Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.06.2012, 18:14
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Tässä ostokuntoisena.











Viimeksi muokannut ssuvik : 01.10.2012 15:50
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.06.2012, 18:43
andy:n Avatar
andy andy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: joensuu
Viestit: 597
Perusasetus

10" leveä vanne menee et 0:na 12,5 leveällä renkaalla justiinsa orkkislevikkeiden sisään. Nuo levikkeet ei taida kyllä olla ihan yhtä leveät?
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.06.2012, 19:58
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Kuvat vähän valehtelee noita levikkeitä kapeammiksi kuin ne onkaan. Ei se sisäpuolella ota mihinkään?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.06.2012, 12:57
andy:n Avatar
andy andy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: joensuu
Viestit: 597
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Kuvat vähän valehtelee noita levikkeitä kapeammiksi kuin ne onkaan. Ei se sisäpuolella ota mihinkään?
Näin varmaan on. Takana piti laittaa pohjaanlyöntikumeihin vähän jatkoa, muuten mahtuu ihan hyvin.

Mulla menee johtonippu katolle oikean takaliukuikkunan "raosta" ja avonainen siivu tukittu mustalla kumi slaissilla, en miekään muka raaskinu porata reikiä.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.06.2012, 20:49
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Nyt olis tarjolla Fedima Siroccot, 35". Ne on vissiin oikeasti lähempänä 37" kuin 35", kyllä ne kai kuitenkin pyörimään mahtuu? Metsässä ne taitaa olla ihan kotonaan, vaikkei olekaan leveydellä pilatut..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.06.2012, 21:34
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Talvella sirocco kapeutensa puolesta ihan jees, mut kesällä halkoo pehmeät paikat kyllä turhan helposti. itellä hoojiissä samat kummit. korkeus pikkusen vajaa 37 4"korkeammat ku esim 35 creepy Kannattaa näköjää ostaissa kysyä todellinen korkeus.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.06.2012, 06:33
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Kyllä sirocot toimii, se hökötys nyt vaan on niin painava, että uppoaa millä tajansa kumeilla ja syvälle, on kokeiltu, ei auta edes 16.5 leveet...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.06.2012, 20:14
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Tarkoitus olisi laittaa joku vähintään 4" korottava. Olishan joku 6" aika retee, mutta eipä taida mun käytössä olla mitään järkeä sellaiseen
Kai tiedät ettei yli 3" korottavat vieterit kelpaa leimalla. Eiköhän tuo olis järkevintä pitää sen korkusena että renkaat sopii pyörimään, lisäkorkeudesta ei ole kuin haittaa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Nyt olis tarjolla Fedima Siroccot, 35". Ne on vissiin oikeasti lähempänä 37" kuin 35", kyllä ne kai kuitenkin pyörimään mahtuu? Metsässä ne taitaa olla ihan kotonaan, vaikkei olekaan leveydellä pilatut..
Metsään jees, mutta maantiellä kaikkee muuta. Vierintävastusta riittää niin että tuntuu, saattaa kulutus pompata vähintään pari litraa satkulle äkkiä.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 26.06.2012 20:18
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.06.2012, 19:35
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kai tiedät ettei yli 3" korottavat vieterit kelpaa leimalla. Eiköhän tuo olis järkevintä pitää sen korkusena että renkaat sopii pyörimään, lisäkorkeudesta ei ole kuin haittaa.
Tottahan se tämäkin on. Harvoin olen kuitenkaan perustellut järjellä tekemisiäni Tulevaisuus näyttää mitä tapahtuu..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Metsään jees, mutta maantiellä kaikkee muuta. Vierintävastusta riittää niin että tuntuu, saattaa kulutus pompata vähintään pari litraa satkulle äkkiä.
Mahtaako kuitenkaan olla paljoa huonommat kuin vanhat kumit, Mudstarit. Niillä pärjäsi ihan kohtuullisesti...



Täällä kun kuvat on hirmu kovassa suosiossa, niin laitetaas vinssin asennuksesta niitä oikein useita, vaikka tuskin se ketään hirveästi kiinnostaa kun kyseessä ei ollut mikään erikoisasennus

18:45
Tässä paketista purettuna, asennuslevy on mallia "yleis", sen hain Vöyristä. Hieman muokkaamista se vaati.



19:57
Sinne runkoaisojen väliin sen paikka mitattiin. Liikaa tilaa siellä ei kylläkään ole.



20:10
Tässä Larry valmistaa jatkopalaa asennuspetiin. Kiitokset avusta.



21:43
Pedin sovittelua, tässä vaiheessa ainoastaan pulttasimme palat toisiinsa.



23:02
Sinnehän se istuu suunnitellusti.



23:58
Puskuriin sahattiin aukko kidan kohdalle. Karjarauta jäi vielä laittamatta, ja kilpikin väliaikaisesti nippareilla kiinni. Eikä sen lopullinen paikkakaan ole vielä tiedossa, todennäköisesti se on tuossa kidan yläpuolella.



Tämä oli ensimmäinen vinssiasennukseni, ja suhteellisen tyytyväinen olen ulkonäköön, vaikka kauniimpikin se voisi olla. Ilman kuormitusta testatessa laite toimi moitteetta.

Muutama asia meni pieleenkin, akun maadoitus johto on aivan liian pieni, se alkoi koekäytössä sulaa. Myös itse akut ovat sekä pienet (70 ja 80Ah) että myöskin melko vanhat. Nämä ongelmat luulen ratkaisseeni hakemalla uudet akut (110Ah), 35 millistä maadoitukseen ja uudet kengät. Onkos sillä mitään merkitystä kummalta akulta virran ottaa? Nyt se tulee apukuskin puoleiselta.

Isoin moka on täysin amatöörimainen virhe mikä jäi näkemättä asennusta tarkistaessa. Vinssin moottorilta releboksille menevä johto jäi runkoa vasten, ja tietenkin rupesi käryämään testattaessa kuormitettuna. Tätä seurasi sellaiset oireet että ulos vinssatessa toiminta on täysin normaalia, mutta sisäänpäin vinssi ei pyöri, rele kyllä naksuu mutta mitään ei tapahdu. Ei se siis tainnut täysin mykäksi mennä. Huomenna olis tarkoitus ottaa koko paketti alas ja kurkata releboksin sisälle.

Nyt on teidän vuoro antaa neuvoja, vinkkejä sekä ohjeita. Mutta ei vittuilevalla tavalla, vaan rakentavalla tavalla
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.07.2012, 19:23
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Hankinta listalla on kuitenkin uudet renkaat. Minulla olisi mahdollisuus saada ilmeisesti LJ:n alkuperäiset vanteet, jotka ovat kuulemma 10" leveät. Onko niitä ollut niin leveitä vai onkohan nuo levennetyt? Ne taitaa mennä hodarin alle heittämällä? ET:stä ei tosin ole vielä tietoa.
Tänään sain näytille yhden vanteen. ET on niinkin eksoottinen kuin -52. Taitaa tulla ihan sopivasti ulos kaarista Niille pystyy kaiketi pyöräyttään vähän leveämmätkin kumit, ilman pelkoa siitä että sisäpuolelle raapis.. Huono puolihan noissa on se ettei ne ole terästä, vaan alumiinia.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
creepy crawler, hdj80, korinkorotus, toyota, vinssi


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään HDJ80 Monkku O/M/V Ajoneuvot 5 13.08.2011 12:34
Myyty HDJ80 -90 bj45lava O/M/V Ajoneuvot 0 28.09.2010 18:33
Myyty HDJ80 -92 jussi83 O/M/V Ajoneuvot 17 09.01.2010 12:41
M: HDJ80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.08.2006 08:12


Sivu luotu: 19:09 (GMT +2).