Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.06.2012, 15:42
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TOPPAHOUSU Näytä viesti
Nyt seuraakin sitten kysymys....
Eli alla olevasta kuvasta käy ilmi, että virranjakajan pyöriä ei olekaan ykköspytyn kohdalla vaikka 1 sylinteri on ylimmässä asennossaan.? Pyörijä onkin 2 ja 6 sylinterien välillä ?? Miten tämä on mahdollista, koska käsittääkseni pyörijän pitäisi olla ykkös sylinterin kohdalla, kun se on TDC- kohdallaan??
Oliskohan tuo virranjakajankansi tämän tapainen. Eli vaikka on kannen päälisen mukaan kakkosen ja kutosen välissä niin oikeasti onkin ykkösen kohdalla...
http://c.fixya.net/fixya20/uploads/Images/2E8C7D9.gif

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.06.2012, 15:44
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samisami2 Näytä viesti
Oliskohan tuo virranjakajankansi tämän tapainen. Eli vaikka on kannen päälisen mukaan kakkosen ja kutosen välissä niin oikeasti onkin ykkösen kohdalla...
http://c.fixya.net/fixya20/uploads/Images/2E8C7D9.gif
Haynesin kirjassa oli "päinvastainen" kuva sylinterien järjestyksestä, eli minulla oli kakkos sylinteri ylä kohdassa.... Jolloin pyörijäkin oli luonnollisesti kakkosen kohdalla...
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.06.2012, 16:28
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.391
Blog Entries: 5
Perusasetus

Jos en ihan vääri muista, mulla oli sama ongelma 4-koneen kanssa (2,6 bensa), siinäkin oli muistaakseni joku fiba kirjassa ja jouduin pyörittelemään konetta/virranjakajaa uusiksi ennen kuin hörähti käyntiin.

Kaitsu
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.06.2012, 17:06
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Mun mielestä tuo kuva on kyllä ihan oikein. Eli ykkös sylinteri on repsikan puolella (ratti vasemmalla).
Eikös tuosta ensimäisistä kuvista (linkissä) näe että ensimmäinen kanki on repsikan puolella. Ykkös sylinteri siis lähimpänä jakopäätä.
http://www.scribd.com/doc/88677527/M...6g72-v6-engine
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.06.2012, 17:49
1Chevy80 1Chevy80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.08
Sijainti: Ulvila
Viestit: 256
Perusasetus

Siinä melko selkee ohjeistus http://www.emprepcourse.com/mitsubishi/id14.html
Oon kanssa huomannu et haynesin ja chiltonin "opuksissa" välillä kuvat on peilikuvia
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.06.2012, 18:27
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samisami2 Näytä viesti
Mun mielestä tuo kuva on kyllä ihan oikein. Eli ykkös sylinteri on repsikan puolella (ratti vasemmalla).
Eikös tuosta ensimäisistä kuvista (linkissä) näe että ensimmäinen kanki on repsikan puolella. Ykkös sylinteri siis lähimpänä jakopäätä.
http://www.scribd.com/doc/88677527/M...6g72-v6-engine
Kuva oli oikein....
Tekstissä oleva ohjeistus sekoitti ja myös se, että ykkös sylinterin ollessa yläkohdassaan pyörijä on 2:sen kohdalla... en tiedä miksi näin on, mutta kone käy ja kukkuu hyvin...
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.06.2012, 21:05
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Ja jos tuo kerran on 1-pytyn yläkuolokohta, niin eikös se ole ihan loogista, että se kipinä tulee vasta aavistuksen sen jälkeen, kun mäntä on jo varmasti matkalla alaspäin? Kuvassahan virranjakajan järjestyksessä näkyy 1 olevan tulossa heti seuraavaksi kakkosen jälkeen. Eikös näissä mitsun koneissa PCM ohjaa lainkaan sytytysennakkoa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.06.2012, 07:04
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Ja jos tuo kerran on 1-pytyn yläkuolokohta, niin eikös se ole ihan loogista, että se kipinä tulee vasta aavistuksen sen jälkeen, kun mäntä on jo varmasti matkalla alaspäin? Kuvassahan virranjakajan järjestyksessä näkyy 1 olevan tulossa heti seuraavaksi kakkosen jälkeen. Eikös näissä mitsun koneissa PCM ohjaa lainkaan sytytysennakkoa?
Jos ymmärsin Haynesin kirjan "Lontoon kielisen" tekstin oikein...
Niin pitäisi 1 sylinterin ollessa yläkuolokohdassa, myös pyörijän olla tismalleen ykkös sylinterin kohdalla...
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj 61:sen "käynti ongelma" hj 60/61 Tekniikka & Jutustelu 15 03.05.2012 12:24
kuvien lataus ongelma Ryti Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 1 10.12.2011 19:38
Pirun nyrkki,kokoamisohje,kuvien kera. Bruno Chit-Chat 4 30.01.2011 18:38
auttakaa "Rallikartturi Seppo Kopra video" Unregistered Chit-Chat 5 02.06.2008 10:16
Kuvien kaappaus ongelma SamiN Tekniikka & Jutustelu 1 11.11.2007 00:28


Sivu luotu: 05:04 (GMT +2).