Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.06.2012, 15:02
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Tästä varsinainen maastoautoprojekti sitten alkaa. Tyrkkäsin 31" Saharat alle. Joku käsittämätön mielenhäiriö näkyy Saksalaisilla olleen, kun KAIKISTA kyseisen maan tuonnista peräisin olleista etuakseleista mitä mulle on talliin tullut, on käännönrajoittajan pulttien kiristysmutterit hitsattu pultteihin kiinni!!! Jessus mitä talidomeja! Olisivatten edes laittaneet lukkoliimaa, mutta lienee paikallisten katsureiden villitys tms.

Sinnehän nuo renkaat hyvin sopii, vaikka kääntöjä tosiaan piti rajoittaa melkoisesti, ettei ota rengas kiinni alatukivarteen ja kallistuksenvakaajaan. Samalla sitten huomasin ettei näistä ole katurenkaiksi, kun ei oikein voi ajaa 80km/h kovempaa. Pinnoitettu mikä pinnoitettu. Mittarikin näyttää pieleen, todellista on 87-88km/h, eli voipi olla että joutuu modailemaan nopeusnäyttöä 31":n kilpiin saamiseksi....

__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 22.06.2012 20:56
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.06.2012, 19:07
arho arho ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.06.08
Sijainti: West Africa, Atlantic ocean
Viestit: 35
Perusasetus

Niin siis se rajotinpultti on hitsattu mun käsittääkseni ihan kaikissa kiinni siihen mutteriin ( itsellä suomiauto) mutta eihän se estä kiertämästä sitä pulttia auki ja laittamasta vaikka prikkoja mutterin alle tai vaihtamasta koko pulttia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.06.2012, 21:20
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arho Näytä viesti
Niin siis se rajotinpultti on hitsattu mun käsittääkseni ihan kaikissa kiinni siihen mutteriin ( itsellä suomiauto) mutta eihän se estä kiertämästä sitä pulttia auki ja laittamasta vaikka prikkoja mutterin alle tai vaihtamasta koko pulttia.
No eipä estä niin, mutta irrotusseremonia on ihan toisenlainen kuin hitsaamatomalla mutterilla, joka olisi auennu nätisti sopivalla avaimella ja CRC:llä. Nyt piti tohottaa mutteri kuumaksi kuumailmapuhaltimella, kun vartavasten hankittu 9/16 (=14.3mm) ja myös 14mm avain ei kyennyt sitä jumista avaamaan vaan nypläytti pyöreäksi. Jos sen sijaan pultin kannasta olisi vääntänyt yhtään lujempaa, niin olisi karmasti katkennut. No, onpahan nyt auki niin pääsee pulttikauppaan.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.06.2012, 21:40
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Tästä varsinainen maastoautoprojekti sitten alkaa. Tyrkkäsin 31" Saharat alle. Joku käsittämätön mielenhäiriö näkyy Saksalaisilla olleen, kun KAIKISTA kyseisen maan tuonnista peräisin olleista etuakseleista mitä mulle on talliin tullut, on käännönrajoittajan pulttien kiristysmutterit hitsattu pultteihin kiinni!!! Jessus mitä talidomeja! Olisivatten edes laittaneet lukkoliimaa, mutta lienee paikallisten katsureiden villitys tms.

Sinnehän nuo renkaat hyvin sopii, vaikka kääntöjä tosiaan piti rajoittaa melkoisesti, ettei ota rengas kiinni alatukivarteen ja kallistuksenvakaajaan. Samalla sitten huomasin ettei näistä ole katurenkaiksi, kun ei oikein voi ajaa 80km/h kovempaa. Pinnoitettu mikä pinnoitettu. Mittarikin näyttää pieleen, todellista on 87-88km/h, eli voipi olla että joutuu modailemaan nopeusnäyttöä 31":n kilpiin saamiseksi....

Kyllähän tuollaisilla moni ajelee kadulla ihan vailla huolia. Mikä sulla niissä sitten mättää?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.06.2012, 06:26
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Kyllähän tuollaisilla moni ajelee kadulla ihan vailla huolia. Mikä sulla niissä sitten mättää?
Tasapainotus. Lyijyä näihin ei edes yritetty - olisi tietysti voinut - mutta laitettiin kuitenkin hiekkaa. XJ:llä näillä tuli kyllä ajettua talvikelissä ilman suurempia ongelmia päälle satasta, mutta oletusarvo XJ:n silloisella alustalla oli myös toinen.

Nyt kun Saharoiden verrokkina on tavalliset katurenkaat (vs. A/T:t), vakioalusta (vs. 4,5" korotus) ja takavieterit (vs. XJ:n lehtijouset ilman takariipukkeen muutossarjaa), niin jumputuksen huomaa heti 80km/h vauhdissa. Alle 60km/h on OK, mutta voisi tietysti vielä kokeilla miten nämä toimii 90-130km/h alueella.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.06.2012, 07:31
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Nonniin, hiekat pois ja perinteinen tasapainotus huolellisesti ja taas mennään täysiä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.06.2012, 11:35
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Nonniin, hiekat pois ja perinteinen tasapainotus huolellisesti ja taas mennään täysiä
Samaa mieltä, lyijyä vaan vanteisiin. Kyllä ton kokoluokan renkaat pitäis saada puntitettua kohtuudella.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.06.2012, 12:33
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Alkaa mennä vähän offtopiciksi mutta tän kokoisissa pyörissä alkaa jo säästämään painoissakin aika paljon jos jaksaa hetken pyöritellä vanteilla renkaita. Helposti saa 200gr painon tarpeen puolitettua.

Tarrapainot on ainakin omien kokemuksien mukaan ihan ehdottomia, lyöntipainot lähtee maastopaineilla ajellessa irti suht helposti.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.06.2012, 13:29
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Nämä kumit oli reilut puoli vuotta varastossa, joten lienee mahdollista, ettei kaikki hiekat ole vielä irtonaisia viiden kilsan ajolenkin jälkeen. Laitellaan paineet tarkemmin kohdilleen ja ajellaan reippaasti motarilla, niin ollaan viisaampia. Painotukseen en viitsi lähteä, kun ne kuitenkin irtoaa maastossa. Maastoon mennessä kun on vielä kärri matkassa, niin 80km/h max. vauhti ei silloin haittaa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand Cherokee "käyttis" projekti JeepWJ Maasturiprojektit 37 04.10.2012 20:20
Myydään Grand Cherokee WJ alkup 17". vanteet & renkaat 235/65 r17" Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 0 03.03.2011 22:08
Myyty Uudet alut 16"! Jeep Grand Cherokee, Chysler, Dodge ImacInnes O/M/V Renkaat ja vanteet 3 02.05.2010 10:51
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 09:43 (GMT +2).