Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.06.2012, 19:27
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Ootko käyny konttorille tarjoomassa syyniin kun on tuo ei-ihan-niin-huomaamaton alleajosuoja kuraläppineen paikalla?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.06.2012, 20:53
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ootko käyny konttorille tarjoomassa syyniin kun on tuo ei-ihan-niin-huomaamaton alleajosuoja kuraläppineen paikalla?
Juu siitä on oma tarinansa tässä samassa ketjussa reilu vuosi sitten.
http://forums.offipalsta.com/showthr...3593&page=3#52
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.06.2012, 21:11
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Viime viikonlopun mutasafarilla oikea etualatukivarren kiinnike repesi osin akselista ja hyvä niin. Nyt tulee lopulta korjattua soikeat reiät samalla pyöreiksi, jolloin keulan pauke loppuu. Kävin hankkimassa raudat valmiiksi ja uusi kiinnike tulee veisteltyä ja hitsattua kasaan 140*80*5 palkista, joten vääntyilykin loppuu. Myös vetokoukun pikakiinnike kärsi vaurioita, kun en ruuvannut sitä kiinni ajon ajaksi, sekin laitellaan pikku patentilla kuntoon. Kuvia tulee myöhemmin.

Saattoi muuten olla ensimmäinen ja viimeinen mutareissu. Sen verran on putsaamista joka paikassa, ettei toista kertaa viitsi tehdä. Pahinta on se että syyläri tukeentuu. Miten helkutilla noi mutakruiserit yleensä toimii, kun kestävät moisen kuramäärän koneessansa????? Onneksi ei apulaitteet kärsineet.

Tulipahan selvitettyä se ainoa sisäänvuotopaikka, eli takakontin toinen reuna laskee vähän sisään. Eipä laske pitkään.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.06.2012, 23:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Toi sun palkki on muuten hyvää, mutta tukivarsien puslien leveys on 2.63" eli aika tarkkaan 67mm - korvakkeet yleensä tehty 68mm leveiksi kuten nuo alkuperäisetkin pitäisi olla. 6mm:n seinämällä tuota vastaavaa palkkia niin olisi ollut loistavaa, nyt joudut joko leikaamaan poikki ja kaventamaan pari milliä, tai sitten laittamaan yhden prikan väliin jommallekummalle puolelle. Itellekin etsin talvella 6mm:n seinämällä olevaa 80 x 100-140 kokoista palkkia mutta kaikki terästoimittajat joista yksityishenkilönä sai täältäpain ostettua myi eioota

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Saattoi muuten olla ensimmäinen ja viimeinen mutareissu. Sen verran on putsaamista joka paikassa, ettei toista kertaa viitsi tehdä. Pahinta on se että syyläri tukeentuu. Miten helkutilla noi mutakruiserit yleensä toimii, kun kestävät moisen kuramäärän koneessansa????? Onneksi ei apulaitteet kärsineet.
Juu ei ole munkaan mielestä maailman hehkeintä puuhaa - joka paikka paskassa, karmee putsaus ja haisee pahalle. Kaikkialle pääsee kuitenkin sitä hiekansekaista mutamömmöä joka kuluttaa paikat rikki aika äkkiä. Koskaan et tiedä mitä siellä mudan seassa piilee kun vauhdilla koittaa läpi. Ei ole mun juttu

XJ:ssä ja muissakin viskoflektillisissä se on se propelli joka imee kaiken paskan syylarin läpi ja ympäri konehuonetta. Siksi enempi mettäkäyttään tehdyssä vermeessä pitäisi olla tehokkaat sähköflektit mitkä saa katkaisijasta pois päältä jos joutuu menemään syvän muta- tai vesilätäkön kautta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 28.06.2012 23:04
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.06.2012, 15:50
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

No niinhän siinä näköjään sitten kävi, että mittasin/laskin tarvittavan palkin leveyden väärin. Ehkä pitäisi käydä peruskoulun matematiikka ja mittauskurssi uusiksi. Idea oli alunperin kaventaa palkkia - nyt kun on hitsikurssit käyty - mutta kavennushan ei ole luokkaa 5-6mm vaan vain 2mm, tjsp. Kävin hommaamassa pari 12*50mm ja 14*40mm korilaattaa porattavaksi / varalle, kun on helpompi tehdä niillä. Kiinnikkeestä tulee nyt kyllä niin vahva, ettei ihan heti tartte korjailla.

Paljonkos sen D30-akselin materiaalivahvuus on milleissä, 3mm?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.06.2012, 16:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Akseliputki on muistaakseni 10mm, vai olikohan 8mm? Alkuperäiset alatukivarren kiinnikkeet muistaakseni 3mm tai 2mm.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.06.2012, 16:41
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Akseliputki on muistaakseni 10mm, vai olikohan 8mm? Alkuperäiset alatukivarren kiinnikkeet muistaakseni 3mm tai 2mm.
No sitten ei tarvitse arastella pienen hitsauskoneen virta-arvoissa puhkipalamisen pelossa; siis hanat kaakkoon.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep Cherokee ltd 4.0 -91 Traveler O/M/V Ajoneuvot 10 10.06.2009 23:18
Myydään jeep cherokee kaiffari O/M/V Ajoneuvot 0 14.04.2009 21:41
Jeep Cherokee 4.0?? mattijun Tekniikka & Jutustelu 2 30.12.2008 16:33
Jeep Cherokee Xj vm.-89 O/M/V Ajoneuvot 7 29.06.2006 19:48
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 05:52 (GMT +2).