![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tästä oli jossain aiemmin pohdintaa... Mutta varmaan kiva upottaa 600v sähköjärjestelmä samaan vesilammikkoon missä itsekin puljaa ![]()
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Ei Millään Pahalla, Mutta.....
Jos olet haluamassa sähköoffiauton, niin olisko mahdollista keskustella alan ammattilaisten kanssa asiasta?
Minusta sähkö ja auton luotettava liikuttelu ei kuulu maastossa yhteen, toki mielipiteen vapaus on. Ja kaikki muuttuu, mutta seuraavat vuosikymmenet mennään olemassa olevalla kalustolla, ja jos tulee suuria muutoksia, niin ne on BIO dsl, BIO bensa, re85. Jos topiikki olis ollut shit chät osiolla, niin k.o ammattilaisena en pitäisi teknillistä apua, vaan..... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eihän se veden erottaminen ole ongelmista suurin.
Vesitiiviit rakenteet saadaan saadaan varmasti jos halutaan niinku edella todettiin. Onkai niitä sukellusveneitäkin sähköllä ![]() Akkupuolella ne ongelmat on. Hinta vs kestäyys vs paino....
__________________
- eskimo kaenuusta |
#5
|
|||
|
|||
![]()
kyllä se vaan sähkössä on tulevaisuus, onhan se teknillisesti miljoona kertaa yksinkertaisempi kuin polttovehkeet.
nelivetosenakin tuo olis aika ihanteellinen esim maavarassa kun moottori/jarrut mahtuu kaikki vanteen sisälle helposti suojaan. Ihmiset vain turhaan pelkää uutta, oon itekkin miettiny että josko hommais hybridi auton vaikken mikään viherpiipertäjä olekkaan. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tosiaan onhan sukellusveneiden, laivojen, ja kaikista suurimpien maansiirtovehkeiden, junien, tms. voimaansiirto jo sähköinen. Sähkö voidaan sitten tuottaa, joko polttomoottorilla, taikka ottaa akuista, polttokennoista tms.
Isoimpia ongelmia tulee siitä, että tämänpäivän akut ovat varsin huonoja, eivätkä massaansa nähden tahdo sisältää riittävää energiamäärää, jotta toimintasäde olisi siedettävä. Akseleiden poisjäämisestä olisi kyllä suuri hyöty. Mahdollista saada aivan tolkuttomat joustovarat, ja yksinkertaisempi tekniikka on paljon vähempi vikaherkkää. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Sit vielä kun miettis, että jokaisessa pyörässä olisi tehoa vaikka 50kW, niin kokonaistehoa olisi 200kW ja tää vaikuttaisi pyörissä eikä vauhtipyörällä. Olisi 270hp konetehoa pyörissä. Voisi olla vaikka millaisessa ristiriipussa ja aina olisi puhtia pyörissä. Mun mielestä näistä jutuista voisi olla iloa tuolla maastossa ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 10.06.2012 09:15 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kai ne pyörät johonkin pitää kiinni laittaa.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
ja on ollut jo I maailmansodassa.. veden alla sähköllä ja pinnassa dieseleillä ja samalla ladataan akkuja uutta sukellusta varten. vähän ehkä OT
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hj-61 Pientä modausta..(Onko tietoa nykyhetkestä?) | isuzubj | Maasturiprojektit | 67 | 25.08.2015 15:42 |
Myydään Pientä sj 413 osaa | jakenbj | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 20.05.2011 16:10 |
HDJ:n pientä näpertelyä | kippo86 | Maasturiprojektit | 104 | 28.02.2011 21:08 |
Pientä näpräystä L-200:ssa | limppa | Maasturiprojektit | 4 | 21.10.2009 15:54 |
Pientä remppaa | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.02.2005 19:54 |