![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() etumaiset pultit lähtee kun tekee siihen palkkiin huoltoluukun. Siellä on mutteri joka heikolla hitsauksella palkissa kiinni ja lähtee pyörimään...Ite irrottelin melkein 10h ennenkun ton tajusin. Ootkos vaihtamassa riippujakin kun niitä irrottelet? Edit: Youtubesta löytyy muistaakseni videokin kyseisetä reiän teosta ja tossa kuva napattuna jenkkifoorumilta: ![]()
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- Viimeksi muokannut mikaelt : 08.06.2012 16:44 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Joo, riippuineen olen vaihtamassa. Eipä tullut mieleen että se voi tosiaan olla se mutteri joka repesi irti eikä pultti joka katkesi mutta selittäisi kyllä miksei niitä saa keploteltua irti.
Nyt tarttis saada ehjä rälläkkä ja joku joka osaa käyttää sitä hurmattua tänne. Ei tässä muuten hätää olisi mutta kun on perheen ainokainen auto jos ei loppuun ajettua Omegaa ja konevikaista diesel Jeeppiä lasketa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
sitä pulttia ei taida saada vääntämällä rikki...On sen verran vahvaa tavaraa. Samanlaiset pultit on edessä ja takana. Ite aikoinaan taistelin ensin n. 6h niiden etupulttien kans. Seuraavana aamuna malli mukaan ja pari uutta pulttia...En vieläkään tajunnu sitä mutteria ja nytkyttelin paineilmasahalla pultit poikki. No sitten läks jouset ja huomasin että tuollahan on perskule mutterit kotelon sisällä!
Etukäteen voi valmistautua jousen irrotus operaatioon niin että poraa reiän siihen mutterin koteloon ja käsittelee crc:llä tms. aineella hyvissä ajoin. Googlen haku: jeep cherokee leaf spring replacement -löytää kuvallisia ohjeita, englanniksi toki.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joo, proseduuri on tuttu sinäänsä kun olen kahteen kertaan tehnyt. Tiukassa ovat välillä olleet ja on tosiaan epätodennäköistä että noita saisi väännettyä poikki. Ei vaan tullut mieleenkään että se mutteri voisi olla syypää.
Kävi mielessä että homma voisi onnistua rasiaporallakin? Siis sisäpuolelta. Lattia vähän kevyempää kamaa kuin tuo palkki. Viimeksi muokannut Dethlock : 08.06.2012 19:08 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ite vaihdoin takajouset viime kesänä, auto -91. Pultit aukes aika helposti kun oli pari viikkoo aikasemmin alottanu niiden voitelun irrotusöljyllä. Parin päivän välein kokeilu lähteekö kohtuullisella voimalla aukeamaan ja jos ei niin lisää irrotusöljyä kehiin ja parin päivän päästä uus yritys.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Noinhan se pitäisi tehdä. Tossa vaan oli jouset täysin mennyttä ja liotus jäi muutamaan päivään.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Se etummainen pultti muuten ON poikki. Siellä on tarpeeksi pitkä pätkä pitämässä jousta paikallaan. Voihan venäjä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan jousen riipukkeet | Karpaasi 62 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.04.2012 21:58 |
Ostetaan O: 2 kpl Hj:n jousen puslia | nuppi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.04.2009 20:44 |
Ostetaan jousen lehti | ponnari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.09.2008 20:16 |
61:sen jousen riiput | maakari | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.09.2008 01:52 |