Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.05.2012, 22:13
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Perusasetus

Muutama vuosi takaperin laitettiin säätäjä_sedän kanssa omegasta simpukka mettärymysuzukiin.

Taidettiin laittaa vain hieman alemmas simpukka, kuin sinulla on tulossa.

Tuohon kiinniottamiseen taitaa auttaa joko speiseri tai vanteen laitto nurinpäin, jolloin rengas tulee ulommas.

Edittiä:
Mistä volvosta käyttämäsi ohjausvarren nivel on?


Viimeksi muokannut J0hannes : 31.05.2012 22:17
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.06.2012, 07:38
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

Mutant Rhino - alusta


Tuo simpukan kiinnityslevy ja myös tuo Volvon nivel on kotoisin Porlan pajan setistä. Volvon nivel on joko 140 tai 240 sarjalaisen - en nyt muista ulkoa kumpi.

Ei taida speiseri eikä vanteen nurinpäin laittokaan tulla kyseeseen kun auto pitää saada leimattua.

Itsellä tuli tänä aamuna mieleen, josko laittaisi raidetangon päälle säädettävät pulttikiinnitteiset stopparit, jotka ottavat kiinni lehtijousipakkaan ja estää liiallisen kääntämisen. Ne saisi helposti hitsattua pienestä U -profiilin ja lattaraudan pätkistä...
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.06.2012, 19:11
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Paremmat vanteet oikealla ofsetilla


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruxu Näytä viesti
Tuo simpukan kiinnityslevy ja myös tuo Volvon nivel on kotoisin Porlan pajan setistä. Volvon nivel on joko 140 tai 240 sarjalaisen - en nyt muista ulkoa kumpi.

Ei taida speiseri eikä vanteen nurinpäin laittokaan tulla kyseeseen kun auto pitää saada leimattua.

Itsellä tuli tänä aamuna mieleen, josko laittaisi raidetangon päälle säädettävät pulttikiinnitteiset stopparit, jotka ottavat kiinni lehtijousipakkaan ja estää liiallisen kääntämisen. Ne saisi helposti hitsattua pienestä U -profiilin ja lattaraudan pätkistä...
Jos vaihdat sopivalla (tuohon rakenteeseen sopivalla) offsetillä oleviin vanteisiin (ei mitään käännettyjä vanteita ) niin eihän siinä pitäis mitään vaikeuksia tulla leimalle
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.06.2012, 21:34
heikkinen:n Avatar
heikkinen heikkinen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.06
Sijainti: oulunsalo
Viestit: 73
Perusasetus


Pikakorjaus leimalle on itselläni ollut laittaa muutama prikka kuvassakin näkyvien pallon "rätti tiivisteen" (mikä lienee oikea nimitys)kiinnitys pultin alle
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.06.2012, 19:42
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - alusta


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja heikkinen Näytä viesti
Pikakorjaus leimalle on itselläni ollut laittaa muutama prikka kuvassakin näkyvien pallon "rätti tiivisteen" (mikä lienee oikea nimitys)kiinnitys pultin alle
Kiitoksia kovasti - tällainen yksinkertainen ratkaisu ilahdutti kovasti. Pultti auki, pari prikkaa alle ja eipä rengas enää ottanut kiinni U -pantaan.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.06.2012, 20:42
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - alusta


Alustan viimeistelytöitä tullut tehtyä, loput jarruputket ja -letkut sekä pientä takajarrusatuloiden kiinnityksen hienosäätöä. Alkaa tuo alusta vihdoin olla lähes koottuna ja seisoo jo pyörillään...



Kuten jo mainitsin niin hydrauliikkaöljysäiliöstä piti tehdä versio 2, joka nyt on suojakehikossaan kiinni taka-akselin päällä. Paluusuodattimelle teki tiukkaa löytää paikka mutta tuossa runkopalkin ja säiliön välissä se nyt on. Yhtään en uskaltanut uuteen vuotamattomaan säiliöön kiinnityshitsejä vetää vaan kiinnitin sen kahdella L -raudalla ja M10 kierretangoilla...



Vielä kun tolle jakolaatikolle tekee tuon panssaroinnin niin sitten naitetaan taas alusta ja koppa yhteen...



Osaisiko joku palstalainen valaista tarvitaanko tuota ohjausiskunvaimentaja vielä kun Suskaan tulee tuo Omegan tehostin? Jos tarvitaan niin sitten pitää alkaa hakemaan - vanha on ihan kaputt.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.06.2012, 07:31
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No on toi ku pitää jakkiskin olla kiillotettu Mut on hienoo jälkee kyllä. Toivottavasti et ikinä aja mihinkään pahaan paikkaan tätä ja naarmuta/ruttaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Suska 410 Ripe24 O/M/V Ajoneuvot 3 02.11.2009 22:09
Pieni Pajero projekti, hitaasti mutta epävarmasti. maraX Maasturiprojektit 2 03.02.2007 08:32
hitaasti hyvä tulee? hpotteri Tekniikka & Jutustelu 6 13.05.2006 14:55
M suska O/M/V Muut 7 04.03.2005 22:17
O SUSKA 410 TAI 413 O/M/V Muut 0 11.11.2004 21:33


Sivu luotu: 19:49 (GMT +2).