Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.05.2012, 19:54
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Säästö on voimaa, suomalaisissa 9000:set warnit, ruottalaisilla 15000 ramseyt noissa...
Vanhat mallit oli mokin akseleilla, uudemmissa on axletechin himmelit alla ja jakareilla tehty alusta mikä on aika perseestä puslien kestävyydeltään...

Ja se on siinä ja siinä että haluaako olla patrian tekeleen vai tollasen sisällä ku alla lojahtaa...

Edit: hankitut autot on luultavasti eri kikottimia ku ekan postin esitteessä, uutisen alemmassa kuvassa on oikeamman näköinen kikkare.

Edit2: Kurantti kikkare: http://www.baesystems.com/cs/groups/...aes_027562.pdf

__________________
www.OFFROADOULU.com

Viimeksi muokannut Rak : 31.05.2012 20:42
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.06.2012, 07:10
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Kuvattu viime kesänä Lahtelaisen huoltoaseman pihassa. Skapparit olivat myös sitä mieltä, että vinssit selkeästi alimitoitettuja, mutta että tulevat vaihtumaan järeämpiin.

__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.06.2012, 07:50
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Niin siis noitahan on jo käytössä ollutkin jonkun aikaa, tais olla viime kesänä, kun pirkkalan kohdilla ohitin lavetin, missä oli yks tommonen kyydissä, josta puuttui yks akselinpää kaikkineen kokonaan alta. Kai se boksi noistakin murenee tommosen painon alla...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.06.2012, 17:00
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.339
Perusasetus

Kalkun varikolla oli tuommoinen joskus. "Tuplasami" tais siitä laittaa kuviakin, jos oikein muistan? Itse en ole sellaisesta kuvaa ottanut.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.06.2012, 17:26
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

luulis että 600tonnilla sais auton jossa ois kunnon vinssit



Viimeksi muokannut Lalli bj40 : 01.06.2012 17:49
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.06.2012, 20:07
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Tuossapa vielä muutama kuva jakari alustasta.




Ja moottori tilasta


Kuvattuna viimevuonna Tampereella. Tää yksilö oli lähössä pakottaan Talibaneja rauhaan Afganistaniin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.06.2012, 20:11
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.640
Perusasetus

Täh??? ton painoinen panssarihökötys peltiperillä??
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.06.2012, 19:45
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

[QUOTE=bj45lava;886211]Niin siis noitahan on jo käytössä ollutkin jonkun aikaa, tais olla viime kesänä, kun pirkkalan kohdilla ohitin lavetin, missä oli yks tommonen kyydissä, josta puuttui yks akselinpää kaikkineen

Tää oli ajettu miinaan tua jossain rauhanturva hommis. Kyllä noi akselit ajamista kestää, eli ei mitkä peltiperät.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.06.2012, 20:18
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tuolla kun noita kalliita hintoja ihmetelty, niin muutama huomio:

- Eiköhän noistakin ole tarjouskilpailu käyty, joten ois vaikka Patria voinut halvemmalla myydä, jos olisi tuollaisia kokenut haluavansa ja voivansa edullisemmin tehdä.

- Kauppaan kuuluu varmasti melkoinen määrä huolto- ja varaosia sekä mahdollisesti koulutusta huoltoon ja korjaamiseen.

- Ajoneuvot valmistetaan tilaajan vaatimusten mukaan, eli sarjat ei kauhean isoja ole.

- Materiaalikulut on aika isot. Panssarointiin ei voi käyttää "hardoxeja" ja "raexeja", vaikka ominaisuudet oiskin melkoisen samat. Panssariteräksissä laatuvaatimukset tai oikeammin tasalaatuisuuden vaatimukset on ihan eri luokkaa kuin vaikka kulutusteräksissä. Siten hintakin ihan eri luokassa.

- Voluumi ei ole ihan sitä luokkaa kuin vaikka jossain tojotoissa, niin kehityskustannukset per yksikkö on myös aika merkittäviä.

EDIT: Mitä tahansa milspec tavaraa kun ostat, niin vastaavan siviilimarkkinoille tarkoitetun saat ~puoleen hintaan, jos sellainen vaan on saatavilla.

Siinä nyt muutamia kohtia ja kirjoitellaan lisää varmaan tulee mieleen, jos noi ei riitä.

Viimeksi muokannut vmt : 02.06.2012 20:19 Perustelu: lisäys
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.06.2012, 20:31
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

ei paljoa ole porttaaleista hyötyä kun jää raidetandosta kiinni en kyllä käsitä mikä miehiä vaivaa onko taas istuttu toimistossa eikä testattu kun hiekka tiellä. tuo raidetankohan hinkkaa kardaanin ensimmäisen kannon ylityksen jälkeen ai niin ei afrikassa varmaan ole kantoja.


Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.06.2012, 23:37
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Näillä vehkeillä ajetaan tiellä, eikä offata. G-meseä ja muita softeja nämä lähinnä korvaa, ne kun on hengenvaarallisia laitteita ied:n osuessa kohdalle. Pari kaveria on ollut ajamassa kyseisiä laitteita a-maassa, eikä meno ole ollut maastokelpoisuudesta kiinni!
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.06.2012, 16:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lalli bj40 Näytä viesti
ei paljoa ole porttaaleista hyötyä kun jää raidetandosta kiinni en kyllä käsitä mikä miehiä vaivaa onko taas istuttu toimistossa eikä testattu kun hiekka tiellä. tuo raidetankohan hinkkaa kardaanin ensimmäisen kannon ylityksen jälkeen ai niin ei afrikassa varmaan ole kantoja.


Oliskohan tässä taustalla esim sellainen asia, että haetaan voimansiirron kestävyyttä ja välitysten tihentämistä muuallakin kuin tasauspyörästössä. Voi tehdä alennusvaihteettoman "suoran" nelivedon nopealla puolella, voi olla järeämpi tasauspyörästö (pinioni ei tule suhteettoman pieneksi/ lautaspyörä suhteettoman suureksi), ja porttaaliboksissa välityksen puolitus tjsp. isoille pyörille. Tietysti ois voinut tehdä kuorma- autotyyppisesti napaan planeetat, mutta vie se tilaa sekin.

Näyttäisi äkkiseltään että ei tuo raidetanko tule sen alemmas kuin suorilla akseleilla, eli pyöräkoon huomioon ottaen ei tuo ihan matalakaan ole. Toki, sopivilla mutkilla tai raidetangon kokonaan toisella sijoittelulla olisi varmaan saanut maavaraakin lisää jos katsottaisi tarpeelliseksi?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rahaa tarjolla Heguli Chit-Chat 1 27.05.2011 11:46
Rengas tulevaisuudessa ? Kellis Chit-Chat 7 03.12.2009 10:09
TV:ssä nyt / tulevaisuudessa Rojota Chit-Chat 2 05.07.2009 13:57
Nokivasaran hankinta/myynti hinta tulevaisuudessa? tttreg Chit-Chat 9 23.08.2007 14:19


Sivu luotu: 06:31 (GMT +2).