![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Säästö on voimaa, suomalaisissa 9000:set warnit, ruottalaisilla 15000 ramseyt noissa... Vanhat mallit oli mokin akseleilla, uudemmissa on axletechin himmelit alla ja jakareilla tehty alusta mikä on aika perseestä puslien kestävyydeltään... Ja se on siinä ja siinä että haluaako olla patrian tekeleen vai tollasen sisällä ku alla lojahtaa... Edit: hankitut autot on luultavasti eri kikottimia ku ekan postin esitteessä, uutisen alemmassa kuvassa on oikeamman näköinen kikkare. Edit2: Kurantti kikkare: http://www.baesystems.com/cs/groups/...aes_027562.pdf
__________________
www.OFFROADOULU.com Viimeksi muokannut Rak : 31.05.2012 20:42 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Kuvattu viime kesänä Lahtelaisen huoltoaseman pihassa. Skapparit olivat myös sitä mieltä, että vinssit selkeästi alimitoitettuja, mutta että tulevat vaihtumaan järeämpiin.
__________________
Sika ajaa Possulla |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Niin siis noitahan on jo käytössä ollutkin jonkun aikaa, tais olla viime kesänä, kun pirkkalan kohdilla ohitin lavetin, missä oli yks tommonen kyydissä, josta puuttui yks akselinpää kaikkineen kokonaan alta. Kai se boksi noistakin murenee tommosen painon alla...
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Kalkun varikolla oli tuommoinen joskus. "Tuplasami" tais siitä laittaa kuviakin, jos oikein muistan? Itse en ole sellaisesta kuvaa ottanut.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#5
|
||||
|
||||
|
luulis että 600tonnilla sais auton jossa ois kunnon vinssit
Viimeksi muokannut Lalli bj40 : 01.06.2012 17:49 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tuossapa vielä muutama kuva jakari alustasta.
Ja moottori tilasta Kuvattuna viimevuonna Tampereella. Tää yksilö oli lähössä pakottaan Talibaneja rauhaan Afganistaniin. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Täh??? ton painoinen panssarihökötys peltiperillä??
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
[QUOTE=bj45lava;886211]Niin siis noitahan on jo käytössä ollutkin jonkun aikaa, tais olla viime kesänä, kun pirkkalan kohdilla ohitin lavetin, missä oli yks tommonen kyydissä, josta puuttui yks akselinpää kaikkineen
Tää oli ajettu miinaan tua jossain rauhanturva hommis. Kyllä noi akselit ajamista kestää, eli ei mitkä peltiperät. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Tuolla kun noita kalliita hintoja ihmetelty, niin muutama huomio:
- Eiköhän noistakin ole tarjouskilpailu käyty, joten ois vaikka Patria voinut halvemmalla myydä, jos olisi tuollaisia kokenut haluavansa ja voivansa edullisemmin tehdä. - Kauppaan kuuluu varmasti melkoinen määrä huolto- ja varaosia sekä mahdollisesti koulutusta huoltoon ja korjaamiseen. - Ajoneuvot valmistetaan tilaajan vaatimusten mukaan, eli sarjat ei kauhean isoja ole. - Materiaalikulut on aika isot. Panssarointiin ei voi käyttää "hardoxeja" ja "raexeja", vaikka ominaisuudet oiskin melkoisen samat. Panssariteräksissä laatuvaatimukset tai oikeammin tasalaatuisuuden vaatimukset on ihan eri luokkaa kuin vaikka kulutusteräksissä. Siten hintakin ihan eri luokassa. - Voluumi ei ole ihan sitä luokkaa kuin vaikka jossain tojotoissa, niin kehityskustannukset per yksikkö on myös aika merkittäviä. EDIT: Mitä tahansa milspec tavaraa kun ostat, niin vastaavan siviilimarkkinoille tarkoitetun saat ~puoleen hintaan, jos sellainen vaan on saatavilla. Siinä nyt muutamia kohtia ja kirjoitellaan lisää varmaan tulee mieleen, jos noi ei riitä.
Viimeksi muokannut vmt : 02.06.2012 20:19 Perustelu: lisäys |
|
#10
|
||||
|
||||
|
ei paljoa ole porttaaleista hyötyä kun jää raidetandosta kiinni en kyllä käsitä mikä miehiä vaivaa onko taas istuttu toimistossa eikä testattu kun hiekka tiellä. tuo raidetankohan hinkkaa kardaanin ensimmäisen kannon ylityksen jälkeen ai niin ei afrikassa varmaan ole kantoja.
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Näillä vehkeillä ajetaan tiellä, eikä offata. G-meseä ja muita softeja nämä lähinnä korvaa, ne kun on hengenvaarallisia laitteita ied:n osuessa kohdalle. Pari kaveria on ollut ajamassa kyseisiä laitteita a-maassa, eikä meno ole ollut maastokelpoisuudesta kiinni!
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Näyttäisi äkkiseltään että ei tuo raidetanko tule sen alemmas kuin suorilla akseleilla, eli pyöräkoon huomioon ottaen ei tuo ihan matalakaan ole. Toki, sopivilla mutkilla tai raidetangon kokonaan toisella sijoittelulla olisi varmaan saanut maavaraakin lisää jos katsottaisi tarpeelliseksi?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Rahaa tarjolla | Heguli | Chit-Chat | 1 | 27.05.2011 11:46 |
| Rengas tulevaisuudessa ? | Kellis | Chit-Chat | 7 | 03.12.2009 10:09 |
| TV:ssä nyt / tulevaisuudessa | Rojota | Chit-Chat | 2 | 05.07.2009 13:57 |
| Nokivasaran hankinta/myynti hinta tulevaisuudessa? | tttreg | Chit-Chat | 9 | 23.08.2007 14:19 |