![]() |
Tulevaisuudessa tarjolla porttaaliakseleita
Näyttää puolustusvoimat ostaneen porttaalikalustoa.. Ei muuta ku hommaavat enempi näitä, ja sitten myyntiin..
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...46662_uu.shtml http://www.baesystems.com/cs/groups/...aes_027563.pdf |
taitaa mennä hetki kun kalkussa on näitä huudettavana mutta afganistanista voi pian ennemmin tienvarrelta näitä löytyä poltettuina ja singottuina
600tonnia /kpl ja kalkussa hinnat 25vuodenpäästä 7500euroa /kpl:) ois ihan kiva tietää minkalaista akselistoa tuolla on alla kummiskin 100% kopio volvon porttaaleista ja ostajia taas höynäytetty noin yhtä äkkiä tuntuu tuollasen hinta aika suolaselta ois varmaan patrian tehtaalla saanu valmistettua puolen hintaan saman moisia ja työllistetty kotimaata saa olla kyllä koko auto valmistettu kewlarista ja titaanista tuohon hintaan. kuvasta ei ihan selviä mutta veikkaan että keulalla aivan liian tehoton vinssi tuo hirviö painaa varmaan 5tonnia |
Eipä taida panssaroitu kalusto tulla kalkkuun myyntiin?
|
Unimogin kopioita nuo etelä-afrikkalaiset vehkeet alustoiltaan on.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ei ihan kevyttä tavaraa ole ei...:eek: |
Lainaus:
|
Ihan hyvillä osilla näyttäs olevan koottu, Steyerin kone, Allisonin automaatti, Atlaksen jakis, CTIS valmius akseleissa...
|
Säästö on voimaa, suomalaisissa 9000:set warnit, ruottalaisilla 15000 ramseyt noissa...
Vanhat mallit oli mokin akseleilla, uudemmissa on axletechin himmelit alla ja jakareilla tehty alusta mikä on aika perseestä puslien kestävyydeltään... Ja se on siinä ja siinä että haluaako olla patrian tekeleen vai tollasen sisällä ku alla lojahtaa... Edit: hankitut autot on luultavasti eri kikottimia ku ekan postin esitteessä, uutisen alemmassa kuvassa on oikeamman näköinen kikkare. Edit2: Kurantti kikkare: http://www.baesystems.com/cs/groups/...aes_027562.pdf |
Kuvattu viime kesänä Lahtelaisen huoltoaseman pihassa. Skapparit olivat myös sitä mieltä, että vinssit selkeästi alimitoitettuja, mutta että tulevat vaihtumaan järeämpiin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93142 |
Niin siis noitahan on jo käytössä ollutkin jonkun aikaa, tais olla viime kesänä, kun pirkkalan kohdilla ohitin lavetin, missä oli yks tommonen kyydissä, josta puuttui yks akselinpää kaikkineen kokonaan alta. Kai se boksi noistakin murenee tommosen painon alla...
|
Kalkun varikolla oli tuommoinen joskus. "Tuplasami" tais siitä laittaa kuviakin, jos oikein muistan? Itse en ole sellaisesta kuvaa ottanut.
|
luulis että 600tonnilla sais auton jossa ois kunnon vinssit
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=106654 |
Tuossapa vielä muutama kuva jakari alustasta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82064 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82063 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82014 Ja moottori tilasta http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82061 Kuvattuna viimevuonna Tampereella. Tää yksilö oli lähössä pakottaan Talibaneja rauhaan Afganistaniin. |
Täh??? ton painoinen panssarihökötys peltiperillä??
|
joo, itelläkin tuli ekana mieleen mokin peltiperät. Eihän nyt saatana?
On siinä pataraudalla hintaa, mut mitäpä muuta sitä afrikan tuotteesta odottaa. Jopa kiinalaiset osaa valmistaa parempia. Vielä, kun jossain lukis Puch :P |
Ei ainakaan kansipahvin pitäs ruveta fuskaamaan tossa koneessa.:D
|
http://www.axletech.com/na_en/produc....php?t=7&id=54
Ei oo mokin akselit vaan tollaset. Kestävimmät osat ko ajoneuvossa. |
[QUOTE=bj45lava;886211]Niin siis noitahan on jo käytössä ollutkin jonkun aikaa, tais olla viime kesänä, kun pirkkalan kohdilla ohitin lavetin, missä oli yks tommonen kyydissä, josta puuttui yks akselinpää kaikkineen
Tää oli ajettu miinaan tua jossain rauhanturva hommis. Kyllä noi akselit ajamista kestää, eli ei mitkä peltiperät. |
Tuolla kun noita kalliita hintoja ihmetelty, niin muutama huomio:
- Eiköhän noistakin ole tarjouskilpailu käyty, joten ois vaikka Patria voinut halvemmalla myydä, jos olisi tuollaisia kokenut haluavansa ja voivansa edullisemmin tehdä. - Kauppaan kuuluu varmasti melkoinen määrä huolto- ja varaosia sekä mahdollisesti koulutusta huoltoon ja korjaamiseen. - Ajoneuvot valmistetaan tilaajan vaatimusten mukaan, eli sarjat ei kauhean isoja ole. - Materiaalikulut on aika isot. Panssarointiin ei voi käyttää "hardoxeja" ja "raexeja", vaikka ominaisuudet oiskin melkoisen samat. Panssariteräksissä laatuvaatimukset tai oikeammin tasalaatuisuuden vaatimukset on ihan eri luokkaa kuin vaikka kulutusteräksissä. Siten hintakin ihan eri luokassa. - Voluumi ei ole ihan sitä luokkaa kuin vaikka jossain tojotoissa, niin kehityskustannukset per yksikkö on myös aika merkittäviä. EDIT: Mitä tahansa milspec tavaraa kun ostat, niin vastaavan siviilimarkkinoille tarkoitetun saat ~puoleen hintaan, jos sellainen vaan on saatavilla. Siinä nyt muutamia kohtia ja kirjoitellaan lisää varmaan tulee mieleen, jos noi ei riitä. :) |
ei paljoa ole porttaaleista hyötyä kun jää raidetandosta kiinni en kyllä käsitä mikä miehiä vaivaa onko taas istuttu toimistossa eikä testattu kun hiekka tiellä. tuo raidetankohan hinkkaa kardaanin ensimmäisen kannon ylityksen jälkeen ai niin ei afrikassa varmaan ole kantoja.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=106698 |
Näillä vehkeillä ajetaan tiellä, eikä offata. G-meseä ja muita softeja nämä lähinnä korvaa, ne kun on hengenvaarallisia laitteita ied:n osuessa kohdalle. Pari kaveria on ollut ajamassa kyseisiä laitteita a-maassa, eikä meno ole ollut maastokelpoisuudesta kiinni!
|
Lainaus:
Näyttäisi äkkiseltään että ei tuo raidetanko tule sen alemmas kuin suorilla akseleilla, eli pyöräkoon huomioon ottaen ei tuo ihan matalakaan ole. Toki, sopivilla mutkilla tai raidetangon kokonaan toisella sijoittelulla olisi varmaan saanut maavaraakin lisää jos katsottaisi tarpeelliseksi? |
Sivu luotu: 10:45 (GMT +2). |