![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() En millään muotoa halua lakkauttaa...Lainaus:
Paperiliitolla oli mielestäni liian tiukka linja, ja sen takia teollisuus alkoi ulostautua suomesta. Metalli jalostamoilla oli käydä samoin, onneksi ei käynyt (Liitot vissiin huomasivat että nyt köpelösti, ja tehtaat erikoistuivat) Ja sitten on niitä liittoja (Tehy) joissa ei tunnu olevan voimaa ollenkaan! Vai mitä mieltä olette: esim. Sairaanhoitajat opiskelee yhtä pitkään kuin insinööri, palkka on reilusti vajaa 2000 e/kk +lisät. ja työtahti ja ajat surkeat, kirjaimellisesti tasapainoilet potilaiden hengellä pahimmillaan, ja käsittelet kirjaimellisesti paskaa. Tehy oli taannoin lakossa, mutta käytännössä painettiin entiseen malliin kun kaikki piti tehdä hätätyönä. Ja alalla on työvoimapula, ja pitkästä lakosta huolimatta palkankorotukset lähes yleiskorotuksen luokkaa ![]() Yritin emännälle kertoa, että voisin alkaa teille neuvottelijaksi provikkapalkalla.... Ja itse erosin Teknillisistä, kun nokian kaapelitehtaalla oli niin lepsu yhteyshenkilö, että kun minä en saanut samoja lisiä kuin työkaverini samoista töistä (olisi pitänyt maksaa työehtosopimuksen mukaan), niin kun olin vain reilu 5 kk töissä ennen armeijaa, niin "eihän se tee kun muutamia satasi, ei kannata rähistä" Nyt YTK, ja maksaa satasen vuodesssa, ja kun tarvii apua niin sitten pitää hoitaa itse/pistää Asianajaja omalla kustannuksella töihin. (parissa vuosikymmenyksessä säästynyt sen verran, että muutama tonni "varaa" menettää). Periaatteellisella tasolla en halua maksaa liittopomojen kelolinnoja ympäri suomea, ja kun tarvitsen lomamökkiä, niin silloin pitää keksiä jotain.... Ja siinä olette oikeassa, että minä nautin teidän ajamia etuja. sillä suomessa ei saa syrjiä liittoon kuulumattomia. |