![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä me siellä henkilöautojen ehdoilla mennään olis varmaan raatoja enemmin jos ajettais kuten henkilöautojen kuljettajat mutta turha tästä on vääntä 6 raatoa ja yksi syytetty elossa oleva saa syyttet niin se vaan menee. Miettikää muita hommia veturikuskin lisäksi jonka työpaikalle tullaan itteään tappamaan tapahtuu viikoittain nyttenkin eli laulun sanoin reippaina käymme rekkain alle .
http://www.youtube.com/watch?v=o1HgWkjodQg |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
No eipä ton syyllisyyden päättely onneksi meikäläisen hommin kuulu mutta kene vika toi olis ollu jos kolmion takaa olis tullu raitis kuski ilman ylikuormaa joka olis kuvitellu että lähestyvä rekka tulee 60 km/h ja väliin ehtii ?? Enkä rahtareita sinänsä mitenkään mollaa hyvä kun kehtaavat niillä työehdoilla työnsä tehdä, kutsumusammatti :-)
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli tässä nimenomaan haetaan "synninpäästöä" sille kuolleelle kuljettajalle ja sitä että omaiset saisivat jonkun jonka vika on että kaikki meni pieleen. Ja vakuutus kuviot päälle... Eli tässä ratkaistaan aika monta asiaa tulevaisuuttakin ajatellen. Mutta edelleen ihmettelen miksi nuo rajoittimet on siellä 85- 89 asetuksissa. Aikaa tuolla ei kiinni ajeta,naftaa menee enemmän, ja poliisilla on aina syytä pamputtaa...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
||||
|
||||
![]()
On kyllä uskomatonta kuinka paljon rekkakuskeja syynätän ottaen huomioon kuinka tarpeellisia me ollaan. Uskallan sanoa että jos nyt katsotte ympärille niin ette nää yhtään asiaa mikä ei olisi jossain vaiheessa matkustanut rekassa. Jos suomen rekat pysähtyis TÄYDELLISESTI eli ei mitään akt lakkoa vaan jokainen rekka joka suomessa on löisi jarrut kiinni viikoksi nii tämä maa kaatuis totaalisesti. Siinähän haette ne ruuat suoraan pellosta kun ihmiset ei pääse enää liikkumaan autolla koska nesteen rekat seisoo, tai lähdette metsälle avokäsin kun ei tule enää patruunoita kauppoihin... MIETTIKÄÄ!!
__________________
mikäs siihen nyt tuli? No taasko se hajos |
#7
|
||||
|
||||
![]()
jos henkilö-auto tuli pysähtymättä sivutieltä eteen niin on aivan se ja sama lopputulos oliko rekalla 60 vai 80 vauhtia.. ja jos olisi ollut 80 vauhtia niin olis siitä 4-sarjalaisesta menny muutakin rikki kuin muutama muovi keulasta.. tuo on turhanpäiväistä jossittelua että rekka olisi ollut myöhemmin risteyksen kohdalla jos olisi ajanut sitä ja sitä nopeutta kokomatkan eikä sitä nopeutta, se muutama sekuntti olisi voinut tulla eroa sillä että joi kahvin 6 eikä 5 hörpyllä.. ei minulle ainakaan opetettu autokoulussa ennustajan taitoja..
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Olisiko syytä laittaa myös veturikuskit syytettyjen penkkiin, jos henkilöauto tulee junan alle?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
niin..mikä ero metreinä,jos ajo 60 eikä esim 85km/h?? ja tarkotan törmäyspaikalla, en 1000km matkalla.. että kuinka tiukkaan väliin se henkilöbiili olis ollu tunkemassa? josko olettiki että rekka tulee 60km/h....
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Muistatte varmaan tämän Konginkankaan tapauksen rekan ja linja-auton törmäyksestä?Tiet ovat talvellatodella liukkaat tällä alueella Jämsä-Viitasaari .Ajoin pariviikkoa aiemmin Cantterilla ,kevyellä kuormurilla Petomäkeen Äänekoskelta päin ja yritin ottaa vauhtia päästäkseni mäen päälle alkoi heittämään takapäätä eikä vauhtia ollut vielä 70 km/h,pääsin mäkeä ylös löhes tyhjäkäyntikierroksilla kun tuntui pito loppuvan.Tietä ei oltu hiekoitettu laisinkaan,eli aivan alueen normaali kunto silloin.Tässä Enon kolarissa menehtyi tuosta muutaman kilometrin päästä olevan perheen läheinen .Aina tapahtuu vahinkoja liikenteessä ja tuntuu ikävälle kuskista kantaa syyllisyyttä vaikka ei olis tehnyt mitään rikettä ,tässä varmaankin tekivät molemmat jotakin.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Sanonpa nyt minäkin jotain..
Eli tuohon onnettomuuteen en isommin ala ottamaan kantaa, kun ei ole mun juttu, eikä mulla oikeastaan mitään senkummempaa tuohon tapaukseen ole sanottavaa, muttakuin että voimia niille, joita tuo onnettomuus koskettaa. Mutta pari juttua pitää ottaa esille. Ensimmäinen on tuo "rekan" oletettu ylinopeus ja sen vähätteleminen. En tiedä faktoja, mutta minun ajatukseni on, että jos tuo yhdistelmäajoneuvon kuski olisi ajanut nopeusrajoitusten mukaisesti, olisi hänen kuljettamansa yhdistelmän törmäysnopeus ollut joko paljon pienempi tai törmäystä ei olisi tapahtunut ollenkaan. Ja tällä olisi ollut merkittävä merkitys henkilöautossa olleiden loppuelämän kannalta. Se on seikka, jota ei oikein voida sivuuttaa.. Ei yleisessä keskustelussa, eikä varsinkaan oikeusistuimessa. Toinen, mikä on noussut esille on tuo rekan ylipaino. En ota kantaa siihen, onko kuorman painolla ollut suurtakaan merkitystä tuon onnettomuuden syntyyn, mutta laskennallisesti tuo yhdistelmä on ilmeisesti ollut ylipainossa. Ei ole olemassa mitään "mittavirhettä", joka antaisi itse ylikuormaa anteeksi. Tuo mainittu 5% ei ole ylikuorman anteeksiantoprosentti, vaan ylikuormamaksun määräytymiseen vaikuttava prosenttiluku.. Jos tuossa yhdistelmässä olisi ollut 62Tkg painoa, olisi siinä ollut 2 tonnia liikaa. Nyt siinä vissiin on ollut, ainakin tämän foorumikirjoittelun perusteella ollut reilu 63 tonnia, joka on liikaa. Mutta oli kuinka tahansa, niin tarinan opetus (jokaisella tarinalla on opetus, oli tarina kuinka surullinen tahansa) on se, että liikenne on kokonaisvaltainen tapahtuma, johon kuuluu päivittäin melko monta ihmistä ja ajoneuvoa. Se, että liikenteessä ajaa vaikkapa sääntöjen vastaisesti pitää minun nähdäkseni ajatella niin, että otetaan tietoinen riski siitä, että jos jotain poikkeavaa tapahtuu, on itseltä pelattu pelivaraa aina hieman pienemmäksi. Jos ajat ylinopeutta, niin pysähtymismatka on varmuudella pidempi tai tuhovoima suurempi, mikäli esimerkiksi lapsi juoksee eteen, verrattuna tilanteeseen, jossa ajetaan nopeusrajoituksen mukaisesti. Jos otat ylikuormaa, on yhdistelmän massa ja sitäkautta tuhovoima suurempi ja vähintään hallittavuus kenties hieman huonompi. Ja jos ajat etuajo-oikeutetulle tielle välittämättä väistämisvelvollisuudesta, otat riskin, että joku voi ajaa päälle. Samoin, jos ajat kännissä, väsyneenä tai aineissa, otat riskin, että havainnointikyky ja reaktiot eivät ole sitä, mitä niiden kenties pitäisi olla. Ja jos yksikin näistä seikoista olisi puuttunut tästä tapahtumasta, niin kenties onnettomuuden tuho olisi ollut pienempi... Tai sitten ei. Kukapa sitä tietää. On vain arvailuja. Ja senkin vuoksi jokainen meistä liikkujista joutuu vastaamaan tuolla liikenteessä omista teoistaan. Mutta kuten todettu, en tiedä tästä onnettomuudesta mitään muuta kuin sen, mitä olen lehdistä lukenut.. ja se määrä on melko vähäinen. Eikä sitten isommin herneitä. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sopii tulla koittamaan Pori-seinäjoki-kokkola-vaasa-pori, mitä meinaa ajaako 80km/h vai 85km/h.. Mut joo, mieluummin ajan yöllä, vähemmän muita hulluja liikenteessä.. ;D Onneksi on valoisat kesäyöt edessä, ehtii tottumaan yötöihin..
__________________
Broken Back Team #1 Viimeksi muokannut SamiN : 24.05.2012 08:25 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
kyllä se ei montaa minuuttia säästä aikaa ajatko 85 vai 80.. itse ajan 82 ja mäkeen sitten vähän reilummin.. ja tuon tavan kun aloitti niin tippui kulutus 5-7 litraa sataselle....
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyllähän se niin on jotta se joka kännissä lähtee ajamaan on syyllinen ja ne ketkä sen kyytiin on menneet ovat teollaan hyväksyneet kännissä ajamisen ja kohtalonsa. Viikottain saa lukea miten kännissä kaahataan jalankulkijoita ja pyöräilijöitä hengiltä. Hyvä että joskus sattuu polkupyörää isompaa kohdalle. Tuohon rajoittimeen, muutama syy löytyy: - Ajat 80km/t rajoituksen mukaan ja saavutat edessä ajavan joka luottaa mittariinsa kuin pässi pieniin sarviinsa. Mittarivirheestä johtuen nopeus 72-74km/t. Lähtiessäsi ohittamaan lyö rajointin 80km/t päälle ja sitten körötellään kilometritolkulla vierekkäin (varsinkin kun monella ha:kuskilla on tapana "korjata nopeutta" ![]() - Toinen syy on kun ajat 80km/t ja äkillinen/yllättävä pidon menetys/liukkaus muljauttaa peräkärryn linkkuun/sivuluisuun/poikittain. Tässä tilanteessa ainoa mahdollisuus suoristaa yhdistelmä on nopeutta nostamalla "vetää" yhdistelmä suoraksi. Jarruttamalla sivuluisu vaan suurenee ja jos joku tulee vastaan... Jos rajoitin olisi säädetty 80km/t estäisi se suurimmassa sallitussa ajonopeudessa ajoneuvon turvallisen käytön. Se että jotkut luulevat tämän turvamarginaalin olevan joku "sallittu nopeuden ylitys" erehtyvät. Viimeksi muokannut Seawolf : 24.05.2012 10:04 Perustelu: lisätty puuttuvia kirjaimia |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos ajan oudolla autolla ilman navigaattoria, niin tulee usein tarkastettua nopeusmittari ajamalla rekan perässä, ja silloin todellista on 88-89 km/h ![]() Ja kun oli lällärit vielä muodissa, niin monta kertaa kuuli "keskustelua", kun joku ,nähtävästi omistajakuljettaja, ajoi 80 km/h ja takaa tuli joku rajoitinta vasten; Sai siinä todistaa melkoista vittuilua ja näkökantaa! Ja sitten tuo rajoitinta vasten ajanut ajoi yleensä ohi, täysillä painoilla ja silloisilla tehoilla ohitus kesti pitkääään, ja ainakin 2 kertaa oulu kuusamo tiellä todistin tapahtumaa, jossa ohittaja pakotti ohitettavan jarruttamaan, että ohittaja ei ajanut nokkakolaria vastaantulijan kanssa/kiilannut ohitettavaa ulos. Ja te rahtarit; jotka tunnette olevanne virkavallan vainoamia: Se, että aikataulut on mitä on, mutta kyllä nuo ajoaikamääräykset on myös teidän turvaksi. Jos Olisin poliisi, ja haluaisin vainota teitä, niin ensimmäiseksi otettaisi valvonnan kohteeksi lisäpitkät ja niiden käyttö (siviili autolla ajaisin pitkät päällä niin lähelle, että näkisin varmasti että sekä katolla että keulassa palaa lisäpitkät. Siinä samalla lapussa olisi sitten usein kunniamaininta sumuvaloista. Kalikka autoissa monesti joku oksa kurkistaa kuormasta, taikka takana pölkky yli metrin ulkona.... Mutta lohduttakaa itseänne sillä, että muutaman vuoden kuluttua AKT saa yhden syömähampaan lisää teidän asioiden ajamiseen: Kun nuo ammattipätevyys päivät PITÄÄ olla suoritettu, niin lakkotilanteessa Kummipyörät ei pyöri esimies+kummin kaiman serkun avulla. Jos minä olisin akt:n pamppu, niin ....... Minä ainakin uskon että saadaan todistaa semmoista työtaistelua, että siitä puhutaan pitkään.... Nimimerkillä 200L tynnyri odottaa täyttäjäänsä..... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty jeep "HIGH BOY chief 2d " 3 hklö "paku diesel" | psychobilly | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.02.2012 00:28 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 21 | 13.02.2010 21:22 |
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" | Cam1lla | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.11.2008 19:28 |
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat | Zamppa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 11 | 25.09.2008 13:43 |