Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.05.2012, 17:33
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Takakardaani


Mistäs jengi on tehnyt liu'un takakardaaniin, kun on lukinnut liu'un 424 jakollaatikon perästä?

Eilen kävin ihmettelemässä IKH:ssa traktorin ulosottoakseleita Niistä vois saada jotain mielenkiintosta aikaseksi, mut olis eka hauska kuulla mistä muut noita takakardaaneja on tehnyt...

__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.05.2012, 18:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Suurin osa varmaan tekee sen liu'un käyttämällä etukardaania XJ:stä missä on neljän litran kone, automaatti ja joko 231 tai 242 jakoaski. Jonkin verran korotetussa + SYE- kitillä pitäisi olla aika passelin mittainen sellaisenaan. Ite ainakin käytin parissa XJ:ssä sellaista takana.

Huvittavaa kyllä, samainen etukardaani kelpasi myös ZJ:n etukardaaniksi, kun vaihdoin CV- jordaanin tilalle yoke- mallisen. Hyvää tuuria..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.05.2012, 19:16
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Mistäs jengi on tehnyt liu'un takakardaaniin, kun on lukinnut liu'un 424 jakollaatikon perästä?

Eilen kävin ihmettelemässä IKH:ssa traktorin ulosottoakseleita Niistä vois saada jotain mielenkiintosta aikaseksi, mut olis eka hauska kuulla mistä muut noita takakardaaneja on tehnyt...


mullaon ainaki etukardaani ihan sellasenaan, ebaystä sai parillasataa rempatun uusilla ristikoilla
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.06.2012, 21:55
muuris:n Avatar
muuris muuris ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.12.10
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 88
Perusasetus

4.0 (Renix) kone: kampiakselin pään ja lohkotason välinen etäisyys? Eli onko vauhtipyörän kiinnityspinta minkä verran laatikon kiinnityspintaa syvemmällä/korkeammalla?

Auto on vielä ajossa, olis hyvä päästä suunnittelemaan vauhtipyöräasioita etukäteen ennenku lyön osiks. Varmasti tämä tieto jollakin on, tai edes kone tallin nurkassa, jolloin sen mittaa minuutissa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.06.2012, 00:11
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Päivän typerä kysymys: Saikos panhard-tangon korinpuoleista kiinnikettä muutella / laskea korotuksen takia, että saadaan tanko samaan asentoon kuin ennen ylös nousemista, vai tykkääkö leimasetä huonoa? Vai miten tästä ongelmasta selvitään....

Ja olikos jollain jo tiedossa passaako jonkun muun auton jarruletkut suoraan xj:hin kierteiltään & kartioiltaa, mutta olisi reippaasti pidemmät?

Viimeksi muokannut piippu : 05.06.2012 00:21
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.06.2012, 01:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Päivän typerä kysymys: Saikos panhard-tangon korinpuoleista kiinnikettä muutella / laskea korotuksen takia, että saadaan tanko samaan asentoon kuin ennen ylös nousemista, vai tykkääkö leimasetä huonoa? Vai miten tästä ongelmasta selvitään....

Ja olikos jollain jo tiedossa passaako jonkun muun auton jarruletkut suoraan xj:hin kierteiltään & kartioiltaa, mutta olisi reippaasti pidemmät?
Saa, ja sen korinpuolen kiinnikkeen voi tehdä vaikka itse jos siltä tuntuu. Samoin kyllä akselin puolellakin. Jos sitten haluat oikeasti toimivan panhardin korotettuun, niin heivaa se alkuperäinen panhardi mäkeen, ja hommaa tilalle "double shear" versio, missä myös korinpään kiinnityspultti on läpireikänä. Se raidengonpää- tyyppinen versio on aivan hanurista..

Jarruletkuja löytyy vaikka minkälaista, ja voin kyllä ihan tosissaan suositella ulkomailta tilausta etujarruletkujen osalta. Pahimpaan hätään oikaise ne mutkat pois jarruputkista, jos uskallat taittaa. Taakse riittävän paljon pidempi on yleensä YJ:n pidempi versio, joka on ~440mm pitkä. Löytyy esim. Jamantilta ihan kohtuuhinnalla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.06.2012, 21:24
OnOff:n Avatar
OnOff OnOff ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.03.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 349
Perusasetus

-99 mallisessa alkoi mittaristo sekoilemaan. Aluksi poltteli satunnaisesti airbag valoa, sitten katosi kaikki viisarinnäyttämät. Välillä pikkuviisarit herää, mutta kierrosluku ja nopeus jää pohjaan. Airbag valo jatkaa palamista.

Mahtaakohan tää olla vaan joku kosketushäiriö mittarissa? Se kai tässä ensin pitää purkaa ja kattoa. Onkohan tyypillinen vika?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.06.2012, 07:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tyyppivika jokseenkin, noista on paljon juttua jenkkipalstoilla. Samoin jos tulee ilmoitus "no bus" tjsp.. Ota mittaristo irti ja putsaile kontaktit, sillä pitäisi selvitä. En muista oliko siinä jotain muutakin tosin.. Tutkaile vähän googlella niin löytyy
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 19:29 (GMT +2).