Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.05.2012, 18:36
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Tankki


Dodii...

Tankki tuli purettua irti autosta ja nyt oon alkanu suunnitteleen uutta:


Tankki tulis peräkonttiin takapenkin selkänojan taakse. Tilavuus n. 90L. Materiaali olis 2mm alumiini. Kaks loiskelevyä jotka muodostaa "kupin" keskelle tankkia, et pumpulla olis bensaa vaikka hiukan kallistaskin. Bensapumppuna aattelin käyttää jeepin orginaalia pumppua ja modata se tohon kuvan kanteen roikkuun, samoin orginaali anturi olis tarkotus tuonne väsätä. Laippaan tulee myös huohotusletkun lähtö ja johtojen läpivienti... Täyyttöletku tulee tuohon vasemman reunan käyrään ja itse tankin korkki siirtyy 30cm ylöspäin kyljessä...

__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.05.2012, 20:23
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Perusasetus

Mikset vaan tee sopivankokoista reikää lattiaan tankin kohdalle, nosta sitä alareunastaan koripalkkien tasalle ja tee siihen kantta? En totta puhuen näe tuossa sinun versiossa oikein mitään hyötyä, jos ei siitä tosin mitään haittaakaan ole
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.05.2012, 21:58
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mikset vaan tee sopivankokoista reikää lattiaan tankin kohdalle, nosta sitä alareunastaan koripalkkien tasalle ja tee siihen kantta? En totta puhuen näe tuossa sinun versiossa oikein mitään hyötyä, jos ei siitä tosin mitään haittaakaan ole
Siinä on se ongelma et vakiotankki muistuttaa jo etäisesti rusinaa ja sit tarttee tilaa sinne runkoaisojen väliin takavinssille...

Sain tänään jo taivuteltua ton kansi/pohja/kylki palan, huomenna leikellä loiskelevyt ja päädyt. Kanttailu meni sillai hyvin et ei tuu kuin yks koko tankin levynen hitsisauma.
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.06.2012, 21:31
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Hiljaa hyvä tulee... kai...


Aikaa on kulunut, mut on pientä edistystäkin havaittavissa.

Eteen askartelin uuden poikittaistuen ainesputkesta ja traktorin työntövarrenpäistä. Päihin porasin reiät ja kiersin niihin rasvanipat. Tää tarttis viä asentaa autoonkin...

Taka-akselin revin irti ja leikkailin iskarin korvakot ja jousipedit pois. Seuraavaks pitäs hitsuutella kiinni uudet jousipedit ja apukierrejousin pedit, siten et pinionin kulma hiukan nousee.

Tankkiprojekti otti tänään harppauksen kun koneistajan kanssa ilta puuhasteltiin.


Tankki hitsattuna. Tuo keskimmäinen laippa on polttoaineen pinnankorkeusanturille, mallia biltema http://www.biltema.fi/fi/Veneily/12-...anturi-258010/ Jeepin orkkis anturinsta mittailin max resistanssiksi 120 ohm ja ton anturin maksimi on 180 ohm. Vähän aikaa kun päätä raapi niin sain laskettua et kun kytkee 360 ohm kiinteen vastuksen rinnan ton biolteman anturin kanssa, niin orkkis mittarin pitäs toimia ok.


Säiliös on kaks väliseinää, toinen joka on lähellä päätyä, on hitsattu kokonaan umpeen, ainoastaan tommonen pieni rako jätettiin yläreunaan. Tää muodostaa säiliön päätyy välisäiliön, jotka on perinteisesti nähny erillisinä pönttöinä autossa. Toinen väliseinä on keskellä isoa tilaa ihan vaan loiskelevynä.


Kuavssa näkyy jeepin orkkis bensapumppu uudessa telineessään. Kuvasta uupuu vielä polttoainelinja. Siirtopumpulle tulee vastaava toiseen laippaan.


Eli lähempi laippa on välisäiliön kohdalla, jossa tuo orkkis pensapumppu majailee. Laipassa on läpiviennit meno ja paluu putkille. Taaempi laippa on siis siirtopumpulle, joka puskee bensaa tähän välisäiliöön, joka taas tulvii väliseinän yli takas isoon osaan. Siirtopumpun laipassa on sähköjen lisäks huohotusyhteelle paikka.

Pirteen väristä toi Öhflexin polyuretaani kaapeli. Myyjä väitti et ton pitäs kestää hyvin liuottimia... Johdot vein tankkiin sisälle kuvassa näkyvillä perus sähkökeskus vedonpoistoholkeilla, ainoo ero on et noi ATEX mallia eli tarkotettu räjähdysvaarallisiin tiloihin. Pitäs pysyä bensanhuurut tankissa
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.06.2012, 22:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Thumbs up

Komeen näköistä jälkeä, hitto vieköön!
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.06.2012, 15:02
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Pieni kyssäri vaan. Toi johdotus tolla pumpulle, niin suojasitko noi pumpun paljaat liitokset jotenkin ? Juotitko johdot pumpun liittimiin ?

Meinaan vaan ettei irtoa johdot ja potsahda tuo muuten tosi komea laitos
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.06.2012, 17:31
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Pieni kyssäri vaan. Toi johdotus tolla pumpulle, niin suojasitko noi pumpun paljaat liitokset jotenkin ? Juotitko johdot pumpun liittimiin ?

Meinaan vaan ettei irtoa johdot ja potsahda tuo muuten tosi komea laitos

Melkein joka vehkeessä on bensapumpun johdot kiinni abikoilla, tankissakin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.06.2012, 18:33
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Pieni kyssäri vaan. Toi johdotus tolla pumpulle, niin suojasitko noi pumpun paljaat liitokset jotenkin ? Juotitko johdot pumpun liittimiin ?

Meinaan vaan ettei irtoa johdot ja potsahda tuo muuten tosi komea laitos
Ihan vaan eristämättömät abikot siihen puristelin. Nois uusissa abikoissa on kyl tosi hyvä pito, kun niitä sai ihan voimalla tunkee pumpun liittimiin.

Tankille täytyy viä oma maadotus rakentaa auton runkoon.
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 1994 Jeep grand cherokee unlimited 5.2 puretaan kkari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 23.04.2014 07:37
Myydään Jeep Cherokee 3,7 Limited 2002 mbakiepo O/M/V Ajoneuvot 1 20.09.2011 10:32
Myydään Grand Cherokee Limited jappe O/M/V Ajoneuvot 2 25.07.2009 23:22
Myydään Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2009 14:59
M:JEEP CHEROKEE -90 LIMITED V.A.PAHTAJA O/M/V Ajoneuvot 2 01.08.2007 19:09


Sivu luotu: 06:15 (GMT +2).