![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Siellä takapihalla tuo jeeppi seisoskelee toistaiseksi. Töiden jälkeen sitä tulee räpellettyä mahdollisuuksien mukaan... Mitenkäs tuo takakardaani homma kannattas hoitaa? Jakolaatikko on ilmeisesti 242, kun siinä on vaihteet: 2x4, 4x4 parttime, 4x4 fulltime, N ja sit hidas 4x4? Pinionikulmaa kun hiukan säätää, niin tuskin tartten tuplaniveliä kardaaniin, mut mistäs kannattas liuku tehä ja sit jakolaatikkoon se liu'un lukitus (sye kit?). Ebayta kun oon selannu niin lähes kaikki mitä tarjotaan on 231 laatikkoon... Viisaimmat valaiskoon!
__________________
-MMC- |
#2
|
||||
|
||||
![]()
242 ei myydä semmosta kittiä missä se ulostuloakseli vaihtuis vaan tarvit semmosen hack& tap tyylisen jutut, niitä saa jo sitten valmiina tai tekee itse.
xj kysymyksiä ja vastauksia topikissa on piirrustus laipasta ja muutenkin juttua osista mitä käytin omassani. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Viimeksi muokannut Rytari : 13.05.2012 18:36 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Tankki
Dodii...
Tankki tuli purettua irti autosta ja nyt oon alkanu suunnitteleen uutta: Tankki tulis peräkonttiin takapenkin selkänojan taakse. Tilavuus n. 90L. Materiaali olis 2mm alumiini. Kaks loiskelevyä jotka muodostaa "kupin" keskelle tankkia, et pumpulla olis bensaa vaikka hiukan kallistaskin. Bensapumppuna aattelin käyttää jeepin orginaalia pumppua ja modata se tohon kuvan kanteen roikkuun, samoin orginaali anturi olis tarkotus tuonne väsätä. Laippaan tulee myös huohotusletkun lähtö ja johtojen läpivienti... Täyyttöletku tulee tuohon vasemman reunan käyrään ja itse tankin korkki siirtyy 30cm ylöspäin kyljessä...
__________________
-MMC- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mikset vaan tee sopivankokoista reikää lattiaan tankin kohdalle, nosta sitä alareunastaan koripalkkien tasalle ja tee siihen kantta? En totta puhuen näe tuossa sinun versiossa oikein mitään hyötyä, jos ei siitä tosin mitään haittaakaan ole
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sain tänään jo taivuteltua ton kansi/pohja/kylki palan, huomenna leikellä loiskelevyt ja päädyt. Kanttailu meni sillai hyvin et ei tuu kuin yks koko tankin levynen hitsisauma.
__________________
-MMC- |
#7
|
|||
|
|||
![]() Hiljaa hyvä tulee... kai...
Aikaa on kulunut, mut on pientä edistystäkin havaittavissa.
Eteen askartelin uuden poikittaistuen ainesputkesta ja traktorin työntövarrenpäistä. Päihin porasin reiät ja kiersin niihin rasvanipat. Tää tarttis viä asentaa autoonkin... Taka-akselin revin irti ja leikkailin iskarin korvakot ja jousipedit pois. Seuraavaks pitäs hitsuutella kiinni uudet jousipedit ja apukierrejousin pedit, siten et pinionin kulma hiukan nousee. Tankkiprojekti otti tänään harppauksen kun koneistajan kanssa ilta puuhasteltiin. Tankki hitsattuna. Tuo keskimmäinen laippa on polttoaineen pinnankorkeusanturille, mallia biltema http://www.biltema.fi/fi/Veneily/12-...anturi-258010/ Jeepin orkkis anturinsta mittailin max resistanssiksi 120 ohm ja ton anturin maksimi on 180 ohm. Vähän aikaa kun päätä raapi niin sain laskettua et kun kytkee 360 ohm kiinteen vastuksen rinnan ton biolteman anturin kanssa, niin orkkis mittarin pitäs toimia ok. Säiliös on kaks väliseinää, toinen joka on lähellä päätyä, on hitsattu kokonaan umpeen, ainoastaan tommonen pieni rako jätettiin yläreunaan. Tää muodostaa säiliön päätyy välisäiliön, jotka on perinteisesti nähny erillisinä pönttöinä autossa. Toinen väliseinä on keskellä isoa tilaa ihan vaan loiskelevynä. Kuavssa näkyy jeepin orkkis bensapumppu uudessa telineessään. Kuvasta uupuu vielä polttoainelinja. Siirtopumpulle tulee vastaava toiseen laippaan. Eli lähempi laippa on välisäiliön kohdalla, jossa tuo orkkis pensapumppu majailee. Laipassa on läpiviennit meno ja paluu putkille. Taaempi laippa on siis siirtopumpulle, joka puskee bensaa tähän välisäiliöön, joka taas tulvii väliseinän yli takas isoon osaan. Siirtopumpun laipassa on sähköjen lisäks huohotusyhteelle paikka. Pirteen väristä toi Öhflexin polyuretaani kaapeli. Myyjä väitti et ton pitäs kestää hyvin liuottimia... Johdot vein tankkiin sisälle kuvassa näkyvillä perus sähkökeskus vedonpoistoholkeilla, ainoo ero on et noi ATEX mallia eli tarkotettu räjähdysvaarallisiin tiloihin. Pitäs pysyä bensanhuurut tankissa ![]()
__________________
-MMC- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 1994 Jeep grand cherokee unlimited 5.2 puretaan | kkari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 23.04.2014 07:37 |
Myydään Jeep Cherokee 3,7 Limited 2002 | mbakiepo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.09.2011 10:32 |
Myydään Grand Cherokee Limited | jappe | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 25.07.2009 23:22 |
Myydään Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2009 14:59 |
M:JEEP CHEROKEE -90 LIMITED | V.A.PAHTAJA | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.08.2007 19:09 |