Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.05.2012, 07:16
Vitura:n Avatar
Vitura Vitura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.09
Sijainti: Luumäki
Viestit: 138
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vitura Näytä viesti
kestääköhän toi akku aluslautanen.
toi ois vaatinu kyl ne dimble vehkeet!
Joo tää oli täysin aiheeton vinoilu mie unissaa kattelin et levy ois paksumpaakin!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.05.2012, 21:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Viimeiset pari viikkoa meni lätkän mömmöm- kisoissa töitä tehden, 13kpl. ~12h päiviä 15 päivän sisällä. Ihan tarpeeksi, ottaen huomioon että otin siksi aikaa varsinaisesta duunista kesälomaa

Sain kuitenkin akkutelineen valmiiksi, maalattua ja paikalleen. Samoin alkuperäinen ilmanputsarikotelo tuli muokkailtua 12mm:n muovilevyn ja venekäyttöön tehdyn tiivistemassan kanssa uuteen muotoon ja omalle paikalleen. Niistä ei tietysti ole kuvia.

Samalla aloitin uuden keskipalkin tekemisen, ensimmäinen versio oli muuten hyvä mutta mittamiehelle (katsoo peiliin) kävi pikku moka ja mitat oli ihan vituillaan laatikon kannitinkumin reiät ei olleet kohdallaan, ja samoin kuskinpuolen kiinnitykset koriin heitti 20mm. Aika hyvin vedin. Palkki olisi myös nostanut laatikon liian ylös tunneliin, eikä se mahtunut paikalleen

Eli rälläkkä kouraan, kannitinpalkin keskikohta pois ja uutta tilalle. Meni hermot joten leikkasin 18cm pitkän palan 200mm x 100mm U- palkista missä on 12mm:n seinä. Ei se lopulta painanut kuin alle kilon, joten mennään sillä. Ainakin kestää Tuli hitsuuteltua ne vanhat "siivet" paikalleen kun ei niissä ollut mitään vikaa; vähän lovesin repsikan puolta lisää ettei tule pakoputken kanssa ahdasta.

Pitää nuo U-palkin päädyt vielä täyttää, ja palkin keskeltä kuskin puolen reunaan taivutan 43mm:n putkesta U:n ja siihen levy pohjaan niin suojaa jakoaskin alareunan. On vähän jo ottanut osumaa. Tod.näk. samanlainen eteenpäin suojaamaan tomaatin öljypohjaa (joka on jo kunnon lommolla). Pitää kehitellä jotain tukia ettei koko hivakka repeydy irti korista kun ottaa panssarin reunat osumaa, tulee sen verran rankasti vääntöä noille kiinnityspulteilla mitkä EI ole kovin leveällä (pulttien väli ~60mm).




__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 22.05.2012 21:21
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.05.2012, 19:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Noniin ei tuolta paljoa sitä akkutelinettä näe, mutta siellä se alla on ja hyvin mahtuu akku paikalleen. Eikä varmasti heilu!




..muokattu ilmanputsarikotelo:






Kääntöpäiden porailua, että saa raidetangonpäät yläpuolelle kiinni niin ei raavi kiviin yms.. Piti vähän viritellä että onnistui poraamaan, noissa perkeleen kikkareissa ei ole yhtäkään suoraa kohtaa mistä kiinnittää




Reiät porattu, pitää vielä hommata kartiopalat reikien sisälle niin pysyy päät paikallaan eikä nuljua. Tuo kuparinen vesijohtoputki ja rosterinen putkenpätkä ei jää lopulliseksi ratkaisuksi




Tuo ylempi täytyy vielä vaihtaa johonkin toiseen raidetangonpäähän. Pitäisi olla suora, tuo toimisi kyllä jos olisi kääntpään varren alapuolella, mutta ylös käännettynä mutka menee väärään suuntaan




..ja tuo taas aiheuttaa kaksi ongelmaa:
* Panhardin kanssa tulisi hyvin ahdasta mahduttaa tuohon
* Vakaajan koiranluu ei mahdu mitenkään tuohon väliin; kallistuksenvakaajaa ei voi siirtää edemmäs eikä taaemmas, tuossa se on juuri missä pitääkin.




Toisella puolella ei ole ongelmaa koiranluun kanssa, ja panhardin korinpuolen telinekin mahtuu tuohon vielä hyvin:




Koiranluu on juuri oikeassa linjassa että saa tehtyä kiinikkeen jousipedin kylkeen:

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 24.05.2012 19:52
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.05.2012, 19:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tässä vermeessä on oltava absit, joten niittenkin kanssa pientä kikkailua. ZJ:n tunnistimet ei mene WJ:n kääntöpäihin sen omien tunnistimien koloseen. Pienen selvittelyn perusteella WJ:n tunnistimet taasen ei toimi ZJ:n älyboksin kanssa, joten piti kehittää auton omille pyörintänopeusantureille paikka.

Se löytyi tuosta, mahtuu juuri ja juuri jarrusatulan kiinnikeraudan "sisälle". Tunnistin tulee kiinni spacerilipareeseen mikä tulee kääntöpään ja satulan kiinnikeraudan väliin. Yksinkertaista ja helppoa?



__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.05.2012, 21:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Sain haettua tänään etujarrusatuloiden kiinnitysrautojen kiinnityspultit, 4kpl. 12.9 vahvuisia 12 x 1,25mm:n kierteellä, 50mm pitkät. Tuli maksamaan 10€ vahvojen prikkojen kanssa. Alkuperäiset jenkeistä olisi maksaneet postikuluineen ~15€, ja täältä ostettuna olisi ollut lähes 15€ kappale

Pääsin sovittelemaan jarruja paikalleen; eilen kattelin että tarttisi leikata 8-10mm paksu speiseri kääntöpään ja kiinnitysraudan väliin. 6mm riittää, hyvä niin kun löytyy sopivaa levyä mistä leikata. Jarrut paikallaan, ilman speisereitä tosin kun ei vielä jaksanut rälläköidä. Luulisi näillä pysähtyvän paremmin kuin vanhoilla




Hieman on vanhalla ja uudella satulalla kokoeroa; jarrulevykin on halkaisijaltaan 25mm isompi




15" vanteen kanssa on vähän ahdasta, nämä on tarkoitettu 16" vanteille. Jeepin alkuperäiset 15" peltivanteet ei mahtuisi varmasti, nytkin on sen verran tiivistä että pitää 2-3mm viistää satulan ulkonurkasta pois:




Takaapäin:




..ja kyllä se raidetangonpääkin mahtuu kääntöpään varren yläpuolelle nätisti. Pitää varoa ettei tule lommoa vanteeseen

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.05.2012, 10:38
JERKKU:n Avatar
JERKKU JERKKU ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: VANTAA
Viestit: 972
Perusasetus

Onko noissas WJ:n raidetangon päissä samankokoinen kartio kuin ZJ ja XJ? Vai onko se isompi?
Pitäis toteuttaa tohon omaan Highsteerin systeemiin sopiva raidetanko, siinä on FSJ kokoiset kartiot.
__________________
Maastossa se on mukavinta


www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA -
www.facebook.com/4x4parts.fi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.05.2012, 11:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

WJ:n raidetangonpäissä on samankokoinen kartio kuin XJ/ZJ/TJ. Oliko se niin että full-size Jeepeissä kartio ja se "pallo" on vähän isompi? WJ:n raidentagonpäissä toisaalta varrenpään paksuus on sitten reilu, 24mm - eli jopa hieman isompi kuin esim. C/K30- sarjan "tonniluokan" pickuppien 7/8" kierre mitä on siis D60- etuakseleissa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.05.2012, 07:35
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kivasti puntteja tossa vanteen reunassa?!?

On kyllä mekonen tuo kokoero noiden uusien jarruosien hyväksi Eiköhän tuossa noilla vermeillä ala olla jo pysähtyvyyskin kohdallaan. Ainakin vakiokumeilla...
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.05.2012, 11:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

On siinä painoja juu.. saat kaksi arvausta, miksi siinä vanteessa on vain painoja, eikä rengasta olenkaan?
Vinkkinä, ko. "hecho en mexico" Cragarin USA- vanteessa oli tehdasuutena kolmen millin pystyheitto


Takapanhardille tarvitsi uuden tuen, koska alkuperäisessä paikassa ollut ei ollut ihan optimipaikassa panhardin asentoa ajatellen. Autoa kun on korotettu niin rungonpään kiinnityspistettä oli hyvä tiputtaa vähän alemmas alkuperäisestä (ylempi reikä on ~15mm alkuperäistä alempana ja alempi ~35mm), samalla siirsin hieman taaemmas jotta on linjassa akselin kanssa akselivälin venytyksen jälkeen. Tuli tehtyä kiinnike kahdella reijällä, niin on varaa valita panhardin asentoa.

Näin jälkikäteen ajateltuna, olisi pitänyt tehdä akselissa kiinnike hieman korkeammalle, tilaa olisi ollut nostaa sitä 3-4cm korkeammalle ilman, että äärisisäänjoustossa olisi tullut ahdasta. Mahdollisimman vaakasuora panhardi olisi kuitenkin paikallaan. Perse tippuu tuosta noin 30mm alemmas kun on tankki ja panssari paikallaan ja keula pois pukkien päältä, eli ei kuitenkaan älyttömän jyrkäksi jää panhardin kulma.



..joku tuki pitää vielä laittaa ja vähän kiinnikettä muokata (turhaa metallia pois); tosin on tehty 5mm:n perusterästä hieman vahvemmasta palkista. Samoin nuo korin vahvistuslevyt pitää tehdä loppuun (puuttuu kokonaan palkin pystyosasta koripalkin takaosasta). Kun on valmista niin puolikiiltävä musta ja alustamassat vielä päälle




Tällä puolella korin vahvikelevy olisi voinut ulottua ylemmäksikin, mutta jousilautanen tuli tielle; olisi pitänyt leikata ja hioa kaikenlaista pois, hitsata lisää vahvikkeita yms.. saa nyt mennä tuollaisena. Koripalkin sisällä kyllä on jo tehtaan vahvike, ja panhardin kiinnikkeen alla olevassa levyssä on tulppahitsi tuon näkyvissä olevan reiän kohdalla. Jos tuosta repeää koripalkki niin ainakin tietää miksi

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 28.05.2012 11:33
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 19:10 (GMT +2).