![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() -kestääköhän toi akku aluslautanen. ![]() ![]() toi ois vaatinu kyl ne dimble vehkeet!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Voi tosiaan olla että hajoaa, kun ei oo dimplejä vahvistamassa
![]() edit: niin ja ei toi sentään oo kun 2mm peltiä ja kevennysreijät mukana. Tais painaa puolisen kiloa tjsp..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 11.05.2012 23:58 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Viimeiset pari viikkoa meni lätkän mömmöm- kisoissa töitä tehden, 13kpl. ~12h päiviä 15 päivän sisällä. Ihan tarpeeksi, ottaen huomioon että otin siksi aikaa varsinaisesta duunista kesälomaa
![]() Sain kuitenkin akkutelineen valmiiksi, maalattua ja paikalleen. Samoin alkuperäinen ilmanputsarikotelo tuli muokkailtua 12mm:n muovilevyn ja venekäyttöön tehdyn tiivistemassan kanssa uuteen muotoon ja omalle paikalleen. Niistä ei tietysti ole kuvia. Samalla aloitin uuden keskipalkin tekemisen, ensimmäinen versio oli muuten hyvä mutta mittamiehelle (katsoo peiliin) kävi pikku moka ja mitat oli ihan vituillaan ![]() ![]() Eli rälläkkä kouraan, kannitinpalkin keskikohta pois ja uutta tilalle. Meni hermot joten leikkasin 18cm pitkän palan 200mm x 100mm U- palkista missä on 12mm:n seinä. Ei se lopulta painanut kuin alle kilon, joten mennään sillä. Ainakin kestää ![]() Pitää nuo U-palkin päädyt vielä täyttää, ja palkin keskeltä kuskin puolen reunaan taivutan 43mm:n putkesta U:n ja siihen levy pohjaan niin suojaa jakoaskin alareunan. On vähän jo ottanut osumaa. Tod.näk. samanlainen eteenpäin suojaamaan tomaatin öljypohjaa (joka on jo kunnon lommolla). Pitää kehitellä jotain tukia ettei koko hivakka repeydy irti korista kun ottaa panssarin reunat osumaa, tulee sen verran rankasti vääntöä noille kiinnityspulteilla mitkä EI ole kovin leveällä (pulttien väli ~60mm). ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 22.05.2012 21:21 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Noniin ei tuolta paljoa sitä akkutelinettä näe, mutta siellä se alla on ja hyvin mahtuu akku paikalleen. Eikä varmasti heilu!
![]() ![]() ..muokattu ilmanputsarikotelo: ![]() ![]() Kääntöpäiden porailua, että saa raidetangonpäät yläpuolelle kiinni niin ei raavi kiviin yms.. Piti vähän viritellä että onnistui poraamaan, noissa perkeleen kikkareissa ei ole yhtäkään suoraa kohtaa mistä kiinnittää ![]() ![]() ![]() Reiät porattu, pitää vielä hommata kartiopalat reikien sisälle niin pysyy päät paikallaan eikä nuljua. Tuo kuparinen vesijohtoputki ja rosterinen putkenpätkä ei jää lopulliseksi ratkaisuksi ![]() ![]() Tuo ylempi täytyy vielä vaihtaa johonkin toiseen raidetangonpäähän. Pitäisi olla suora, tuo toimisi kyllä jos olisi kääntpään varren alapuolella, mutta ylös käännettynä mutka menee väärään suuntaan ![]() ![]() ..ja tuo taas aiheuttaa kaksi ongelmaa: * Panhardin kanssa tulisi hyvin ahdasta mahduttaa tuohon * Vakaajan koiranluu ei mahdu mitenkään tuohon väliin; kallistuksenvakaajaa ei voi siirtää edemmäs eikä taaemmas, tuossa se on juuri missä pitääkin. ![]() Toisella puolella ei ole ongelmaa koiranluun kanssa, ja panhardin korinpuolen telinekin mahtuu tuohon vielä hyvin: ![]() Koiranluu on juuri oikeassa linjassa että saa tehtyä kiinikkeen jousipedin kylkeen: ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 24.05.2012 19:52 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tässä vermeessä on oltava absit, joten niittenkin kanssa pientä kikkailua. ZJ:n tunnistimet ei mene WJ:n kääntöpäihin sen omien tunnistimien koloseen. Pienen selvittelyn perusteella WJ:n tunnistimet taasen ei toimi ZJ:n älyboksin kanssa, joten piti kehittää auton omille pyörintänopeusantureille paikka.
Se löytyi tuosta, mahtuu juuri ja juuri jarrusatulan kiinnikeraudan "sisälle". Tunnistin tulee kiinni spacerilipareeseen mikä tulee kääntöpään ja satulan kiinnikeraudan väliin. Yksinkertaista ja helppoa? ![]() ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Sain haettua tänään etujarrusatuloiden kiinnitysrautojen kiinnityspultit, 4kpl. 12.9 vahvuisia 12 x 1,25mm:n kierteellä, 50mm pitkät. Tuli maksamaan 10€ vahvojen prikkojen kanssa. Alkuperäiset jenkeistä olisi maksaneet postikuluineen ~15€, ja täältä ostettuna olisi ollut lähes 15€ kappale
![]() Pääsin sovittelemaan jarruja paikalleen; eilen kattelin että tarttisi leikata 8-10mm paksu speiseri kääntöpään ja kiinnitysraudan väliin. 6mm riittää, hyvä niin kun löytyy sopivaa levyä mistä leikata. Jarrut paikallaan, ilman speisereitä tosin kun ei vielä jaksanut rälläköidä. Luulisi näillä pysähtyvän paremmin kuin vanhoilla ![]() ![]() Hieman on vanhalla ja uudella satulalla kokoeroa; jarrulevykin on halkaisijaltaan 25mm isompi ![]() ![]() 15" vanteen kanssa on vähän ahdasta, nämä on tarkoitettu 16" vanteille. Jeepin alkuperäiset 15" peltivanteet ei mahtuisi varmasti, nytkin on sen verran tiivistä että pitää 2-3mm viistää satulan ulkonurkasta pois: ![]() Takaapäin: ![]() ..ja kyllä se raidetangonpääkin mahtuu kääntöpään varren yläpuolelle nätisti. Pitää varoa ettei tule lommoa vanteeseen ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Onko noissas WJ:n raidetangon päissä samankokoinen kartio kuin ZJ ja XJ? Vai onko se isompi?
Pitäis toteuttaa tohon omaan Highsteerin systeemiin sopiva raidetanko, siinä on FSJ kokoiset kartiot.
__________________
Maastossa se on mukavinta ![]() www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kivasti puntteja tossa vanteen reunassa?!?
![]() On kyllä mekonen tuo kokoero noiden uusien jarruosien hyväksi ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |