Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.05.2012, 12:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Koeajolla tuli ilmi jotta jarruissakin voisi olla enemmän tehoa?
Automaatilla kun kiipeilee kallioilla niin moottorilla ei voi jarruttaa alas tullessa, joten jarruissa olis syytä olla tehoa.
Miksi automaatilla ei voi jarruttaa alastullessa? Pieni puoli päällä ja loota ykköselle niin kyllä se jarruttaa, tosin ei ihan yhtä hyvin kuin manuaali mutta jarruttaa kuitenkin

Lainaus:
Etu lukosta ja perästä?
Nyt on siis tullut ilmi jotta kun harvan välityksen omaavaan perään tilaa tihemmän niin lautaspyörä on liian paksu kiinan lukkoon joka on suuniteltu tiheälle perälle. Nyt siis tarvis jostain löytää 4.88 välitys jossa on ohut lautaspyörä, joka on tarkoitettu jo tiheään perään.
Siis onko sulla nyt kumpi välitys, paksu vai ohut? Paksut välitykset on tarkoitettu 3.73 tai harvemmille välityksille olevaan murikkaan. Jos sulla on normaali ohut välitys, niin kyllähän sen pitäisi mennä 4.11 -> murikkaan? Vai onko kiinalaiset tehnyt niin paskaa duunia että tiheiden välitysten murikkassa on väärät mitat

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.05.2012, 12:49
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Miksi automaatilla ei voi jarruttaa alastullessa? Pieni puoli päällä ja loota ykköselle niin kyllä se jarruttaa, tosin ei ihan yhtä hyvin kuin manuaali mutta jarruttaa kuitenkin



Siis onko sulla nyt kumpi välitys, paksu vai ohut? Paksut välitykset on tarkoitettu 3.73 tai harvemmille välityksille olevaan murikkaan. Jos sulla on normaali ohut välitys, niin kyllähän sen pitäisi mennä 4.11 -> murikkaan? Vai onko kiinalaiset tehnyt niin paskaa duunia että tiheiden välitysten murikkassa on väärät mitat
Eiku sillä on pitkän välityksen tilalle tehty tiuha välitys, joka on siis erikoispaxu, jotta vois käyttää pitkän välityksen kanssa ollutta tasaupyörästöä/lukkoa, ilman mitään spacereita. Ja tuo kiinan lukko taasen on tehty normaalille tiuhalle välitykselle, ei paxulle.

Eli tarvitaan joko pitkälle välitykselle tehty lukko tai normaalipaxuinen tiuha välitys. Kait.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.05.2012, 12:59
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Eiku sillä on pitkän välityksen tilalle tehty tiuha välitys, joka on siis erikoispaxu, jotta vois käyttää pitkän välityksen kanssa ollutta tasaupyörästöä/lukkoa, ilman mitään spacereita. Ja tuo kiinan lukko taasen on tehty normaalille tiuhalle välitykselle, ei paxulle.

Eli tarvitaan joko pitkälle välitykselle tehty lukko tai normaalipaxuinen tiuha välitys. Kait.
Juu, sitähän mä tässä hainkin että kumpi välitys on nyt ..kun tosiaan paksu ei mene tiheän murikkaan, sillon on vaan pakko joko hommata se tavallinen (ohut) välitys tai sorvattava paksusta välityksestä muutama milli pois jos onnistuu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.05.2012, 13:25
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.523
Perusasetus

Tai "negatiivinen spaceri", sellaistakin on jo joku ehdottanut.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.05.2012, 13:58
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Välitys!


Jep. Hyvin olette ymmärtäneet onkelman.
Nyt on siis erikoispaksu hammaskehä ja kiinan lukko johon käypi normaalin paksuinen hammaskehä.

Eli, tarvii joko ostaa 4.88 välitys normi paksuisena tai ohentaa sorvaten erikospaksu kiinan lukkoon sopivaksi.

Lauantaina menen Kulmaan ajamaan niillä mitä nyt on eli välitykset 4.88 erikoispaksut ja takana 100% mini spool lukitus ja edessä vanha kitkalukko jonka toimivuudesta ei ole varmaa tietoa.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 10.05.2012 14:38
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.05.2012, 20:34
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Parit vaihtoehdot
http://completeoffroad.com/c-66896-s...-standard.html
http://www.summitracing.com/search/P...eyword=dana+44
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.05.2012, 06:09
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Perää!


Kiitoksia, näitä tutkitaan.
Taidan tosiaan ostaa eteen vakio paksuisen välityksen ja jätän toisen erikoispasun välityksen tallin hyllyyn takaperän varaosaksi kun sielä on se 100% lukitus, josko porsisi joskus?? Vaan eipähän hajoa ikinä kun on varalla toinen.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.05.2012, 21:48
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Ohjaustehostimen öljylle jäähdytystä


Tuli tänään töiden jälkeen asennettua ohjaustehostimen öljyä jäähdyttämän pieni automaatti öljyn jäähdytin.
Tarvii tuo vielä myöhemmin nostaa hieman ylemmäksi jotta fllektin ilma tuota hivelee paremmin, nyt saa olla toistaiseksi jähdyttäjän ja koneen ropelin välissä.





Alkuperäisen letkun sisällä oli niinkuin joustava muovi putki ja hetken arveli jotta kestääkö normi letku tuossa? Letkun laitoin yhteen väliiin ja ainakin tähän asti on kestänyt.

Huomenna Kulmaan ponnistamaan, josko nyt oikein laskis kumeista paineet alas?
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 11.05.2012 23:22
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:jeep wagoneer -79 savu O/M/V Ajoneuvot 1 15.03.2006 21:24
M: Jeep Wagoneer -78 julli O/M/V Muut 5 24.10.2005 08:04
Wagoneer pickup? Cental73 Chit-Chat 11 01.08.2005 22:48
jeep wagoneer? Range73 Tekniikka & Jutustelu 9 19.07.2005 08:46
M:Jeep Wagoneer O/M/V Muut 0 27.11.2003 22:50


Sivu luotu: 19:22 (GMT +2).