Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.05.2012, 09:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Hyvältä näyttää! Vähän kori on eri levyinen edestä ja takaa, kyllä tuo on ihan normaalia. Laitatte helmapalkin sieltä sisäreunastaan nojaamaan lattian "pystyreunaa" vasten niin silloin se on fiksuimmassa asennossa.

Lehtijousen etupään kiinnikkeen kohdalla ei varmasti haittaa käyttää paksumpaa tavaraa, tosin alunalkaen se on sitä samaa ohutta peltiä kuin kaikki muukin. Toisaalta, se penkin alla oleva poikkituki on yhtälailla penkin tuki, kuin auttaa jousen kiinnikkeen kanssa. Kun kerran palkki tulee poikittain siitä yli, niin varmasti kestää tuo 1,5mm:n peltikin.

Noin paljon kun teette peltihommia, niin kannattaisiko samalla leikata takarenkaan takaa se kotelon alareuna pois? Se on melkoisen herkkä paikka rikkoa metsässä, ja kun on lippa tasaisena niin on helppo suojata ja toisaalta on enemmän maavaraa. Jotenkin tähän malliin:

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.05.2012, 11:54
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Noin paljon kun teette peltihommia, niin kannattaisiko samalla leikata takarenkaan takaa se kotelon alareuna pois? Se on melkoisen herkkä paikka rikkoa metsässä, ja kun on lippa tasaisena niin on helppo suojata ja toisaalta on enemmän maavaraa.
Juu sitä katseltiin jo sillä silmällä ettei aleta niiden nurkkien mätiä tinailemaan ja mietittiin voisko puskurin ulottaa sinne alle ja noh siinähän se onkin mallikuva aiheesta Mutta se aika koittaa vasta sitten kun tallin nurkasta saa kaivella sen millisen levyn ja miggiin 0,6 lankaa johan siihen onkin melkein 5 kiloa menny 0,8mm lankaa

Koteloiden alapuolethan on ummistettu? Mites oisko ajatuksia vetokoukun kiinnityksistä. Siinä oli ilmeisesti orkkiskoukku jeremias palkilla puskimen takana. Jotain irrotettavaa chevyn tyylistä koukkua korkeussäädöllä hahmoteltiin. Jos palkkipuskurin työnnältää runkopalkkien sisään ja pulttaa sinne niin luulisi puskurin toimivan myös koukun kiinnitysalustana?
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.05.2012, 13:34
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiivonen Näytä viesti
Mites oisko ajatuksia vetokoukun kiinnityksistä. Siinä oli ilmeisesti orkkiskoukku jeremias palkilla puskimen takana. Jotain irrotettavaa chevyn tyylistä koukkua korkeussäädöllä hahmoteltiin. Jos palkkipuskurin työnnältää runkopalkkien sisään ja pulttaa sinne niin luulisi puskurin toimivan myös koukun kiinnitysalustana?
Omassa oli kiinteä vetokoukku, niin muokkasin sitä vetokoukun palkkia, että sen sai soviteltua tuonne puskurin sisään. Puskuri on kiinnitettynä muistaakseni kahdellatoista 10 ja 12 mm pultilla ja tuo peräkoukku sitten puskurissa neljällä 16 mm pultilla. Laskeskelin kestävän...

Paremman kuvan voin etsiä, jos tarvitset.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.05.2012, 21:03
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Siis nyt kyllä alkaa ideat loppumaan. Vika ei ollu kardaanin päälläkään!!



Viiitsivitsi. Ideat ei tosiaankaan lopu. Viikon päästä saattaa olla jo lattia ummessa.

Voi olla ihan hyväkin, ei meinaan kovin kaksisia korjaajia olla. Sitä mukaa kun saahaan kasattua niin kaksinverroin puretaan pois



Takakontinpohja lokasuojanreunoineen olis nyt suunnilleen läjässä. Saumat vain hiontaa vaille ja helmojen kupeet tinailla.



Apparin lattia vaihdetaan ilmeisesti tuota myöten jos nuo läiskät paljastuu suhteellisen pinnallisiksi. Jätetään yllätys vielä muhimaan ens viikonlopulle.



Muuten kyllä ajatuksen tasolla ollaan menossa jo renkaankuvion leikkauksessa Postikusti toi xj:n rakennuskirjan amazooniasta ja nyt on mistä ammentaa. Keskikonsoli silputaan varmaan vaihdekaavion takaa ja rakennellaan sähköille ja vähän sun millekkin vanerista sopivaa konsolia ja laatikkoa. Isä tuhautti painepesurilla vanhan lattiamatonkin joka sitten tulee kuin tuleekin silputtuna paikoilleen. Auton väri vaihtuu suorastaan negatiiviksi jos sinne asti intoa riittää. Vararengas siirtyy takaoven ulkopuolelle (mentaalitasolla jo saranakin on puoliksi suunniteltu).

Vaan muuten mikä tuo pömpeli onpi tuolla konehuoneessa?



Alipaineletkujako siihen tulee? Tuo on nimittäin tiellä jos ilmanoton siirtää tulipellin tuollepuolen. Snorkkeli ei oikein houkuttele ja olisi vänkää päästä eroon orkkis suodatinboksista niin saisipa vaikka toisen akun siihen sitten joskus. MUTTA onko joku tehnyt ilmanottoa tuonne ikkunan alle kaukaloon ja saanut sen toimimaan? Muistelen että joku sitä ainakin suunnitteli. Mitä mieltä olette kartiosuodattimista oikeassa käytössä? Volvoihin kun niitä kymmenien lisähepojen toivossa asentelivat niin ohjeistus oli että mikäli ajetaan hiekkateillä niin sora ja oravanpoikaset menee ennenpitkää koneeseen asti... tosin eipä näillä kaupungeista ole tarkoitus edes poistua joten...
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.05.2012, 22:05
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Eikös tuo pömpeli ole vakionopeudensäädin. Siitä pitäs mennä vaijeri kaasuläpälle...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.07.2012, 19:35
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Työnimi muutettu. Oli "reiän reuna" jota se ei enään ole. Lankomies ummisti viimeisen rusakon mentävän reiän kabiininlattiasta jo aikoja sitten. Muutin työnimeksi "saved by kemppi", mutta tarkemman ajatustyöskentelyn jälkeen tulin siihen tulokseen, että kyllähän se oli Volvo joka tämän pelasti. Uskollinen 740 otti paukun kuskinoveen, muuttui vastapuolen vakuutusyhtiön toimesta Kempiksi joka sitten kovaa vauhtia ehjää ameriikan "rautaa". Paaat eniveis...

Lattia on siis ummessa. Siitä ei tullut otettua vielä kuvaa. Takapenkin selkänojan kiinnitykset askartelin viime sunnuntaina. Takapenkin istuinosan alle pitäisi askarrella poikittaispalkki. Turvavöiden paikat laitella ja sovitella etupenkit paikoilleen.

Keula on atomeina. Leikellään lokarit sopiviksi ja korjaillaan ruosteet. Etupuskurin tilanne muuttuu joka hetki. Alkuperäinen jää vaiko palkkia tulee.. sitä ei tiedä vielä kukaan. Konttorilla oli sanottu, että näin vanhaan saa tehdä kunhan ei ole teräviä kulmia. Jotenkin tykkään alkuperäisestä... mutta katotaan nyt. Vakionopeuden säädin lähtee kävelemään, koska se ei toimi eikä sitä aleta korjaamaan koska ei tästä mitään grand toureria oo tulossa Ilmastointi on vielä kysymysmerkki. Nykykunto ei ole kummoinen. Pitäisi ainakin täyttää, mutta silti se voi olla kaput. Eli todennäköisesti poistuu sekin tilaa viemästä. Isompi laatikon lauhdutin pitänee haalia jostakin.

Takaa oli lähtenyt ylimääräiset takalokasuojan roippeet kävelemään. Eli ne "lokerot" lokasuojien takapuolelta. Sinne tulee palkkipuskuri. Uusi tankki odottelee hyllyllä. Täyttöputken suojat ja rungon läpivienti ovat ohjelmassa.

Visiot on melko sumeanselviä. Auto saa uuden maalin ja mahdollisesti maalauksen konepeltiin. Vähän huono paikka näkymään varsinkin korotuksen jälkeen, mutta suunnitellaan vielä.

Näillä näkymin ajossa aikaisintaan joskus ensi talvena. Vähän meni katsastusremontti överiks

Mitä ollaan tehty päin hittoja ja mitä kannattaisi ottaa huomioon ennenkuin on liian myöhäistä? Juu ja se jo tiedetään, ettei 22 vuotiaan ruostekukan elvyttämisessä ole mitään järkeä
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2012-06-30 16.10.27.jpg‎
Views:	824
Size:	90,8 Kt
ID:	27822   Click image for larger version

Name:	2012-07-01 12.53.59.jpg‎
Views:	775
Size:	86,8 Kt
ID:	27823   Click image for larger version

Name:	2012-07-01 16.12.21.jpg‎
Views:	760
Size:	96,8 Kt
ID:	27824   Click image for larger version

Name:	2012-07-01 16.13.18.jpg‎
Views:	821
Size:	92,3 Kt
ID:	27825  
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cherokee, jeep


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti asvirkku Maasturiprojektit 64 13.06.2011 14:02
Myydään Jeep Cherokee XJ 1995 4.0i H.O. Automatic "Country" asvirkku O/M/V Ajoneuvot 1 28.03.2011 15:04
Myydään Grand Cherokee WJ alkup 17". vanteet & renkaat 235/65 r17" Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 0 03.03.2011 22:08
"Pomo"Jeeppi vepele Maasturiprojektit 15 03.09.2009 19:32
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37


Sivu luotu: 08:52 (GMT +2).