![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Joskus noi vesijutut selvitin perusteellisesti ja kaiken oon unohtanut jo, enklanniks löytyi paljon tutkittua tietoa mutta muistaakseni 18l tunnissa on kovin vaatimaton vesimäärä tai riippuu mitä sillä tarkoitetaan.
Mielestäni vettä tarvitaan vasta kun ahdot ja lämmöt on niin suuret ja nopeus niin pieni että välijäähdytin ei riitä jäähdytykseen. Käsittääkseni veden pitää myös ehtiä höyrystymään ennen palotilaan joutumistaan ettei se haittaa palotapahtumaa, mitä aiemmin sen parempi.Tarkoitus siis saada tiheämpää ilmaa eli enemmän happea koneeseen ja pitää lämmöt kurissa. Välijäähdyttimen aiheuttama virtauksen turbulenssi parantaa höyrystymistä ja lämmönvaihtumista jäähdyttimessä. Ihan kuin kaljapäissäni muistelisin että 2l/min olisi ollut suunnitelmani hj:lle/n200hp kaasupohjassa eli 120l tunnissa mutta minuutti kaasupohjassa on pitkä aika. Mulla on 3l säiliö ja öljypoltinsuutin ja testasin että 12v leikkikompura tekee 18bar max paineen ja testattu sumu erittäin hieno ,ajattelin 10bar painetta ja suutinta testata ennen ja jälkeen ilmansuodatinta Jos vesi höyrystyy vasta palotilassa niin mielestäni haluttua vaikutusta ei saada vaan hyötysuhde heikkenee. Pirkkaa on mennyt taas reilusti eikä faktat ole hallussa mutta aihe on kiinnostava, miksi ruiskia vettä välijäähdyttimen ulkopintaan jos imuilmaruiskulla vaikutus on ehkä 1000 kertainen tai jotain. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Traktori-pullinki vehkeissä työnnetään vettä koneeseen yhtä paljon kuin dieseliä. Näin ainakin herlevin härvelissä menneinä vuosina.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#4
|
||||
|
||||
|
kestääkös herlevin koneet esim. 4-5000km ajoa vuodessa?
|
|
#5
|
||||
|
||||
.
Joo olen tutkiessa huomannut että kiihdytysvehkeissä työnnetään aika hurjia määriä nestettä palotapahtumaan. Mut ideana oli just et ois kiva kokeilla kun aika helppo toteuttaa. Mut tulee pikkasen liian kallis kokeilu jos turbo levahtaa
Ajattelin tehä vaan tällaisen köyhänmiehen napilla toimivan version jossa on iso valo mistä käy ilmi et on päällä. Että ei vaan jää päälle vahingossa. Suihkutus tulee turbon jälkeen joten höyrystyminen on taattu
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Eipä taida olla siihen hommaan tehtyjä?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M: Jeepin rellun dieseliin | JAMANT | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.01.2008 13:55 |
| rj70 bensasta dieseliin | kelkka700 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 12.09.2007 18:27 |
| Dieseliin väriainetta | Juniori83 | Chit-Chat | 40 | 25.02.2007 12:00 |
| Suodattimet dieseliin | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 17.12.2006 18:32 |
| Kaasusuihkutus Dieseliin | kivinen | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 25.05.2006 17:15 |