Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.04.2012, 12:39
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Hei paljonko sinne koneeseen kärsii vettä mennä? Oletetaan et tunti ajetaan 3000rpm mittarissa. Laskeskelin tos 25ml ruiskun ja yhen suuttimen avulla et ainakin sen läpi ois tunnis menny 18 litraa! Ja sit et mistä nuit suuttimia sais tommosta varten?
ite pohdin tota metanoli ruisku systeemiä muutama vuosi sitten ja ostin välijäähdyttimen kuitenkin.. no sama kone vielä keulilla ehjänä.. ja jos tehoo haluisin enemmän ( nyt 175 WHP) sit laitan pumpun tekoon ja turbon isommaks..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.04.2012, 22:33
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Joskus noi vesijutut selvitin perusteellisesti ja kaiken oon unohtanut jo, enklanniks löytyi paljon tutkittua tietoa mutta muistaakseni 18l tunnissa on kovin vaatimaton vesimäärä tai riippuu mitä sillä tarkoitetaan.
Mielestäni vettä tarvitaan vasta kun ahdot ja lämmöt on niin suuret ja nopeus niin pieni että välijäähdytin ei riitä jäähdytykseen.
Käsittääkseni veden pitää myös ehtiä höyrystymään ennen palotilaan joutumistaan ettei se haittaa palotapahtumaa, mitä aiemmin sen parempi.Tarkoitus siis saada tiheämpää ilmaa eli enemmän happea koneeseen ja pitää lämmöt kurissa. Välijäähdyttimen aiheuttama virtauksen turbulenssi parantaa höyrystymistä ja lämmönvaihtumista jäähdyttimessä.

Ihan kuin kaljapäissäni muistelisin että 2l/min olisi ollut suunnitelmani hj:lle/n200hp kaasupohjassa eli 120l tunnissa mutta minuutti kaasupohjassa on pitkä aika.
Mulla on 3l säiliö ja öljypoltinsuutin ja testasin että 12v leikkikompura tekee 18bar max paineen ja testattu sumu erittäin hieno ,ajattelin 10bar painetta ja suutinta testata ennen ja jälkeen ilmansuodatinta

Jos vesi höyrystyy vasta palotilassa niin mielestäni haluttua vaikutusta ei saada vaan hyötysuhde heikkenee.

Pirkkaa on mennyt taas reilusti eikä faktat ole hallussa mutta aihe on kiinnostava, miksi ruiskia vettä välijäähdyttimen ulkopintaan jos imuilmaruiskulla vaikutus on ehkä 1000 kertainen tai jotain.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.04.2012, 14:55
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.341
Perusasetus

Traktori-pullinki vehkeissä työnnetään vettä koneeseen yhtä paljon kuin dieseliä. Näin ainakin herlevin härvelissä menneinä vuosina.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.04.2012, 15:02
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Traktori-pullinki vehkeissä työnnetään vettä koneeseen yhtä paljon kuin dieseliä. Näin ainakin herlevin härvelissä menneinä vuosina.
kestääkös herlevin koneet esim. 4-5000km ajoa vuodessa?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.04.2012, 15:14
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

.


Joo olen tutkiessa huomannut että kiihdytysvehkeissä työnnetään aika hurjia määriä nestettä palotapahtumaan. Mut ideana oli just et ois kiva kokeilla kun aika helppo toteuttaa. Mut tulee pikkasen liian kallis kokeilu jos turbo levahtaa Ajattelin tehä vaan tällaisen köyhänmiehen napilla toimivan version jossa on iso valo mistä käy ilmi et on päällä. Että ei vaan jää päälle vahingossa. Suihkutus tulee turbon jälkeen joten höyrystyminen on taattu
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.04.2012, 15:26
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.341
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
kestääkös herlevin koneet esim. 4-5000km ajoa vuodessa?
Eipä taida olla siihen hommaan tehtyjä?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Jeepin rellun dieseliin JAMANT O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.01.2008 13:55
rj70 bensasta dieseliin kelkka700 Tekniikka & Jutustelu 9 12.09.2007 18:27
Dieseliin väriainetta Juniori83 Chit-Chat 40 25.02.2007 12:00
Suodattimet dieseliin jappe Tekniikka & Jutustelu 15 17.12.2006 18:32
Kaasusuihkutus Dieseliin kivinen Tekniikka & Jutustelu 34 25.05.2006 17:15


Sivu luotu: 01:42 (GMT +2).