![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() saa varmasti ja se on jämpti ![]() nuo jotka laittaa ohjelmia niin ne voi räätälöidä valmista ohjelmaa lisää jos sulla on vaikka vaihdettu turbo ja suihkut isommaksi niin saat taas paremman hyödyn irti. uudemmista autoista jos tulppaa tuon egr venttiilin niin jotku älyää sen ja laittaa vikakoodin siitä. mutta ohjelmoinnilla sen saa pois niin ei tule ylimääräsiä koodeja.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Viriboxia sai ainakin jokin vuosi sitten Hiluxiin ja Hiaseen myös toyotan tiskiltä.
Tuo alkuperäinen viritysvaraosa lisäs muistaakseen 20heppaa,mut ei evänny takuuta. Boxi Asennettiin commonreilin paineanturin johdon väliin kuten muutkin vastaavat boxit. Eli tehonlisäys perustui kohonneeseen ruiskutuspaineeseen suihkujen aukioloajan pysyessä ennallaan.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tossa oli hyvä vanhempi keskustelu aiheesta:
http://holysmoke.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=16&t=3193 Jos asia eivät ole hirveästi muuttuneet, niin Toyotan Denson dieseljärjestelmiin ei ohjelmoinnit pure. Boksi olisi siis ainoa keino ilman fyysisiä muutoksia. Omiin kokemuksiin pohjautuen negatiivinen ääni Racechipille ja positiivinen Kcr:lle. Eikös jotku huhunnu että toi Toyotan oma boksi oli lähtösin Steinbauerilta? Viimeksi muokannut Jhl : 21.04.2012 22:18 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
itsellä kokemusta raskaan kaluston puolelta sekä boksista että ohjelmoinnista ja ohjelmointi vie voiton kirkkaasti... r500 scaniassa oli boksi niin toimi silloin kun sattui huvittaan ja alkoi sotkemaan lämpöjä kun huijjaa siinäkin niin pari kertaa meinasi keittää kun ei lähtenyt flekti pyörimään ollenkaan.. nyt on ohjelmointi ollut 5 kuukautta enkä ole huomannut muuta haittaa kuin sen että joutuu ohitteleen enemmän
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Miulta myös ääni kcr:lle toimii hilusssa hyvin. Vaan eipä ole muiden valmistajien boxeista omakohtaisia kokemuksia,jääny kuulopuheiden varaan (miks tää ketju on chit-chatissa täähän on silkkaa tekniikasta jutustelua)
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX Viimeksi muokannut Arpe : 22.04.2012 14:10 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kyselin tuolta Voimaa.comin kavereilta ohjelmointia niin meinasivat seuraavasti:
Hiluxiin ja hiaceen ei saa ohjelmaa muutettua eli ainoa vaihtoehto on tehoboksi,sama boksi käy molempiin.Boksilla ei saa aivan yhtä paljon tehoja irti kuin ohjelma muutoksella mutta kokemuksesta voin sanoa että hiluxikin muuttu boksilla. Mutta miksi ne mainostaa nettisivulla hiluxin ja hiacen ohjelmaa? Tässä vähän jatkoa: Boksilla saadaan 141hp ja 365nm,valmiiksi tingattu hinta asennettuna on 600€.Periaatteessa sen voi itsekkin asentaa,se tulee suuttimiin menevien johtojen väliin,lisäksi sille pitää vetää virrat akusta. Viimeksi muokannut HAILUXI-07 : 23.04.2012 21:53 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ainaki VAG puolella sen satasien boksin saa korvattua muutamalla vastuksella. Ns evry-modi.
Siis siinä boksissakaan ei ole muuta sisällä kuin ne vastukset. Hinta on vaan nostettu lähes oikean ohjelmoinnin tasolle ![]() ![]() Siellä VW puolella joko huijataan polttoaineen lämpötilaa (pumpparit) tai ruikkupumpun (vanhemmat tdi:t) paluutietoa ecu:lle. Näin saadaan ecu ohjaamaan lisää löpöä pataan. Tojota puolella varmaankin samaa rataa eli purukumi virityksiä, joilla saa sopivasti konerikkoja kun syöttömäärät karkaa käsistä jne ![]() Mun mielipide. Ohjelmointi tai ei mitn.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ohjelmointi olis kaiken fiksuin tapa, mutta kun Toyotaa ei voi ohjelmoida, paitsi ehkä jotain nykyjariksia. Eli boksilla tyydyttävä menemään ja kyllä niillä kulkua ja savua saa lisää. Kyllä fiksu boksi sisältää paljon muutakin kuin pari vastusta, johtoja laskemalla saa jo jotain käsitystä. Esim. Steinbauer tai KCR toimii, auto liikkuu aika paljon herkemmin eikä kulutuskaan lisänny jos ei poleta.
Käytettyjä Steinbauerin (P-Box) bokseja saa ebaystä välillä sopivasti satasella tai kahdella, ei kannata montaa sataa niistä maksaa. Steinbaueri ei ainakaan nosta ruiskutuspainetta, pidentää vain aukioloaikaa eli ei käy pumpun päälle. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Hiluxin perä | sahkosami | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 20.12.2009 20:10 |
Hiluxin korotus??? | suaz | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 30.08.2009 16:59 |
Ostetaan hiluxin | Valko-bandiitti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.08.2009 23:24 |
"O" hiluxin laturi | tjl | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.08.2007 19:22 |
o ln 110 hiluxin ovet | tonnisata | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 21.07.2007 17:37 |