Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.04.2012, 22:53
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Tulipas nerokas vaihtoehto mieleen! Passatin 4,0 W8. Varmaan aika lyhyt mottori ja nelivetoisia ovat. Tosin välitasauspyörästö vaihteiston kuorien sisällä(?), joten ei ehkä ihan kätevin laitella maasturiin. Sähköä on varmasti paljon ja tehoa n. 275 hv. Tai jos realistisempi ois samasta vehkeestä 2,8 V6.
kyseinen W8 on itellekin semmonen moottori että himottas kokeilla passattia kyseisellä tekniikalla.. saattaa vaan olla että varaosien saanti on aika nihkeetä ja pirun kallista. =D ei noita ainakaan oo paljoo suomessa tarjolla, tiiä sitten saksan maalta... ja sähköö varmasti aivan perkeleesti. 2.8 V6 30V ollu perhepiirissä ja itse ainakin tykkäsin kyseisestä koneesta 193 hv, neliveto toki hieman ''syö'' ko. passatissa tehontuntua.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.04.2012, 23:00
mechanic-71 mechanic-71 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.07
Sijainti: Finland.Sastamala
Viestit: 121
Perusasetus

Vanhempaa kalustoa


Ford essex 3.0 v6 löyty consuleista capreista ja granadoista vaparina yhdellä 2kurkkusella jopa 300 hummaa ja sähköä vain jakajas...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.04.2012, 23:03
mechanic-71 mechanic-71 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.07
Sijainti: Finland.Sastamala
Viestit: 121
Perusasetus

Askina hopan c3 saattaa olla jo valmiiksi koneen perässä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.04.2012, 06:20
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Suosittelisin myös GM 4,3 moottoria, jos paino ja tila antaa myöden. GM trottlebody ruisku on helppo ja yksinkertainen muokata toiseen autoon, varaosaraatoja riittää suomessa yllinkyllin ja moottorin ja vaihteiston osat ovat erittäin halpoja verrattuna eurooppalaisiin härveleihin. Vaihteistojakin löytyy suoraan 4wd malleina.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.04.2012, 08:32
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Tuosta vw:n vr6 motista vielä, ja sen etuvedosta... Eikös suizaan olekin väkästelty muutamia volkkarin 1.9tdi-motteja?? On. Sekin etuveto.

Ja mahtaako käydä vr6:n kytkinhilut 1.9-mosaan? Kuka tietää, miten lähellä 1.9:n adapteri olis vr6:n jatkeeksi?
Sillä vaan että kai ihmisen tehtävissä laittaa kone pitkittäin sinne konehuoneeseen.

Edittiä sen vuoksi että taitas jäädä paino pienemmäksi verraten aika moneen malmikasaan volsun motilla... ja viripotentiaaliakin löytyy bolt-on remmipuhaltimista lähtien..

Viimeksi muokannut petroman : 20.04.2012 08:38
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.04.2012, 17:31
akanojanahmed akanojanahmed ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.01.11
Sijainti: kouvola finland
Viestit: 82
Perusasetus

Vitaran V6


Suzuki vitaraa on V6 pannulla. 24 venttiilinen teho 100KW. Mulla ollut sellainen.On ripeä peli!!Samaista peliä myös tomaattilootalla!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.04.2012, 09:20
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Se vw/audi (90 asteen) V6 pannu on melko leveä paketti. 2.8 30 valve on 85 cm leveä. 2.4 on sama kone lyhyemmällä iskulla.

Vanhemmat 2.6 ja 2.8 12 valve koneet voivat olla pari senttiä kapeampia.

VR6 koneista (15 astetta) en paljoa tiedä. Lisäksi löytyy VR5. 3-koppasessa golfissa ja corradossa luki vielä VR6 perässä. 4-koppasessa ja uudemmissa pelkästään V6, vaikka niissäkin samanlainen yhdellä kannella oleva kone.

Yksi ehdotus lisää kehiin, rellu/pösö/volvo 2.7 V6. Siihen löytyy monenmoista volvon lootaa perään, ja on kevyt kone. Ei ehkä kaikkein luotettavin, mutta...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.04.2012, 21:06
sisuli sisuli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.11
Sijainti: suomi
Viestit: 80
Perusasetus

ford 4.0sohc 207 hv


http://www.therangerstation.com/tech.../4_0_Page.html
tuossa on voimaa ja ,eestitä kokonaisia autoja löytyy koneluovuttajiksi melkein ilmaseks
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.04.2012, 10:09
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mechanic-71 Näytä viesti
Ford essex 3.0 v6 löyty consuleista capreista ja granadoista vaparina yhdellä 2kurkkusella jopa 300 hummaa ja sähköä vain jakajas...
Vakiona 130 hv. Lisäksi painava ja vanha. Roverin kasi on paljon kevyempi ja helpompi löytää.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.04.2012, 10:14
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Eipä voi suositella edes harkitsevansa tuollaista vr6 pataa, maailman herkimpiä kansiarkoja patoja.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.04.2012, 11:22
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Eipä voi suositella edes harkitsevansa tuollaista vr6 pataa, maailman herkimpiä kansiarkoja patoja.
Nojoo... Kansi hieman ongelmaherkkä. Eikä halvin rempattavakaan mahdollinen kansifeilu..
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.04.2012, 16:38
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Onko sen pakko olla kutonen?

esim. Bemmiltä parin litran nelonen automaagisena.

Eikö se teho olis pareen ottaa turbolla kuin tilavuudella? Sais keveemmän paketin ja soppelilla hyrrällä mukavamman ajettavan.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.04.2012, 16:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Onko sen pakko olla kutonen?

esim. Bemmiltä parin litran nelonen automaagisena.

Eikö se teho olis pareen ottaa turbolla kuin tilavuudella? Sais keveemmän paketin ja soppelilla hyrrällä mukavamman ajettavan.
Öööh.. ookkos koskaan ajanut kunnon kuutosella tai kasilla missä on alavääntöä heti tarjolla? Näistä toki on ollut ennenkin taistelua, ja toinen tunnetusti tykkää äidistä, toinen tyttärestä

Mutta jos metsäpeliä rakennetaan bensakoneella niin turbot ei mielestäni oikein ole toimiva juttu. Koneen pitäisi vääntää suht heti ja alhaalta että on jytyä lähes tyhjäkäynnillä. Tietysti turbovehkeenkin voinee virittää niin että melkein heti tulee puhallin mukaan, mutta ei se ilman kaasun käyttöä oikein herää..

Koneenahan bemarin vanhat neloset on perkeleen hyviä turbottaa, mutta ehkä on parempia noihin katusportteihin kuin metsään. Tämä siis vain minun mielipide.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.04.2012, 10:21
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

väliin velipojan kans naureskeltu että sitten ku se mällä ton ATR
niin siitä vois laitta susukin ton 2,2 vtec koneen, jo jaksais susuki jauhaa, 215hv ja kierää vakiona 8000r/min. alu lohko, ei painakkaan kauheesti, ja vääntää alhaaltaki tosi hyvin...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.04.2012, 10:37
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

ei varmaan tehokkain eikä kevein, mutta varmasti halvin, erittäin yksinkertaista perustekniikka, paras osien saatavuus, löytyy laatikko vaihtoehtoja ilman turausta jne. eli chevyn V-6 4,3 L

painoa intterkuukkelin mukaan noin 200 kg ja tehojka versiosta riippuen 145-200hv. löytyy vaikka minkälaisia palikoita jos on tarve virittää ja muutenkin varaosien saatavuus ja hinta kohdallaan.

taitaa saada parhaimmillaan muutamalla satkulla toimivan koneen apulaitteineen. jos on painoa enemmän niin saa sillä enemmän kuutiotilavuutta ja sillä on merkitystä......

http://www.novak-adapt.com/knowledge...l_block_v6.htm
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.04.2012, 22:27
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
ei varmaan tehokkain eikä kevein, mutta varmasti halvin, erittäin yksinkertaista perustekniikka, paras osien saatavuus, löytyy laatikko vaihtoehtoja ilman turausta jne. eli chevyn V-6 4,3 L

painoa intterkuukkelin mukaan noin 200 kg ja tehojka versiosta riippuen 145-200hv. löytyy vaikka minkälaisia palikoita jos on tarve virittää ja muutenkin varaosien saatavuus ja hinta kohdallaan.

taitaa saada parhaimmillaan muutamalla satkulla toimivan koneen apulaitteineen. jos on painoa enemmän niin saa sillä enemmän kuutiotilavuutta ja sillä on merkitystä......
Ääni tälle, Antti on oivaltanut ameebarikkalaisten ihanuuden mikään ei korvaa kuutiotuumia.
Ja mulla olis joutilaana 160hv versio ja mikä tärkeintä, sen saa HALVALLA.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 23.04.2012, 19:00
Caddy:n Avatar
Caddy Caddy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.09.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Viestit: 1.140
Perusasetus

Mites ois Ford Duratec 2.5 V6 Mondeossa käytetty mosa. On pieni ja kevyt, laatikon kanssa on vain hieman tekemistä... Mutta tekemällä uuden kytkinkopan saa käymään laitteeseen kuin laitteeseen. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101617 Tuossa löytyy moinen kone nostettuna sierran konehuoneeseen, laatikoksi sierran oma type-9

Edittinä sen verran, että tehoa on 170heppaa ja 220nyyttöniä vääntöä
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 27.04.2012, 17:02
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Gm LZ9 3.9 täysalu 240hp 315nm

Ja on vielä nokka lohkossa eli tosi pieni ulkomitoiltaan.

Ja halpa
http://www.ebay.com/itm/Malibu-Impal...ht_3337wt_1139
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään TEHOKAS TURBO +ahtopainemittari sami nissinen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 14.07.2009 21:37
M: Tehokas yökiikari huutaen Topi1982 O/M/V Muut 3 28.04.2008 19:57
Bongattu tehokas vinssi Samick O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.02.2007 21:00
RJ 70 tehokas vai ei?? OffBeast Tekniikka & Jutustelu 11 04.02.2005 10:34
M: Autovahvistin+subbari TEHOKAS!! Toni O/M/V Muut 0 07.04.2004 22:00


Sivu luotu: 01:40 (GMT +2).