![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Täh?! Millä perustelet että lehtijousialusta on tiellä parempi kuin vieterit? Aika paljon lähtee jo jousittamattomasta massasta pois vietereillä vs. latit, ja hyvätkin lehtijouset häviää kunnollisille jousille. Tietysti jos alustageometriat muuten on hanurista niin sitä ei vieterit tai iskarit pelasta ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kuten sanoin... kierre alusta ja 37:ska renkaat. Ja tietenkin joka alusta on omanlaisensa. Itsellä ei ole kokemuksia kuin yj:n lati ja kierre versiosta. Varma olen siitä että ajettavuuteen vaikuttaa alustan laatu/rakenne, rengaskoko, auton paino, akseliväli, yms Kyllä yj oli järkyttävän paljon parempi latialustalla ja 33 renkailla kuin nyt kierre ja 37 renkailla. HUOM! Maastossa taas toisin päin
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Omaan YJ Wrangleriin suunnitelmissa jousituksen muuttaminen hiukan miellyttävämmäksi.
Muutamia valmiita sarjojahan maailmalta löytyy, mutta mikä niistä niin sitten toinen juttu. Rangen hilppeistä ilmeisesti kuiten edullisin ratkaisu tehdä, mutta vaatii tietysti enemmän aikaa, ja tupakkia versus bolt-on tyyppiset ratkaisut. Toimivuus kuiten nuinkin varsin kohtuullinen? ProCompin sarjaa näytetään tarjoavan eniten, liekö johtuen siitä niin negatiivista juttuakin löytyy eniten, ajettavuus, ja kesto-ongelmia. Kuvasta päätellen mukana kaikki tarvittava. ![]() Fabtech tekee hiukan toisenlaista sarjaa jossa etupää coilover:eilla, ja takapää lehdillä. Oisko tuossa ainesta jos jättäs takapään hilut pois ja korvais ne esim. Rangen jakareilla ja muilla hiluilla? ![]() Nuo nyt ainakin löysin, muitakin voi toki olla, linkatkaa jos löydätte. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Enemmän olisi järkeä laittaa taakse vaikka rangen hyvin joustava takajousitus kuin umpitönkköä jakarialustaa.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tässä taas epätoivoisesti suunnitellut tätä muutosta.
http://www.yrmlandrover.com/epages/B...Products/042AB tuosta kun kattoo tuota valmista etu-akselin jakarin kiinnikettä, niin mikähän mahtaa olla tuo optio jossa kaksi eri mittaa?? Ei ole nämä Rangen tukivarret niin tuttuja. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Range/Discovery1/Defender etujakareita on kahta eri leveyttä 38/44mm Eikö kannattaisi käyttää kotimaisia osia? ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Ensin oli ajatuksena värkätä jostain valmiista sarjasta, mutta josko näillä nyt koittas harjotella nuihin vakio-akseleihin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Jeep Wranglerin TJ osia | VooDoo Jeep | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 08.01.2012 19:25 |
Jeep Wranglerin 4.0L -04 osia | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.07.2008 09:45 |
O/Wranglerin lehtijouset | timmy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.08.2007 14:58 |
O: Jeep YJ wranglerin takakardaani | Merkkari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 02.06.2006 11:53 |
Jeep Wranglerin alusta | Killer-Wo | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 14.04.2005 10:42 |