Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.04.2012, 18:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Täh?! Millä perustelet että lehtijousialusta on tiellä parempi kuin vieterit? Aika paljon lähtee jo jousittamattomasta massasta pois vietereillä vs. latit, ja hyvätkin lehtijouset häviää kunnollisille jousille. Tietysti jos alustageometriat muuten on hanurista niin sitä ei vieterit tai iskarit pelasta

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.04.2012, 18:56
arzi198 arzi198 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.11.10
Sijainti: Tornio
Viestit: 206
Perusasetus

Kuten sanoin... kierre alusta ja 37:ska renkaat. Ja tietenkin joka alusta on omanlaisensa. Itsellä ei ole kokemuksia kuin yj:n lati ja kierre versiosta. Varma olen siitä että ajettavuuteen vaikuttaa alustan laatu/rakenne, rengaskoko, auton paino, akseliväli, yms Kyllä yj oli järkyttävän paljon parempi latialustalla ja 33 renkailla kuin nyt kierre ja 37 renkailla. HUOM! Maastossa taas toisin päin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.04.2014, 19:03
Jänkhäsatv Jänkhäsatv ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.08
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 158
Perusasetus

Omaan YJ Wrangleriin suunnitelmissa jousituksen muuttaminen hiukan miellyttävämmäksi.

Muutamia valmiita sarjojahan maailmalta löytyy, mutta mikä niistä niin sitten toinen juttu.

Rangen hilppeistä ilmeisesti kuiten edullisin ratkaisu tehdä, mutta vaatii tietysti enemmän aikaa, ja tupakkia versus bolt-on tyyppiset ratkaisut. Toimivuus kuiten nuinkin varsin kohtuullinen?

ProCompin sarjaa näytetään tarjoavan eniten, liekö johtuen siitä niin negatiivista juttuakin löytyy eniten, ajettavuus, ja kesto-ongelmia.
Kuvasta päätellen mukana kaikki tarvittava.




Fabtech tekee hiukan toisenlaista sarjaa jossa etupää coilover:eilla, ja takapää lehdillä.
Oisko tuossa ainesta jos jättäs takapään hilut pois ja korvais ne esim. Rangen jakareilla ja muilla hiluilla?



Nuo nyt ainakin löysin, muitakin voi toki olla, linkatkaa jos löydätte.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.04.2014, 19:06
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jänkhäsatv Näytä viesti
Fabtech tekee hiukan toisenlaista sarjaa jossa etupää coilover:eilla, ja takapää lehdillä.
Oisko tuossa ainesta jos jättäs takapään hilut pois ja korvais ne esim. Rangen jakareilla ja muilla hiluilla?
Enemmän olisi järkeä laittaa taakse vaikka rangen hyvin joustava takajousitus kuin umpitönkköä jakarialustaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.04.2014, 16:59
Jänkhäsatv Jänkhäsatv ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.08
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 158
Perusasetus

Tässä taas epätoivoisesti suunnitellut tätä muutosta.

http://www.yrmlandrover.com/epages/B...Products/042AB tuosta kun kattoo tuota valmista etu-akselin jakarin kiinnikettä, niin mikähän mahtaa olla tuo optio jossa kaksi eri mittaa??
Ei ole nämä Rangen tukivarret niin tuttuja.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.04.2014, 17:34
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jänkhäsatv Näytä viesti
Tässä taas epätoivoisesti suunnitellut tätä muutosta.

http://www.yrmlandrover.com/epages/B...Products/042AB tuosta kun kattoo tuota valmista etu-akselin jakarin kiinnikettä, niin mikähän mahtaa olla tuo optio jossa kaksi eri mittaa??
Ei ole nämä Rangen tukivarret niin tuttuja.

Range/Discovery1/Defender etujakareita on kahta eri leveyttä 38/44mm
Eikö kannattaisi käyttää kotimaisia osia? http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=115968
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.04.2014, 17:40
Jänkhäsatv Jänkhäsatv ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.08
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Range/Discovery1/Defender etujakareita on kahta eri leveyttä 38/44mm
Eikö kannattaisi käyttää kotimaisia osia? http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=115968
No eipä ole hinnalla pilattu

Ensin oli ajatuksena värkätä jostain valmiista sarjasta, mutta josko näillä nyt koittas harjotella nuihin vakio-akseleihin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jeep Wranglerin TJ osia VooDoo Jeep O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 08.01.2012 19:25
Jeep Wranglerin 4.0L -04 osia Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.07.2008 09:45
O/Wranglerin lehtijouset timmy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.08.2007 14:58
O: Jeep YJ wranglerin takakardaani Merkkari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 02.06.2006 11:53
Jeep Wranglerin alusta Killer-Wo Tekniikka & Jutustelu 8 14.04.2005 10:42


Sivu luotu: 04:45 (GMT +2).