![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Kuis ne tankin imuputket ?? omassa ex vehkeessä oli kuulemma ihan lahot ja ei näy ponnistuksessa kun on tankin sisällä.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Käsipumppu on koko aika kiven kova ja läpinäkyvästä letkusta huomaa että aine on pumpulla asti. Eikä vaan lähde. Ei edes lupaa.
Tommosta Ooppelin ehdottamaa boxia en löytänyt, pitäiskö näkyä kun auton alle kurkkii vai onko jossain suojan takana? Konepellin lukon alta löysin yhden anturin mutta näyttää ihan ulkolämpötila-anturilta. Samanväriset johdot siitä menevät pumpulle sellaiselle naksuvalle anturille joka liikkuu kaasuvipua liikuttamalla. Mikäköhän asentoanturi sekin lienee.. Noi polttoaine putket uusin tankin päälle asti ja poistin ruostuneet kun lava oli irti, liitin taas hytin alla vanhoihin kun olivat hyvännäköiset. Se mitä tankin sisällä on niin ei ole tietoa. Alkaa pikkuhiljaa tiedättekös usko loppua. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Mitähän sitten vielä.
Entä jos antaa apuvirtaa? Eli tämä haiku olisi niinkin hatara että startti imee niin paljon virtaa ettei sammutin jaksa avautua... Ja sitten alkaakin olemaan homma sitä vaille että kiikutat sen vehkeen johonkin dieselpajalle pumppu remppaan. Tai pelkän pumpun,
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Puskuri pitää ottaa pois muistaakseni että siihen boxiin pääsee käsiks.
Ja se anturi on vissiin moottorilämmittimen anturi. Eli pakoputkessa se läppäventtiili ahdistaa moottoria. Mut liian lämpimällä kelillä ei mene päälle.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
|
#5
|
||||
|
||||
|
No en jaksanut lukea kaiken mutta silloin kun mulla oli Izupaku niin sain samat oireet joka paheni ajan kuluttua. Kun löysin vian niin se oli ruostunut imuputki tankin päällä, siellä se sai tarpeeksi ilmaa ettei halunnut lähteä käyntiin mutta muuten se pyöri ihan tavallisesti eikä huomannut muuta kun se oli se käynnistäminen. Jos et ole tarkistanut siellä niin kannattaa. Itse tein reiän tankin päällä ett pääsin tankkiin kiinni ja porasin uuden putkenpaikan ja survosin sinne uuden putken ja sikaflexiä ympäri. kumiletkun sen uuden imuputken ja siihen vanhaan löpölinjaan joka piti lyhentää kun ruostetta oli runsaasti ja putki oli erittäin ohut. Sen jälkeen kaikki pelasi normaalisti taas! /Sten
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Starttipilotilla auto lähtee käymään laakista ja jää käymään joten ilmavaiva tuo tuskin on. Lisäksi tankin päällä ei näy mitään märkää missään eikä pihinääkään kuulunut kun lykkäsin täyttöputkesta paineilmaa sisään.
En kyllä osaa sanoa enää yhtään mitään ko. vekottimeen. Miten helvetissä ton ikänen auto voi olla noin jumalattoman vaikeasti tehty kun eihän vanha kunnon diisseli tarvii moottorin toiminnassa yhtä ainutta relettä tai anturia. Ei edes käydessään akkua! Kytkinpolkimessakin on joku anturi, niinkuin kaasupedaalissakin. Releitä on löytynyt 12 kpl, kaksi eri sulakerasiaa ja yksi ohjainboksi. Termarikotelon päälläkin on kolme anturia ja kaikkien noitten piuhojen värit täsmäävät tuolla Zexelin pumpun ohjauksessa sekä pumpun kyljessä. Ei enää ymmärrä. Täytyy jo kai viedä se sinne pajalle. T: Esko |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Pistetään tänne nyt vielä semmonenkin toteamus että kun moottori on lämmin, niin silloin lähtee käymään mutta sanotaan noin 3 sekunnin sahauksen jälkeen. Ennen lähti heti. Oli kylmä tai kuuma. Nyt sentään lämpimänä lähtee mutta kylmänä ei.
Tottahan tuo joku ilmavaivakin voisi vielä olla, olen huomannut että kun se nyt taas laitettiin pilotilla käymään, niin jonkun aikaa puskee sellaista sinisensekaista savua ja käy pätkittäin kun kaasua painaa. Tyhjäkäynti on tasaista. Sitten kun kone on lämmin niin savutus loppuu ja ottaa kunnolla kierroksia ja käy tasaisesti. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Sanoisin että se ei ole mitenkään varrma vielä kun se lähtee käyntiin pilootilla ja löpöä riittää silloin kun moottori on käynnissä. Sama oli mullakin eikä vuotoa missään mutta oli pieni reikä tankin yläpuolella että imi siellä vähän ilmaa mutta niin vähän ettei se haitanut käyntiä mitenkään mutta kun sammutat moottori niin löpö valuu pikku hiljaa takaisin tankkiin takaisin ja sitten kun yrität uudestaan käyntiin niin se ilma on vaan liikaa putkessa. Koeta tehdä niin että syötät löpöä kannusta siirtopumppuun ja katsot jos se ilmiö häipyy tai on edelleen siinä. Toi on semmoinen vika että on mahdotonta nähdä ulospäin kun märkää ei ole missään mutta kokeile toi ensin, tuntuu tyhmältä mutta toi on juuri tyypillinen Isuzu vika joka monella ollut eikä vaan minä.
Ja siinä Campossa voi olla se jälkihehku relee palannut ettei se hehkuttaa startin jälkeen ollenkaan puoliteholla niin kuin kuuluu. Mutta mistä mä tie mutta ääkkiä mietitty on yksi mahdollisuus /Sten Viimeksi muokannut Sten : 09.04.2012 18:07 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| 2l-t ongelmia | Kossu88 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.05.2011 19:38 |
| hj 61 ongelmia | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.04.2007 17:00 | |
| 2L ja 2LT ongelmia?? | las-c | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 11.12.2006 21:52 |
| Ongelmia patrollissa | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 24.05.2005 11:18 | |
| LJ:n ongelmia | LaaLaa | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 14.10.2004 13:52 |