Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.04.2012, 17:32
hilux 4x4 tdic hilux 4x4 tdic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.09
Sijainti: salla
Viestit: 79
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Onnistuu kun käytät moottoria mikä täyttää vähintään samat päästömääräykset mitä tuo -01 Hilu, mutta moottoria ei saa muuttaa mitenkään ja kaikki päästöihin vaikuttavat laitteet seurattava mukana. Teho saa nousta max. 20 % mallisarjan (170 Hilux) tehokkaimmasta (onko tehokkaampaa kun jenkkimalli Tacoma ei kelpaa vertailuautoksi), iskutilavuus 25 % ja paino 20 %.
saako noita moottorikorvakoita sun muita muuttaa oman mielen mukaan?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.04.2012, 18:19
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Saahan ne koneenkiinnikkeet muuttaa vaihdetulle koneelle, eihän se muuten paikallaan pysy.

Epäilen, että nippusideviritykset aiheuttaa katsastajalta muutaman mulkaisun, jos esim. hitsaussaumat on sähkölinnunkakkaa, niin voi tulla kysely kiinnikkeiden lujuudesta.

Asiallisesti tehdyt kiinnikkeet tuskin on ongelma konttorilla.


Eli saa.

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.04.2012, 20:52
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Järkeä.


Ei ole kun eräs katsastusmies sano et pykälien mukaan on niin et koneen ja kumityynyn välistä korvakkoa saa muuttaa mut rungon ja kumityynyn ei. Täst on jo vuosia et mitenhän lie nykyään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.04.2012, 21:35
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.082
Perusasetus

Lakikirjasta suoraan:
e) moottorin vaihdon mahdollisesti edellyttämien uusien tai muutettujen kiinnikkeiden tulee olla asianmukaiset; tarvittaessa kiinnikkeiden lujuudesta on esitettävä luotettava selvitys;

Eli asianmukaisilta näyttävät, olipa sitten rungon tai koneen puolella olevat korvakkeet, kelpaa ilman selvitystä. Epämääräisen oloisista saattaa teoriassa joutua todistelemaan lujuutta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.04.2012, 23:11
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

täällä pyöritään vähä saman asian kans ku mitä mulla oli edessä oman projektin kans kun vaihoin vähäpäästöseen volvoon audin tdi tekniikkaa.
tai keskenhän se vielä on mutta itse selvitin nuita laki juttuja justiin nuin että kuhan moottori täyttää auton alkuperäisen koneen päästöt niin sinne koskee samat asiat kuin 80 luvun auton laittamisessa.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.04.2012, 08:13
hilux 4x4 tdic hilux 4x4 tdic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.09
Sijainti: salla
Viestit: 79
Perusasetus

miten se nuo sitten menee tuo muutettujen osien määrä? paljonko käytännössä pystyy muuttamaan? esim jos moottorinvaihtaa ja sitten väsää vaikka retku perän jäykän takaakselin sijaan niin onko jo rosentit kuinka lähelle täynä?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.04.2012, 08:25
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Ota ihan ensiksi rullamitta käteen ja mittaa että mahtuuko mersun kone edes sinne. Öljypumppu kun on moottorin etupäässä..... Sen vaatima tila öljypohjassa saattaa aiheuttaa tilaongelmia ohjauslaitteiden kanssa.

Jos en ihan väärin muista, Niin OM605 on n. 70cm korkea kun mittaa öljypohjan etureunasta venttiilikoppaan. Musson ö-pohjalla siitä saa muutaman sentin nipistettyä pois.
__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.04.2012, 09:04
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hilux 4x4 tdic Näytä viesti
miten se nuo sitten menee tuo muutettujen osien määrä? paljonko käytännössä pystyy muuttamaan? esim jos moottorinvaihtaa ja sitten väsää vaikka retku perän jäykän takaakselin sijaan niin onko jo rosentit kuinka lähelle täynä?
no viiskyt saa vaihtaa ,,moottori 14% vaihteisto+kardaanit 8% akselistot 4% kpl
mersunkone 14%+ mersun päälaatikko+mersun jakis+ mersun kardaanit= 8% etu akselist0 4% on 26%
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.04.2012, 09:20
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hilux 4x4 tdic Näytä viesti
miten se nuo sitten menee tuo muutettujen osien määrä? paljonko käytännössä pystyy muuttamaan? esim jos moottorinvaihtaa ja sitten väsää vaikka retku perän jäykän takaakselin sijaan niin onko jo rosentit kuinka lähelle täynä?
Tuossa joku taulukko.

Lainaus:
A. Autojen (M1- ja N1-luokka) prosenttitaulukot
1. Kori varusteineen1 ............... 34 %
- korikehikko2 ............................. 22 %
- katto ..............................2 %
- takalokasuojat ........1 % /kpl
- etukansi ...................................... 1 %
- takakansi .................................... 1 %
- etulokasuojat3 ..................... 1 % /kpl
- ovet4 ........................................... 4 %
- puskurit ............................ 0,5 % /kpl
- etusäleikkö ................................. 1 %
- lämmityslaite5 ............................ 2 %
2. Runko- tai pohjalevy1 ......... 24 %
3. Moottori apulaitteineen ...... 26 %
- moottori ................................... 14 %
- vaihteisto ja voimansiirto
akseli ........................................... 8 %
- jäähdytin .................................... 2 %
- polttoainesäiliö .......................... 2 %
4. Akselistot6 .............................. 8 %
- etuakselisto ................................ 4 %
- taka-akselisto ............................. 4 %
5. Sisustus ................................... 4 %
- istuimet7 .....................................2 %
- kojelauta .................................... 2 %
6. Valaisimet .............................. 4 %
- etuvalaisimet .............................. 2 %
- takavalaisimet ............................ 2 %
Kohdat 1.-6. yhteensä ........... 100 %
http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf

Hyvän kuuloiset suunnitelmat. Kunnon toisinajattelija meininkiä!!

Mistä meinasit perän säveltää??
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Hiluxiin kone, mielellään turbo makke190 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 08.12.2011 19:06
LJ vaihteisto ja kone Hiluxiin ? hoojii Tekniikka & Jutustelu 5 03.09.2009 22:22
Diesel kone bensa hiluxiin -91 Tic Tekniikka & Jutustelu 1 24.01.2008 20:20
-89 hiluxiin 2lt kone Tekniikka & Jutustelu 6 22.07.2006 22:43
Kumpi TD kone Hiluxiin (86) Tekniikka & Jutustelu 3 27.07.2005 07:41


Sivu luotu: 20:48 (GMT +2).