![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Voiko sen mittarin haarotuksen laittaa esim tuohon kellolle menevään letkuun? ![]() Kuinka usein perään/laatikkoon pitää vaihtaa öljyt? 2009 on vaihdettu kaikki öljyt ja pistetty viimeksi rasvat niveliin. Sen jälkeen on ajettu noin 20 tkm. Öljysuosituksia? Varmaan koneeseen jotain 5W-40 teboilia tai jotain motonetin litkua? taitaa jotain 6-7l pintaan olla öljytilavuuus. Normaalisti olen 2 kertaa vuodessa vähintään autoihin öljyt vaihtanu ja noin 10tkm välein. Nyt opin muuten senkin että Defan ja Calixin lohkolämmittimen pistoke on erilainen ![]() Yritin tunkasta pajeroon aamulla Defan johtoa, mutta ei se sinne uponnu millään ![]() Löysin muuten hitsattavaakin etulokarista akun vierestä.. sormella tökkäsin sellaseen kohti mikä näytti pehmeälle ja reikähän siihen tuli.. no helppo korjata ![]() EDIT: Löytyipä tällainen keskustelu: http://www.mitsubishiclubfinland.com...;topic=23476.0 Eli voisi kuitenkin tuollaisen varoventtiilin laitta varmuudenvuoksi?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook Viimeksi muokannut Machist : 01.04.2012 14:37 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Juu voi ottaa tuosta se paineen mittarille. Laatikkoöljyjä en ole vaihtanut kuin silloin jos ne on pitänyt tiputtaa pois sisästä,tosin nyt kun on uus laatikko niin vaihdan sisäänajo öljyt pois parin tonnin jälkeen. Itse olen ajanut Teboilin Gold S öljyllä ja hyvin on toiminut,tuntuu että syö vähemmän tuota kuin entistä mobilin lirua. 6,5l on ainakin 1gen pajeron 2,5TD öljytilavuus,näin muistin varasta kun laskettelen.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
nim.merk ostin Defan loki lämppärin, ja asentaessa totesin ettei johtosarja käykään.... EDIT: Lainaus:
![]() Viimeksi muokannut mki : 27.06.2012 12:51 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Morjens, eli olen uusi täällä palstalla ja myös tuore pajeron omistaja (2.8td ic -99)
![]() ![]() Kiitän jo etukäteen ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kävin tänään revittelemässä töiden jälkeen mourungin hiekkapoluilla, ja täytyy sanoa että kyllä nuo renkaat on hyvät tuolla juoksuhiekalla. Ei paljoa upottanu.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joo tuota anturiahan mä meinasin, sainkin pulman ratkaistua ku porasin vain uudet reijät ja vetäsin niihin kierteet, sitten uudet pultit tilalle tuli hyvä
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pahalta näytti..
![]() ![]() Mutta nyt runko on hitsattu ja sen osalta taas hetken saa olla rauhallisin mielin. Eilen tilasin tankin anturin (maasturipurkaamolta) ja odottelen tekstiviestiä Deltalta niistä lähtö/tulo putkista, kun sieltä sen jouduin tilaamaan (74e) Ens viikolla pitäisi käydä jostain letkua/putkea ja nippusiteitä. - mitä kannattaa käyttää noihin laippojen tiivistykseen? - Mikä olisi suht toimivaa kemiallista ruosteenpoistoainetta? pitäisi kuskin jalkatila + tankin kiinnitykset yms käsitellä sillä.. Tarkoituksena on tiputtaa tankki pois, sovittaa uusi anturi/laippa paikoilleen ja vetästä uudet putket konehuoneeseen asti. Täytyisi vielä jostain sopivata letkua löytää..
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Täytyy varmaan tuohon laippaan joku tiiviste vielä hommata.
Anturissa on alkuperäinen tiiviste matkassa ja tuossa pöydällä on tuubi tiivisteliimaa, joka kestää diiseliä. ![]() Ruosteenpoistoon hommatu erinäköisä mömmöjä ja hiontalaikkoja sekä bilteeman hiekkapuhallusvehe (pistepuhallus). Eiköhän noilla nuo pienent pintaruosteet saada pois
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Taas on pajeroa parsittu
- Polttoaineputket vaihdettu (4m 6mm ja 8mm letkua) Vanhat putket oli sen verran haperon näköiset toisesta päästä että päätin vetää kokonaan uusiksi. -Tankin laippa. Vanhasta murtui paluuputki, joten olikin jo aika. Kaikki pultit avattu ehjänä kun liottelin parikin päivää. -Tankin anturi (mittari toimii nyt!!) -Runkoon laitettu parikin paikkaa lisää.... + korin ruostevaurioita korjattu Laippojen tiivistykseen ei tarvinnut muuta kuin vanhat tiivisteet ja kärsivällistä ruosteen irroitusta/lian puhdistusta, että hiekkaa yms meni mahdollisimman vähän tankkiin. Ehkä ensi kesänä irroitan koko tankin ja käyn koko auton takaosan läpi ruostevaurioiden osalta. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ:n polttoainemittari ei tomi | Nippe | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 15.01.2014 13:49 |
hdj 80 polttoainemittari/volttimittari | _jOhE_ | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 30.08.2011 17:57 |
SJ410 Polttoainemittari. | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 21.07.2008 22:46 |
Läjän polttoainemittari | Tumppi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 19.05.2005 10:47 |
Polttoainemittari valehtelee | jpl | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 07.02.2005 19:15 |