![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin vesi on akusta kadonnu ja hetken ku auto käy niin sen jälkeen sihinä akusta kuuluu.. Että en tiedä kiehumisesta mutta ei aivan terveeltäkään vaikuta..
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ootkos ne perus maadotukset kattonu kuntoon? Niistä moni latausvika kiinni, putsaat koneen maadotukset ja vedät vaikka laturille oman kunnon maapiuhan.
Onkos molemmat akut samanlaisia ja saman kuntosia? Onko akkujen välinen kytkentä kunnossa? Ootko putsannu laturin liittimet? Kyllä se 15-16v jo kiehuttaa jos akut ovat täynnä ja latausjännitteenäkin kuluttaa vedet akuista kun lataa liian nopeasti. Tieteellistä faktaa en etsi, mutta kokemuksia on liikaakin... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kumma juttu kun itse ajelin puolitoista vuotta niin että kierroksilla latasi melkein 16,5v ja hyvin pelasi, akkuna oli vielä motonetin znjaideri vai mikä lie. 30 asteen pakkasillakin sai startata vaikka huru mycket ilman huolia. Uudella vartalla toinen auto samaisilla jännitteillä edelleen tallissa ilman huolia. Lepojännite noin 12.90. Useamman auton tiedän mikä lataa tuota 16v kun on siirretty akku takaluukkuun, syytä tuohon lataukseen en tiedä mutta kaikki pelaavat ilman kiehutuksia. 18v kiehuttaa päivän aikana niin että kananmuna haisee autossa ja akku on vainaa. Reilulla 20v menee muutama tunti.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja tietysti riippuu akusta mitä kestää.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Vaikuttais siltä että säätimen maajohto poikki, kun kerran säätimelle tulee sähköä, ja lähtee magnetointivirta.
toki liitinkin voi olle hapettunut. ja 16v on ehdottomasti liikaa 14.0v siedettävä, pakkasten aikana voi olla 14,8 v mutta se on minun mielestä maksimi onko sinulla kytentäkaaviota k.o autoon? Jos ei, niin mekaanisesta säätimestä voi yrittää selvittää tuon maajohdon: Se käämi, missä on vaihtokostetin, niin toinen käämin pää menee maihin ja toinen on jännite (ulkomuistista) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pitääpä vielä kerran käydä kaikki johdot läpi ja kattoa paraneeko.. Autossa on yksi akku ja se on reilun vuoden vanha. Kytkentäkaaviokin saattaa löytyä jostain tietokoneen syövereistä.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=92372
Tuolta löytyy kytkentäkaavio viimesestä viestistä. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli hiluxissa lataussäätimen kanssa vähän ton tapasta häröilyä. Latas ilman kuormitusta yli 15V. Viilasin koneen maadotukset ja korjasin tulipellin ja moottorin välisen maadotuksen ja "ongelma" hävis. Jos virtalukon pohjan ja akkujen välillä on kohtuullinen jännitehäviö esim. huonojen maadotuksien takia, niin se vissiin vaikuttaa kanssa tohon että lataa liikaa, koska säädin saattaa kuvitella, että jännite on todellisuutta matalempi.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiluxin latausjännite? | js79 | Tekniikka & Jutustelu | 61 | 22.07.2015 08:34 |
HJ-61:sen latausjännite? | Muumi | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 30.12.2010 20:12 |
kinkg cap latausjännite | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.10.2009 13:18 |
Paljonko BJ-40:n latausjännite? | p3ku | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.02.2006 22:36 |