Tuttavalla on auto vuodelta -99.
Talvirenkaina alkuperäset nokia hakkapeliitat.
Ja ei montaa nastaa puutu, pintaa reilusti. Ajaa sen vajaa kymppitonnin vuoteen, painottuen kesään. Viime syksynä vihjailin, että onhan nämä lailliset, mutta kannattasko jo uusia pito-ominaisuuksien vuoksi...
Eli ku yleiskunto on kohdallaan, ni hyvin menee vanhemmatki kumit, toki ei pidot ole enää uuden luokkaa...
Renkaista kiinnostuneille linkki vinkki, kannattaa kuunnella:
http://areena.yle.fi/audio/1324047463921
Kiinarenkaista en malta olla kommentoimatta. On ollu alla nexeniä marangonia yms.
Hiljasia ollu, mutta kuluukin sitä tahtia sitte, ku hiljasuus tulee pehmeästä kumiseoksesta.
Ja sadekeliominaisuuksista tai niiden puutteesta ei viiti edes puhua. Jos motarin rampilla normaali kiihytyksessä (noin 140hv nykydieseli) potkii tyhjää kiihyttäessä, ni en kovi paljo ylistäs sadeominaisuuksia.
S40N Volvossa oli alla 215/17 nexenit. Vaunun vetoa 5tkm kesässä, muuta ajoa toinen mokoma. Norjan reissulla alko vollottaan kumit, kankaat näky parhaasta kohdasta. Tuli taas satasen säästöstä arvokasta. Nyt michelinit hoitaa tehtävänsä, eiköhän noilla taas kolme kesää päästä, sen verta vähä on kuluneet. Ehkäpä ne kiinakumin kantavuudetkaa ei aivan ilmoitettua tasoa siis ole.