![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() mul ois tarkotus käyttää rockyn tekniikkaa luultavasti ymppääm nuo lelyt siihen taka perään.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tätäkin on saatu vähä tehtyä. Tekniikaksi tuli sit se 300d mersu automaatilla jonka perään hiluxin jakolaatikko ja siitä veto mesen perälle.
Kaikki vasta hepeissä ku ei viiti viä hitsailla kunnolla jos/tai kun tarvitsee jotain muuttaa. Pitäis vaan toi kone ja laatiko tempasta irti tosta autosta että pääsis sitä sovittaan! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eihän tuolla perässä vaan ole lukkoa?
Niin pitkään kun on, niin ei käänny oikein millään, pelkään minä. Ja pyöriikö oikein päin? jos pyörii pakilla, niin katselisin varaosan valmiiksi.... On muuten asiallisen näköinen ote, uudesta tavarasta, ja kunnon tiloissa... ja asiallinen telan kiristyskin lienee tulossa? miten ajattelit nuo kääntöjarrujen ohjauksen? itse kerran suunnittelin ihan rattiohjausta, simpukalla painetaan jarrutehostimien tankoa vuoron perään, ja kunnollinen jousi keskitys. p.s jäähdytetyt levyt ja tupla satulat ei haisisi yhtä helposti ![]() Työn iloa! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
mä aina ajatellut että eikö paras ohjaussysteemi tommoseen tulis jotenki silleen että olis kytkimet ja jarrut noissa vetareissa, ja se lukollinen perä siihen, suoraan mennessä vetäis aina molemmat, etenis varmasti, sit orbi ratin kanssa siihen ohjaukseen, vähä kun kääntää avais kytkimen toiselta puolelta jolloin kone kaartais loivasti, lisää kääntämällä sitte jarruttais vasta, ei olis se ajo niin nykivää ja muutenki varmaan menis paremmin
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ohjauksen aattelin tehä ihan vaan vivuilla ainakin näin aluksi. Telankiristys näkyy noissa kuvissa mutta tuossa missä tela paikallaan niin telaa ei ole kiristetty. Voi voi levyt tossa lämmetä mutta reijitetään/uritetaan noi levyt jos ei muuten toimi! Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuo jarrujen lämpiäminen riippuu paljon ajotavasta, ja kun jättää sen verran tilaa että saa tarvittaessa päivitettyä, niin kyllähän se siitä.
Onko tuo sinun kone, vaihteisto ja perä w123 vai w124 kopasta? Tuossa omassa v124 automaatissa 1 vaihde on 4,25:1, ja noilla tupla satuloilla saatas sekin etu, että tuota vetoakselin tumppia tuolla perässä ei väännettäis niin pahasti vinoon. (tuo vetarihan on lyhyt "natsa", ja laakeroitu aika kevyesti tuonne murikkaan? Kuinka pitkä tuo telasto on? siis paljonko tulee pituutta, jos etu/takaylitystä ei tule? Onko tuossa vanhassa bankussa, siis mintä nuo telat on, alunperin planeettapyörästöillä tehty ohjaus? (vai oliko jossain uudemmassa) Jossakin olen nähnyt semmoisen "ohjausperän" missä oli molemmille vetopyörille oma planeetta pyörästö, aurinko pyörät oli molemmissa yhteiset, ja voima tuotiin siihen, plaatoista voima meni telapyörille, ja hydraulimoottori käänsi planeetan kehäpyöriä vatakkaisiin suuntiin ohjatessa -> jos rattia (orbitrolia) väänsi paikallaan niin toinen tela pyöri takaperin ja toinen eteenpäin. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Käsittääkseni kaikki bankut ja nasut on runko-ohjattuja. Ainakin tuo BV202, josta nuo telat on, on pelkästään runko-ohjattu. Perät on ihan normaalit, tasauspyörästölliset perät. Tai itseasiassa en ole purkanut kuin takavaunun periä. Mutta ei kai etuperä sen kummempi?
Onko kaikki perät herkkiä pakilla ajamiselle vai onko se vain tuon mersun perän heikkous? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuota tuplasatulointia kanssa iteki suunnitellut josko laittais nuo mesen takasatulat toisiksi tai olisi myös yhdet ylimääräiset LJ:n etu satulat, katsotaan. Luulisi tuon perän saavan voitelua jos hieman yli täyttää. ![]() Onnistuiskohan jos talveksi rakentais ton perään vaikka kelkkareittien hoitolanan ja sitä apuna käyttäen kokeilis toteuttaa runko-ohjauksen? |