![]()  | 
	    | 
		
			
  | 
	|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
| 
	 | 
| 
		 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 413sen oli abaut 30mm ulkohalk et jos 410 15mm niin ei taida ihan sopia edes vasaralla ![]() Onko 410:n neulalaakeri? 
 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O  | 
| 
		 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Juu, elikkäs tää laakerisähläyshän lähti siitä kun aattelin vaihtaa tohon projekti susuukiin kytkimen ihan varmuuden vuoksi, kun tulee isompaa rengasta yms niin parempi sit tehä heti uusilla osilla ja olihan se vanha ihan loppu... 
		
		
		
			Noh Nyppäsin sit ton silmälaakerinkin (mitat; sisäHalk. 10mm, ulkohalk. 15mm ja pituus 15mm) irti vaiks ei siinä oikeestaan mitään kipua ollutkaan. Tilasin sit uuden kytkinpaketin (Sasch), no eihän siinä sit sitä silmälaakeria tullut mukana, joten laakeri firmaan jossa sanotiin et ei oo eikä saada mistään. Sit meinas jo alkaa tuttaan, mut kävin tos yhessä sorvaamossa ja siellä sit tehtiin ns liukulaakeri noilla laakerin mitoilla paitsi et tehtiin 17mm pitkä kun tuntu olevan tilaa. Sit innoissani löin paketin kasaan ja voi V**tu vaihteet menee nahkeesti silmään ja pakki rusahtaa oikeen kunnolla. Tästä tuli sellanen olo et ei toi kytkin varmaan irrota kunnolla... Ja vasta tänään kun Tota oikeeta laakeria nyt saa varmaan ootella jonkun viikon, niin hain sit protsin ja vedin ton "laakerin" reiän auki, jos vaikka ois jotenkin voinut puristaa niin tota sisäänmenoakselia et koko paketti olis mahdollisesti pyörinyt vaikka kytkin oliskin normaalisti irti. Mut mut, eihän se mitään auttanu koko paketti pyörii mukana vaikka kytkin pohjassa, ei siis irrota? Oon nyt tänään sit availlut ja taas kasannut ton laatikon varmaan 5 kertaa ja alkaa pikkuhiljaa olemaan konstit lopussa, mut voisko se vaikuttaa jos laitoin tohon kytkinlevyn rihlaan liian paksua rasvaa tai jotain, lisäks näytti vähän siltä et asetelma ei oo keskellä tossa vauhtipyörässä kun pisti 10mm tapin tohon silmälaakeriin ja pyöritti hissukseen konetta ja tiedän et on ohjuritapit vauhtipyörässä mut... Tuli taas kunnon selostus, toivottavasti joku vaan saa jotain selvää ![]() Ja tuon Hegulin laittaman linkin takaa löysin ainakin ihan saman räjäytyskuvan mitä katteltiin jo tuolla pelttarilla, elikkä kiitos linkistä. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	-- Hyvää yötä sano mummo, kun silmä puhkes ! --  | 
| 
		 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Levy oikeinpäin paikoillaan? 
		
		
		
		
		
		
			Painelaakeri ehjä ja haarukassa kunnolla paikoillaan? 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O  | 
| 
		 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Painelaakerina kokeiltu uutta ja vähän enempi käytettyä ja molemmat pyörii ihan hyvin, levy ei edes sovi kun yhtätietä ( ja siinä kyllä lukeekin et this side to flywheel..). Ja ihan tasasesti toi haarukka laakeria painaa ja laakeri liukuu akselilla eli pitäs sen ihan kunnolla olla.  
		
		
		
		
		
		
			  Taitaa olla jo ihan henkimaailman juttuja.. Ja kun tää paketti kerta on toiminut mun käytössä jo 6 vuotta ilman minkään näkösiä rutinoita ja sit kun meet koskemaan ajatuksena tehdään vähän parempi niin eikun huonompaan suuntaan menee 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	-- Hyvää yötä sano mummo, kun silmä puhkes ! --  | 
| 
		 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Jos sitä taas menis nyppäämään laatikon irti Tuhannennenkerran...
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	-- Hyvää yötä sano mummo, kun silmä puhkes ! --  | 
| 
		 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Nyt otin sit oikeen pari videoo tosta paskaläjästä  
		
		
		
		
		
		
			  Tuli oikeen pällisteltyä tossa.... ja videosta näkee ja kuulee et ei irrota, mut tossa testatessa huomasin/kuulin ihmeellistä rutinaa kopansisältä kun kytkin oli pohjassa/pitäs olla irti Voiko toi keskitys olla sit niin tarkka et kun vaan näppituntumalla on katottu levy keskelle hiukan tiukattu ja sovitettu loota paikoilleen ja pois ja sit tiukattu asetelma et vois mennä sivuun ja sitäkautta päin persettä..? 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	-- Hyvää yötä sano mummo, kun silmä puhkes ! --  | 
| 
		 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Kuulostaa tutulta, mut itellä oli vaan vaijerista kuoret rikki paino poljinta niin kuoret anto periksi muuten ei nähnyt mitään.. Ja sen takia tuli vaihdettua turhaan kytkin setti.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Olispa mullakin vaan toi ongelma mut kun nään et haarukan akseli liikkuu normaalisti  
		
		
		
		
		
		
			  Jos jollain on myydä sj413 kone ja laatikko edukkaasti saa tarjota, menee meinaan hermot tohon F10A paskaan.. Ja rakentelu motivaatio kun ei osaa yhtä helvtn. kytkintä kasata 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	-- Hyvää yötä sano mummo, kun silmä puhkes ! --  | 
![]()  | 
	
	
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | 
| Näkymä | |
		
  | 
			 
			Samanlaisia viestiketjuja
		 | 
	||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| daihatsu rocky silmälaakeri | pasi1 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 17.10.2011 18:50 | 
| M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 | 
| Patrollin silmälaakeri | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.12.2005 08:35 | |