![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#301
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
|
#302
|
||||
|
||||
|
noi 110% varmuudella siihen osuu...
|
|
#303
|
||||
|
||||
|
Eli letkukauppaan ja nesteen vaihtoon..
![]()
__________________
Broken Back Team #1 |
|
#304
|
||||
|
||||
|
been there, done that.
en vaan muistanu mistä toi letku oli kotosin mutta löyty lähes vastaava, pari senttiä lyhkäsempi... ..ainoa vika on vaan eittä siitä saa näppylöitä, bmw e46 taisi lukea pussissa |
|
#305
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#306
|
||||
|
||||
|
tossa tilanteessa se baijerilainen vaan paranee ku siihen laittaa jenkkiosia
|
|
#307
|
||||
|
||||
|
niin no, onks jotain osia mitä laittamalla se ei paranis
|
|
#308
|
||||
|
||||
|
USA ja USSR osat ei kuulu saksalaiseen laatuautoon. Meinaan noissa vanhoissa ei ole muita kuin Made In W-Germany osia.
Missäs meksikossa ne teidän jenkkiautojen osat on tehty? ![]() Mutta täytyy varmaan lopettaa tää vänkäys, mene hyvä rojekti kertomus piloille.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#309
|
||||
|
||||
|
kiinassa lähinnä, meksikolaiset on nii kalliita nykyään että ne lähinnä vaan kasaa näitä, mutta pakko kai se on vängätä kun ei muuta keskustelua tää topickki herätä
Viimeksi muokannut Rytari : 06.03.2012 22:48 |
|
#310
|
||||
|
||||
|
tämmöstä tänään, huomenna varmaan vähä erilaista. mitähän noista saa aikaan. tuli siinä tilatessa vähä näppihäiriö mikä tuotti ylimääräsiä kustannuksia, piti tilata compin cl- kitti eikä sk- kittiä missä tulee siis jouset, lukot ja jousilautaset mukana kun tossa cl kitissä ei oo ku nokka ja nostajat, ne sk sarjan jousihilut kun on tarkotettu niille vanhemman, 4.2:n kannelle missä on isommat upotuksen jousille ja 3/8" venttiilinvarret. jos joku vanhan koneen omistaja tarvii jousia, lukkoja, jousilautasia ja sadehattuja niin joutais kyllä tuosta. |
|
#311
|
||||
|
||||
![]() Villerin ja allekirjoittaneen eilen illalla käymä skype keskustelu... Talvisota tuli sodittua, jeeppi haavottui mutta pikaisella JSP:llä käynnillä selvittiin ja vahinkoittunut raaja kuntoutetaan nyt euromasterin sotilassairaalassa tekemällä jonkinsortin keinoihonsiirtoa. nyt kun kaikki pakolliset on tehtynä hetkeksi niin ei kai se auttanut kun ottaa neuvosta vaari ja ajaa jeeppi talliin... ...ja ruveta katsomaan sitä pako-sarjaa, tosin ihan pienellähän se ei sieltä näy. bemaripoju poikkes siinä ja joutu heti työhön, nostettiin konepelti pois ja aloittelin irrottelemalla keulapalan valoineen päivineen pois, samoin kerkisin muutaman pikkujohdon ja letkun nyppiä irti ennenkun oli pakko mennä katsomaan top gearia.. (hyvä jakso btw, räikkönen vieraana ja ajoivat rallycrossia) tänään sitte jatkoin siitä etupäästä vielä lisää, jäähdyttimet pois ja ilmastoinnin lauhduttimen käänsin vaan sivuun kun ei viitti aineita maailmaan päästää. Aika hyvin oli letkuissa varaa kääntää se siitä apparin puolelle pois tieltä. Remmistä oli pakko ottaa kuva että tietää kuinka se kuuluu, se mallikuva kun meni vanhan tuulitunnelin mukana roskiin. Kauhea määrä letkua ja piuhaa sekä yks imusarja, jonka pultit muuten aukes ruosteisesta ulkonäöstään huolimatta aivan vaivatta tuli poistettua. Löytyhän se pakosarja sieltä, sopivasti näkyy olevan rikki, en ole sitä kunnolla nähnytkään, peilillä vaan kurkkinut vuotokohtia aikasemmin. tässä vertailuna tuleva ja menevä malli pakosarjasta, vanhassa näkyy valkea raita tossa keskellä. putki on lähes poikki, semmonen sentin kaistale ehjää tossa oikeassa reunassa. sama vika 1 sylinterin putkessa, ei yhtä selvästi nähtävissä mutta lähes täyden kierroksen tässäkin. takimmaisessa ei niin paha, rikki kuiteskin. Noissahan on ihan tyyppivikana se että pakosarja murtuu, isot lämpötilanvaihtelusta muodostuvat jännitykset kuormittaa sitä jatkuvasti. Putkessahan ei ole itsessään mitään jousto-osaa, se on ainoastaa taaempaa tuettu jakolaatikon kanssa samaan kannatinkumiin jotta muka tärisee tekniikan mukana samaa tahtia. Suurin syyllinen silti ameriikafoorumien mukaan on vialliset moottorin kumityynyt, etenkin se pakosarjan alla oleva joutuu kovalle lämpörasitukselle ja kumi haurastuu. Mulla se kannakekumi on tämän näköinen, kai ton juuri jo joutais vaihtamaan. luulisin että pelkästään pitämällä jakiksen ja koneen kannakkeet kunnossa säästyy aivan varmasti yhdeltä pakosarjan vaihdolta. Tommoseen vaiheeseen se nyt jäi, täytyy jatkaa taas kun kerkiää, luultavasti ensimmäisenä vaihdan noi kannakkeet jonka jälkeen rupee irtoamaan taas koneesta lisää osia. Viimeksi muokannut Rytari : 13.03.2012 00:01 |
|
#312
|
||||
|
||||
|
Sullahan oli tuo pakosarja vielä hyvässä kuosissa...
Mulla oli kummassakin Grandissa aivan repaleina.Tuo satsihan on vanhaa mallia, ilman jousto-osia, uudemmissa on joustot tasaamassa lämpölaajenemisia. Tuo koneenkannake kyllä näyttää ihan samalta kun mun vehkeissä, uutta vaan kehiin. Auton ajettavuuskin tuntu paranevan ton vaihdolla, kun kone ei kiihdytyksissä tehnyt omia koreografioitaan konehuoneessa Eikä muuten ole sidoksissa vain tuohon pakosarjalämpöön tuon pettäminen. Omissa oli toisesta vaihdettu jo oikeanpuoleinenkin ja toiseen sen jouduin vaihtamaan, kun oli niin surkean repsahtanut.![]() Ihan varmaan kunnollisilla koneenkannakkeilla saa lisäikää pakosarjalle, kun ei alkuperäisessä pakoputkessa ole mitään varsinaista jousto-osaa... Itse siihen moisen lisäsin.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
|
#313
|
||||
|
||||
|
joo, no on mullakin se jousto osa odottanut lisääjäänsä varaston hyllyssä jo vuoden verran...
|
|
#314
|
||||
|
||||
|
Sulla kun on tapana ajaa offia, niin jos intoa riittää niin suosittelisin tekemään jotkin tämänkaltaiset kiinnikkeet moottorille ihan vain, ettei murru kiinnikkeet lohkon kyljestä irti. Vaikkei se älyttömän yleistä ole, niin on nähty tapahtuvan..
Noi on perkeleen kalliit, siksi kannattaa tehdä itse ![]() http://browndogindustries.com/SU2572...nting-Kit.aspx Noista moottorinkumien rikkoutumisesta; itsellä molemmissa XJ:ssä oli vikaa. Toiset meni niin pahaksi, että kun esim. kiihdytyksessä painoi kaasua ja sitten hölläsi, tai ajoi isoon monttuun niin kuului kauhea kolaus. Ei pitkään uskaltanut ajaa silleen
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#315
|
||||
|
||||
|
täytyy kattoa jos jaksaa kokastella tommoset korvat, en edes jaksanut niitä koneen korvia irrotella vielä
kannen irrotin, mitähän tolle tekis, paljokohan tarttis silpasta lastua pois että sais puristukset nouseen sinne 9.5 tienoille minkä nokka tykkäis olevan... pakokanavia ainaki jouttais kanssa viilaileen, on vähä ryppyset seinät valun jäljiltä. |
|
#316
|
||||
|
||||
|
Mielenkiintoista kuulla, kuinka tuo vetää nokan ja suuttimien vaihdon jälkeen. Ja kantta laskiessa vääntö kasvaa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#317
|
||||
|
||||
|
niin että kuullakko vain? kyllähän toi suutinvaihto oli jo niin iso muutos vääntöön että vaikka uudella nenällä huipputeho vähä laskee niin luulisin että meno muuten paranee.
|
|
#318
|
||||
|
||||
|
Samaa kuullut että noi nelireikäiset, samantuottoiset ruikkimet parantaisi vähän menoa ja myös koneen käyntiä. Tiedä sitten paljonko siitä on persdynoa ja paljonko totta, mutta ei kai siitä paremmasta/ hienommasta sumusta ainakaan haittaa ole palamisen kannalta
![]() Mulla kun kävi kansi irti niin siitä ei paljoa siivuteltu, lähinnä tasoitus/ oikaisu kun ei ollut tarkoituskaan tehdä varsinaisia muutoksia. Taisi lähteä kympin verran jos en väärin muista? Ei se siis kiero ollut, mutta vedettiin sileäksi/ puhtaaksi. Kanavia en jaksanut alkaa siistimään, varmaan olisi kyllä auttanut hengityksessä. Kerrohan sitten kun saat koneen nippuun että miltä tuntuu.. pitäisi vähän tuota metsäkulkineen konetta piristää kun joskus ehtii, mielellään tekisi vaikka köyhänmiehen- stroukkerin vaihtamalla 4.2:n kampuran ilman pyttyjen porausta. Toki jo hengitystä parantamalla ja uudella nokalla saisi helpolla vähän ruutia lisää
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#319
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#320
|
||||
|
||||
|
Oikealta puolelta löytyi tämmönen huomattavasti paremman näköinen koneenkannatin kun mitä se pakosarjanpuoleinen oli ![]() Pätkästä lattaa ja tukivarren puslasta syntyi jotain tämän näköistä. kKn kiinnityspultit sattui oleen millisiä niin väänsin tohon korvaan 10mm jengan, ruuvasin putlin siihen ja vedin yläpuolelta hitsillä kiinni lattaan ja rälläköin kannan pois. Sai sillä leveäkantaisella orkkismutterilla uudenkin kannakkeen kiinni. Tukivarren puslan sisempi holkki on hieman kapeampi kun alkuperäisessä joten pätkin tosta vanhan sisäholkista sopivat väliprikat jotta kiinnityksestä tulee tivis ilman että koneen puoleinen korva vääntyy kun pultin kiristää. Synkkä kuva, mutta tässä jo uus kannake paikallaan konehuoneessa, tein noista n. 10mm korkeamman kun mitä arvioin alkuperäisten olleen, saa nokan pois koneesta ilman että tarvii tunkkailla ![]() Kannesta hioin venttilit ja raavin vähä kanavia. Pakopuolelta otin sitä lyhyen puolen mutkaa vähä loivemmaksi ja lautasen takana oli jokaisessa vähä valupattia, ne hioin pois ja tein kaikista saman kokoisia. Samoin raapin karheimmat röpelöt muutenkin pois. Imupuolelta en muuta samaa karheuksien tasaamista ja kanavan suut kohdistin ja hioin tiivisteen kanssa samoiksi. |
|
#321
|
|||
|
|||
|
taisin tehdä Linnalla olevaan berttaan toisen puolen konetyynyn vastaavalla tavalla että pätkät lattaa puslan kylkeen, toimi vähän aikaa ihan hyvin mutta aika pian repi puslan kuoripellin hajalle. evo 2. mallin sorvasin puslalle holkin johon latat hitsasin, se kesti ainakin mulla ollessa ihan hyvin. tämä kaikki tosin muistinvaraista ja voi olla että systeemi olikin jossakin toisessa autossa, mutta sen muistan että johonkin olen tehnyt em. tavalla ja siinä oli juuri tuo kertomani ongelma.
|
|
#322
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
piti kans ensin sorvata kuori mutta kun ei äkkiä jaksanut muuta, korjataan kun hajoo. Viimeksi muokannut Rytari : 19.03.2012 05:08 |
|
#323
|
||||
|
||||
|
Kannesta puoli milliä pois, mitä väki arvelee, toimisko nostajahilut ihan tollasenaan ku kasais nippuun vai onko liian paljo esijännitystä nostajille, niissä kuiteskin aika paljo sitä varaa on mutta kuiteskin tai sit täytyy kattella lyhyemmät tönärit tai sorvata prikat keinujen alle. |
|
#324
|
||||
|
||||
|
Hattu päähän... Eilen ennen töihin menoa laittelin kannen kasaan, pudottelin nostajat koloonsa ja laitoin kannen paikalleen, vähä jakopään osia puuttuu niin ruuvasin sitte noita henkireikiä vähä koneen kylkeen. päädyin siihen että nostan vaan noita keinuja ylemmäs, sorvasin 12 saman vahvuista prikkaa mitkä tulee tonne keinun sillan alle, saa nähdä kuinka käy. |
|
#325
|
||||
|
||||
|
Joutessani viikolla hain rytmisorvaamosta öljysuodatinjalkaan 3 uuttaa o-rengasta ja tuunasin jalan muutenkin päällisinpuolin kuntoon. Tänään sitte tehtiin yhteen nivaan vähä helmaa aamupäivä, viiden jälkeen alottelin sitte laittaan loppuja osia jeeppiin paikalleen ja sain sen joskus kasin aikaan käymään. jätin orkkis ilmanputsarikotelon tallin nurkaan hautomaan ja kokeilin tommosta yberthyyning putsaria tohon, jos koittas tehdä jonku "kylmä-ilma imutorven" tosta jenkkifoorumeillta apinoituun tyyliin. Laitoin nesteet, vähä raktoriöljyä koneseen, uuden suodattimen ja pyörittelin öljynpaineet koneeseen, jonku tovin meni aikaa starttailessa ennekun suostu lähteä käymään. Nostin hetin kierrokset pariin tonniin, ja naapurien iloksi pidin ne siellä 2000-2500 tienoilla reilun parikytä minuuttia, kävin essolla hörppäämässä ja laskin öljyt ja ruuvasin putsarin pois. hyvin kävi, ei mitään ihmeellisyyksiä, sivuaaniä tms. ja nokka tuli sisäänajettua. koeajelin ja kiihdyttelin siinä melko pari tunteroista, kohtuu hyvin pannu kyllä vetää jo parin tonnin tienoilta, 4 tonnia lähestyessä puhti sitte jo uupuu, mutta niinhän siinä vähä piti käydäkkin että huipputehossa häviää, toi mikää kilpuri kyllä ookkaan, mutta enemmänkin se kyllä haiskahtaa sopan puutteelta, sitä täytyis varmaan saada lisää kiihdytyksissä, tiä täytyykö suveta seoksia jollain mittaileen. Laatikko ehkä vähä ärsyttävä kun tunkee pykäliä autonmitan välein risteyksestä normaalisti, kevyesti lähtiessä. Ja 4. on sitte jo olevinaan tosi iso pykälä, ei viitti lootaan venyttää vaikka se jaksaa mennä. Siitä selviää ajelemalla 3:lla D:n sijasta tossa taajamissa. Kaasu pohjassa kiihdyttäessä loota ei oikein kerkiä mukaan, ykkösellä, toisinaan jopa kakkosellakin paukuttaan rajottimeen hetken ennen kun loota vaihtaa isompaa, itte pykälytämällä välttyy teinibmw ääniltä hieman paremmin. |
![]() |
|
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan Käyttöauto max.700€ | R4p1d0 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 12.05.2010 18:00 |
| Ostetaan käyttöauto | teamosmo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.12.2009 21:01 |
| Myydään käyttöauto x 2 | osatauno | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 06.11.2008 17:02 |
| Ostetaan Käyttöauto max 1500€ | kuningaskulkuri | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 04.10.2008 09:46 |
| O: Käyttöauto | panzer | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 28.01.2008 21:16 |