Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsa
TraFi:n tiedotteessa, joka oli uusimmassa Rahtarit-lehdessä, oli kyllä kerrottu käyttövoimaveron määrä ensi vuoden alusta alkaen myös dieselkäyttöisille henkilöautoille, eli sen perusteella dieselvero ei näyttäisi poistuvan mihinkään.
Ja myös siitä taisi olla maininta, että se ajoneuvoveron perusosa nousee kaikilta autoilta...
|
Ja tuloksena saattaa tulla se, että alkaa diesel kalusto katoaan sulattoihin. Siis mikäli käyttövoimavero on maksettavana, ja naftan litrahinta nousee vielä siihen mitä on huhujen mukaan tulossa (eli 1.80€). Eli ei kohta oo montakaan henkilödieseliä liikenteessä. Saati maasturia, jos ei oo äärimmäisen pakottava tarve sellasta käyttää joka päivä.
Itsellä käyttiksenä 2000 farkku Avensis ja verot noin 600€:a vuosi... Sit huoltoauto Pajero siin noin 450€:a vuosi noi verot, jos koko vuoden pitää liikennevalmiudessa. Sit kolmas on Nissanin King Cab, missä Pajeroa enemmän verot mikäli jatkuvassa valmiudessa pitää sen. Joten ne voi jäädä kahden kk ajalle vuodessa käyttöön ku pahin metsästysaika on päällään... Muuten seisoo pihalla...