![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#52
|
||||
|
||||
![]()
no mites olis 2h. jollain rukatulla syöttöpumpulla ja turbolla?
jos sinne tekis pumpun sillä omalla alipaine säätimellä ja jollain customin nestepäillä niin vois vääntää makosasti kaasuun koskematta ![]() kunnostuskaan ei maksis niin paljoo kuin 12h-t. ja vääntää alhaalta ja kiertää korkeelle. ei rupee kierroksilla tökkiin vastaan niinkuin noi suoraruikkarit ![]() ainoo haittapuoli 2h on milestäni se suuri lämmön kehitys... |
#53
|
|||
|
|||
![]()
kun on kyse oikeesta BJ Land Cruiserista niin ei sinne voi laittaa mitä tahansa! B, 3B, 2H, 12H-T tai sitten F tai 2F tai sitten joku vanhan liiton työntötanko V-8 joille löytyy adapterit suoraan.
neljään ekaan löytyy uusia osia kohtuu hinnalla kun tilaa ausseista, parin viikoon sisään olen tilannut kaksi eri tilausta 2H ja 12H-T koneeseen. osat täällä yleensä nopeammin kuin mitä täkäläisiltä "ei oo" myyjiltä kestää saatavuustiedustelujen tekeminen. jotkut hilux, hiace ja lj koneet on varmaan ihan toimivia juttuja kuten puheessa olleet mersun koneetkin, mutta ei niiden paikka ole bertan keulalla!! yhdessä mun ln110 hiluxissa oli ahdettu 2L-II ja tehoja enemmän kuin kaverin BJ-75:sen 3B koneessa. silti jos piti vaikka lähteä traileria nyhtämään niin kyllä 3B on aivan eri sarjassa! vääntö ja sitkeys aivan eri planeetalta, eli kyllä työkoneen moottorissa pitää olla massaa. ja sitä nämä vanhat toyotan ikimalmit tarjoaa. itselle kun teen hj-45 pick-uppia niin H koneen korvaaminen 2H:lla ahdettuna oli itsestäänselvyys, en edes 12H-T konetta harkinnut. vanhan esikammiokoneen ominaisuudet riittää loppuun asti....ja mihin ei riitä niin mitä sitten!! haaveilu on aina hienoa ja virtuaalirakentaminen, siinä ei iske kynsille perstaskun tyhjyys niin helposti kuin arkitodellisuudessa. missä tahansa koneessa vaikkapa todellisen 300 hevosvoiman ulostaminen maksaa oikeasti ( paitsi V-8:ssa ) rahaa. ja sit kun lisätään projektiin sen tarvitsema aika niin mittavien teknisten muutosten tekeminen alkaa olla toteuttamaton yhtälö useimmille meistä. eli kannattaa miettiä omat kyvyt, varat ja ennenkaikkea käytettävissä oleva aika ennenkuin alkaa rakentaa jotakin.... |
#54
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Keulasssa oli vieterit, mutta ei se keula tuntunut lainkaan liian painavalta, tosin enpä sitä mihinkään järin syviin paikkoihin edes vienyt ![]() Tässä joku video Kulmakorvesta: http://www.youtube.com/watch?v=SGfYqh1d3gM
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#55
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tohon punaseen paholaiseen on tulossa V8 ![]() ![]() ![]() |
#56
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ja huiput oli 205hp ja 475nm, mutta penkkistä loppu väännönkesto 500nm ja ei kerennyt ahdot nouseen ku johki kiloon. kiihty ihan liian kevyesti ja ei kerennyt turbo mukaan ![]() ja syöttöihin en ole koskenut hp dieselin jälkeen ja leimalla ollut savuarvo jotain 0,5 pintaan kahtena vuotena... vääntää ihan kohtalaisesti myös tyhjäkäynniltä. ei paljoo häviä vakio pumpulle... |
#57
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Aika menestyksekkäästi tuolla maastossa on ajeltu todella huonosti tyhjäkäynnin kohdalla vääntävillä bensa-autolla...miten lienee ollutkaan mahdollista sellainen kun ainoa oikea on iso maamoottori vetoalueella 1000-2500rpm ja 70hv maksimitehoilla? ![]()
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#58
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tommosilla huonoilla bensa-autoilla on voitettu iso sotakin. |
#59
|
||||
|
||||
![]()
juu kyllähän se taitaa toi merkki puhua puolestaan eli eiköhän sitä 12h-t:tä rueta suunittelee keulalle.
|
#60
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#61
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
CDI kelpais kyllä ainakin tienpäälle: ![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#62
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Noh meni vähän ohi aiheen.. |
#63
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kyllä suora ruisku tekniikassa piilee se voima kun se saadaan vaan otettuu talteen ![]() ![]() |
#64
|
||||
|
||||
![]()
Joo...ja ompa niitä nähty lappuja, joissa perinteisestä 2.5L mersun esikammiomotorista on otettu 1500rpm kohdalla enemmän vääntöä mitä Tojon HJ60 4.0L vaparissa on vääntöä millään kierrosluvulla...ja sekin oli kuitenkin ns. lähes superturbokategorian laite, ei siis mikään offimöyrintään tarkoitettu "vääntökone".
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#65
|
||||
|
||||
![]()
2h on ilmoitettu alunpitäen olevan 240nm 2000 rpm
tota omaa 12ht penkkipaperii katoin ni 240nm oli +-900 rpm eri mersujen penkki papereita katoin ni kyllä se järestään on just jotain 1500 rpm ja 240 nm eli mitä tästä opimme ![]() Viimeksi muokannut tdi : 06.03.2012 23:29 |
#66
|
||||
|
||||
![]()
täällä Lahdessa on mitattu super turbo mersun om 605 konellisesta vehkeestä 340nm max vääntö ja 250 hv takapyöriltä!! samassa penkissä toyotan 1 kz-t koneesta 174 hv ja 425nm vääntöö, siis takapyöräteho!. eli onko pohjanmaalla sit mersunkoneessa 400hv ja toyotan koneessa se 324hv?? (vertailuna vakio patrolli 98 samassa penkissä mitattu 107hv taka pyörältä/130hv konetehon tehdas ilmottaa, penkissä mitattu vääntö 224nm taka pyörältä/ 270nm tehdas ilmoittaa)
Viimeksi muokannut toyota4x4 : 07.03.2012 10:50 |
#67
|
||||
|
||||
![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#68
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#69
|
||||
|
||||
![]()
pieniä mutkia matkassa ton 12h-t:n laiton kanssa kun on 17,6 kg liika painava. vertailumoottorin paino 3B 287kg. 12h-t 362kg eli 287x1,2=344,4kg
|
#70
|
||||
|
||||
![]()
älä käytä 3b:tä vertailukoneena.
![]() Viimeksi muokannut tdi : 07.03.2012 17:24 |
#71
|
||||
|
||||
![]()
ei ole 2h:ta ollut mun löytämien tietojen mukaan bj:ssä. 2f ja 3b moottori saman painoisia. tehot ei ongekma mutta toi paino.
|
#72
|
||||
|
||||
![]() |
#73
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Akselimassa ei saa kasvaa, siitä selviää esim. keventämällä iskarikiinnikkeitä, poistamalla akkutelineet ja siirtämällä akut taakse, vinssinkin voi ottaa pois katsastuksen ajaksi. Viimeksi muokannut hakoteilla : 07.03.2012 18:27 |
#74
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#75
|
||||
|
||||
![]()
2f painaa 273kg eli on 10 kiloo kevyempi mitä 3b
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis) Hj 61 (-89 2. auto) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
om606 Geehen? | Mappe | Tekniikka & Jutustelu | 45 | 13.04.2023 18:47 |
Porttaali patikka evo II (Ens savut Om606:sta) | swamber | Maasturiprojektit | 271 | 25.11.2014 09:45 |
Myyty MB G 2+3paku OM606 aut. | Viideo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.03.2012 23:25 |
Myyty MB OM606 turbomoottori | swamber | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 27.07.2011 21:50 |
Myydään / Vaihdetaan mb om606 superisatsi | vetarosa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.12.2010 23:27 |