Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.03.2012, 11:42
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

no mites olis 2h. jollain rukatulla syöttöpumpulla ja turbolla?
jos sinne tekis pumpun sillä omalla alipaine säätimellä ja jollain customin nestepäillä niin vois vääntää makosasti kaasuun koskematta tai vaikka 61 nestepäillä hätätilassa. (on puoli milliä isommat mutta syöttää vähemmän...)
kunnostuskaan ei maksis niin paljoo kuin 12h-t. ja vääntää alhaalta ja kiertää korkeelle. ei rupee kierroksilla tökkiin vastaan niinkuin noi suoraruikkarit

ainoo haittapuoli 2h on milestäni se suuri lämmön kehitys...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.03.2012, 12:32
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.710
Perusasetus

kun on kyse oikeesta BJ Land Cruiserista niin ei sinne voi laittaa mitä tahansa! B, 3B, 2H, 12H-T tai sitten F tai 2F tai sitten joku vanhan liiton työntötanko V-8 joille löytyy adapterit suoraan.

neljään ekaan löytyy uusia osia kohtuu hinnalla kun tilaa ausseista, parin viikoon sisään olen tilannut kaksi eri tilausta 2H ja 12H-T koneeseen. osat täällä yleensä nopeammin kuin mitä täkäläisiltä "ei oo" myyjiltä kestää saatavuustiedustelujen tekeminen.

jotkut hilux, hiace ja lj koneet on varmaan ihan toimivia juttuja kuten puheessa olleet mersun koneetkin, mutta ei niiden paikka ole bertan keulalla!! yhdessä mun ln110 hiluxissa oli ahdettu 2L-II ja tehoja enemmän kuin kaverin BJ-75:sen 3B koneessa. silti jos piti vaikka lähteä traileria nyhtämään niin kyllä 3B on aivan eri sarjassa! vääntö ja sitkeys aivan eri planeetalta, eli kyllä työkoneen moottorissa pitää olla massaa. ja sitä nämä vanhat toyotan ikimalmit tarjoaa.

itselle kun teen hj-45 pick-uppia niin H koneen korvaaminen 2H:lla ahdettuna oli itsestäänselvyys, en edes 12H-T konetta harkinnut. vanhan esikammiokoneen ominaisuudet riittää loppuun asti....ja mihin ei riitä niin mitä sitten!!

haaveilu on aina hienoa ja virtuaalirakentaminen, siinä ei iske kynsille perstaskun tyhjyys niin helposti kuin arkitodellisuudessa. missä tahansa koneessa vaikkapa todellisen 300 hevosvoiman ulostaminen maksaa oikeasti ( paitsi V-8:ssa ) rahaa. ja sit kun lisätään projektiin sen tarvitsema aika niin mittavien teknisten muutosten tekeminen alkaa olla toteuttamaton yhtälö useimmille meistä. eli kannattaa miettiä omat kyvyt, varat ja ennenkaikkea käytettävissä oleva aika ennenkuin alkaa rakentaa jotakin....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.03.2012, 12:56
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
no mites olis 2h. jollain rukatulla syöttöpumpulla ja turbolla?
jos sinne tekis pumpun sillä omalla alipaine säätimellä ja jollain customin nestepäillä niin vois vääntää makosasti kaasuun koskematta tai vaikka 61 nestepäillä hätätilassa. (on puoli milliä isommat mutta syöttää vähemmän...)
kunnostuskaan ei maksis niin paljoo kuin 12h-t. ja vääntää alhaalta ja kiertää korkeelle. ei rupee kierroksilla tökkiin vastaan niinkuin noi suoraruikkarit

ainoo haittapuoli 2h on milestäni se suuri lämmön kehitys...
Itellä oli Bertassa 2H moottori ahdettuna, maltillisella syötöllä dynotettiin 147hv tms ilman ahtoilmanjäähdytintä. Oli makea peli ajella, jaksoi vetää tyhjäkäynnillä ykkösellä ja kakkosella pikkupuolella. Ei tarvinnut kaasuun koskea syvissäkään kurakoissa. Jaksoi vetää tyhjäkäynniltä veto päällä tarvittaessa ryntäytyskierroksille, eikä voima tuntunut loppuvan lainkaan...

Keulasssa oli vieterit, mutta ei se keula tuntunut lainkaan liian painavalta, tosin enpä sitä mihinkään järin syviin paikkoihin edes vienyt

Tässä joku video Kulmakorvesta:
http://www.youtube.com/watch?v=SGfYqh1d3gM
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.03.2012, 13:02
hobro:n Avatar
hobro hobro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.11.10
Sijainti: k-nummi
Viestit: 247
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti
Itellä oli Bertassa 2H moottori ahdettuna, maltillisella syötöllä dynotettiin 147hv tms ilman ahtoilmanjäähdytintä. Oli makea peli ajella, jaksoi vetää tyhjäkäynnillä ykkösellä ja kakkosella pikkupuolella. Ei tarvinnut kaasuun koskea syvissäkään kurakoissa. Jaksoi vetää tyhjäkäynniltä veto päällä tarvittaessa ryntäytyskierroksille, eikä voima tuntunut loppuvan lainkaan...

Keulasssa oli vieterit, mutta ei se keula tuntunut lainkaan liian painavalta, tosin enpä sitä mihinkään järin syviin paikkoihin edes vienyt

Tässä joku video Kulmakorvesta:
http://www.youtube.com/watch?v=SGfYqh1d3gM


Tohon punaseen paholaiseen on tulossa V8. Bongin auto nykyisin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.03.2012, 13:18
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti
Itellä oli Bertassa 2H moottori ahdettuna, maltillisella syötöllä dynotettiin 147hv tms ilman ahtoilmanjäähdytintä. Oli makea peli ajella, jaksoi vetää tyhjäkäynnillä ykkösellä ja kakkosella pikkupuolella. Ei tarvinnut kaasuun koskea syvissäkään kurakoissa. Jaksoi vetää tyhjäkäynniltä veto päällä tarvittaessa ryntäytyskierroksille, eikä voima tuntunut loppuvan lainkaan...

Keulasssa oli vieterit, mutta ei se keula tuntunut lainkaan liian painavalta, tosin enpä sitä mihinkään järin syviin paikkoihin edes vienyt

Tässä joku video Kulmakorvesta:
http://www.youtube.com/watch?v=SGfYqh1d3gM
no tosta mun 2h koneesta (61 pumppu, ct26, ja iso cooleri) lähti 170hv ja 400nm ja ahtoja oli 0,5bar
ja huiput oli 205hp ja 475nm, mutta penkkistä loppu väännönkesto 500nm ja ei kerennyt ahdot nouseen ku johki kiloon. kiihty ihan liian kevyesti ja ei kerennyt turbo mukaan
ja syöttöihin en ole koskenut hp dieselin jälkeen ja leimalla ollut savuarvo jotain 0,5 pintaan kahtena vuotena...
vääntää ihan kohtalaisesti myös tyhjäkäynniltä. ei paljoo häviä vakio pumpulle...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
om606 Geehen? Mappe Tekniikka & Jutustelu 45 13.04.2023 18:47
Porttaali patikka evo II (Ens savut Om606:sta) swamber Maasturiprojektit 271 25.11.2014 09:45
Myyty MB G 2+3paku OM606 aut. Viideo O/M/V Ajoneuvot 1 01.03.2012 23:25
Myyty MB OM606 turbomoottori swamber O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 27.07.2011 21:50
Myydään / Vaihdetaan mb om606 superisatsi vetarosa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.12.2010 23:27


Sivu luotu: 10:31 (GMT +2).