![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Eilen oli pienet pelastus talkoot, kun putos tosta padolta värkki kallelleen lammikkoon. Vähän aikaa siinä runnuttelin edestakaisin, niin petti jää toiselta puolelta ja tuli jo kiire kömpiä autosta ulos. Värkki nosteltiin kuiville traktorin etukuormaajalla, mutta yksi tela jäi lampeen. Meni tosta akseli poikki, eli jäi vain vetoratas autoon kiinni. Ei se nyt ihan itekseen mennyt, mutta olisi luullut että joko muu paikka antautuu ensin.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ei tässä katkenneen akselin kuvat kiinnosta, vaan se padolta putoamiskuva
![]() ![]() Eli nyt kun se on rikki, niin saatko korjattua ennen Punkan ajoja?? |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Valitettavasti ei ollu kuvausvehkeitä. Eikä oikein tainnut kiinnostaakaan siinä kohtaa
. Hyvännäköistä työn jälkeä paljastuu, kun vähän purkaa. Akseli pitäis olla mutterilla kiinni, mutta kiinalaiset on nähnyt viksummaksi laittaa jollain hitsin tapaisella. Mutteri oli siinä sitten hitsien päällä, myös hepattuna kiinni. Ei taida Punkalle onnistua, lähinnä sen takia kun muita kiireitä. Eiköhän ton akselin joku sorvari tee. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Akseli tehtiin vähän erilailla, nyt telarungon saa purettua ulospäin ja jäi toi kuusiokoplinki pois kokonaan.
Adaptereita kavennettiin 50 mm per puoli, ja keskireiät on nyt jämptit. Paketti kapeni ihan sopivasti. Viikko sitten lauantaina telahärveli toimi sisäisen liikenteen bussina. Kelin muuttuessa suojasta pakkaseksi osittain kuraisessa maastossa, tuppas jäämään jääköntsää vetorattaan koloihin. Mikä tietty aiheuttaa telojen lipsumista vetorattaalla. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Jokos näille on tullut lisäkokemuksia tälle talvee?
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Eipä ole ehtinyt ottaa esille koko vehjettä. Täytyy koittaa ehtiä, ennenkuin lumet sulaa
. Tuntuu muuttuneet noi off-road ajelut työksi.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Otin telahärvelin ajoon ja laitoin nettikoneeseen myyntiin. Mahtaakohan olla innokkaita ostajia.
Lukkoja kaipailee edelleenkin, mutta pellolla menee hyvin. Viimeksi muokannut luppakorva : 20.02.2013 14:03 |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Olis kyllä hauskat tuommoset telat mutta budjetti, se budjetti....
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| kuvia&kokemuksia auroista, puskulevyistä ym. lisälaitteista maasturissa | santikko | Tekniikka & Jutustelu | 724 | 03.02.2026 08:05 |
| Kenellä pienimmät renkaat maasturissa? | Pauli | Chit-Chat | 49 | 19.10.2012 08:44 |
| kellä valmetin kone nokalla MAASTURISSA | savu | Chit-Chat | 24 | 11.01.2011 23:38 |
| Pitääkö maasturissa olla jäykät tulpan johdot? | Bruno | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 17.01.2007 18:32 |
| auraus/haritus maasturissa. | Joukka | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 20.02.2005 12:21 |