Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.03.2012, 10:03
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Eilen oli pienet pelastus talkoot, kun putos tosta padolta värkki kallelleen lammikkoon.
Vähän aikaa siinä runnuttelin edestakaisin, niin petti jää toiselta puolelta ja tuli jo kiire kömpiä autosta ulos. Värkki nosteltiin kuiville traktorin etukuormaajalla, mutta yksi tela jäi lampeen. Meni tosta akseli poikki, eli jäi vain vetoratas autoon kiinni.
Ei se nyt ihan itekseen mennyt, mutta olisi luullut että joko muu paikka antautuu ensin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.03.2012, 11:07
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Ei tässä katkenneen akselin kuvat kiinnosta, vaan se padolta putoamiskuva

Eli nyt kun se on rikki, niin saatko korjattua ennen Punkan ajoja??
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.03.2012, 12:30
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Valitettavasti ei ollu kuvausvehkeitä. Eikä oikein tainnut kiinnostaakaan siinä kohtaa.

Hyvännäköistä työn jälkeä paljastuu, kun vähän purkaa.
Akseli pitäis olla mutterilla kiinni, mutta kiinalaiset on nähnyt viksummaksi laittaa jollain hitsin tapaisella. Mutteri oli siinä sitten hitsien päällä, myös hepattuna kiinni.


Ei taida Punkalle onnistua, lähinnä sen takia kun muita kiireitä. Eiköhän ton akselin joku sorvari tee.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.04.2012, 10:34
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Akseli tehtiin vähän erilailla, nyt telarungon saa purettua ulospäin ja jäi toi kuusiokoplinki pois kokonaan.


Adaptereita kavennettiin 50 mm per puoli, ja keskireiät on nyt jämptit.
Paketti kapeni ihan sopivasti.


Viikko sitten lauantaina telahärveli toimi sisäisen liikenteen bussina. Kelin muuttuessa suojasta pakkaseksi osittain kuraisessa maastossa, tuppas jäämään jääköntsää vetorattaan koloihin. Mikä tietty aiheuttaa telojen lipsumista vetorattaalla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.02.2013, 19:26
psk123 psk123 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 498
Perusasetus

Jokos näille on tullut lisäkokemuksia tälle talvee?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.02.2013, 08:22
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Unhappy

Eipä ole ehtinyt ottaa esille koko vehjettä. Täytyy koittaa ehtiä, ennenkuin lumet sulaa. Tuntuu muuttuneet noi off-road ajelut työksi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.02.2013, 09:23
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Unhappy

Otin telahärvelin ajoon ja laitoin nettikoneeseen myyntiin. Mahtaakohan olla innokkaita ostajia.
Lukkoja kaipailee edelleenkin, mutta pellolla menee hyvin.


Viimeksi muokannut luppakorva : 20.02.2013 14:03
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.04.2013, 17:47
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Olis kyllä hauskat tuommoset telat mutta budjetti, se budjetti....
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kuvia&kokemuksia auroista, puskulevyistä ym. lisälaitteista maasturissa santikko Tekniikka & Jutustelu 724 03.02.2026 08:05
Kenellä pienimmät renkaat maasturissa? Pauli Chit-Chat 49 19.10.2012 08:44
kellä valmetin kone nokalla MAASTURISSA savu Chit-Chat 24 11.01.2011 23:38
Pitääkö maasturissa olla jäykät tulpan johdot? Bruno Tekniikka & Jutustelu 12 17.01.2007 18:32
auraus/haritus maasturissa. Joukka Tekniikka & Jutustelu 7 20.02.2005 12:21


Sivu luotu: 20:41 (GMT +2).