Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.02.2012, 23:41
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Poijjaat!!! Aapuva!

Tuosta nippanista pitäs repästä syättöpumppu irti puhdistusta varten, sisemmät sihdit taas tukossa, röpeltää korkeemmilla kierroksilla!

Mittee siinä pittää ottoo huomioon/varoa irroitettaessa? Ja mitä kautta sen helpoiten saa irti? Kai teistä nyt joku on repässy ennenkin kingssin pumpun veks?

__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.03.2012, 07:45
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Poijjaat!!! Aapuva!

Tuosta nippanista pitäs repästä syättöpumppu irti puhdistusta varten, sisemmät sihdit taas tukossa, röpeltää korkeemmilla kierroksilla!

Mittee siinä pittää ottoo huomioon/varoa irroitettaessa? Ja mitä kautta sen helpoiten saa irti? Kai teistä nyt joku on repässy ennenkin kingssin pumpun veks?
Itelläkin tuntuu että röpeltää kone kun painaa kaasun pohjaan, joku tukos löytyy. Tankin pesu ensin ainakin edessä, jostain syystä suodattimissa oleva dieseli on mustan sävyistä ja sisältää hiukkasia. Mutta voisin epäillä myös pumppuakin.

Mistä olet tuon sisempien sihtien tukkoisuuden todennut?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.03.2012, 11:29
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Itelläkin tuntuu että röpeltää kone kun painaa kaasun pohjaan, joku tukos löytyy. Tankin pesu ensin ainakin edessä, jostain syystä suodattimissa oleva dieseli on mustan sävyistä ja sisältää hiukkasia. Mutta voisin epäillä myös pumppuakin.

Mistä olet tuon sisempien sihtien tukkoisuuden todennut?

Tuo sihtien tukkoisuus on vain dieselpajan antama, vikaan sopiva arvio (röpeltää ja räiskää)!

Ja tuo auto kävi jo syksyllä pajalla ja sillon oli puhe että puhistettaan molemmat sihdit pumpusta, ilmeisesti ne on vaan sen helpomman sihdin puhistana siitä banjopultin alta... kerpele.... kait se on itekkii tyhjennettävä tankki aineesta, olikos näissä proppu tuossainnii polttoainetankissa?
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.03.2012, 19:18
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

On...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Tuo sihtien tukkoisuus on vain dieselpajan antama, vikaan sopiva arvio (röpeltää ja räiskää)!

Ja tuo auto kävi jo syksyllä pajalla ja sillon oli puhe että puhistettaan molemmat sihdit pumpusta, ilmeisesti ne on vaan sen helpomman sihdin puhistana siitä banjopultin alta... kerpele.... kait se on itekkii tyhjennettävä tankki aineesta, olikos näissä proppu tuossainnii polttoainetankissa?
Kyllähän siin pn tyhjennys proppu... Olikohan 12mm kannallla, vai ko siittenkin 14mm kannalla... 3kk sit tyhjennin tankin ku purkuun meni se.... Toisen imin sit anturan reijästä ku ei oollu lavaa ees päällä ja antura matkas maailmalle toisesta...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.03.2012, 23:34
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Kyllähän siin pn tyhjennys proppu... Olikohan 12mm kannallla, vai ko siittenkin 14mm kannalla... 3kk sit tyhjennin tankin ku purkuun meni se.... Toisen imin sit anturan reijästä ku ei oollu lavaa ees päällä ja antura matkas maailmalle toisesta...


khy... ajjoo tankki mahollisimman tyhjäks ja lurruutella loput ropusta poes... Kumma juttu tuo pumpun sihtien tukkeentuminen, polttoainesuodinta vaihtaessa eijjoo koskaan ollu vanha suodatin edes likasenolonen verrattuna uuteen, ei mustoo dieseliä pohjalla yms sellasta... Mikähä perkele siinnäinnii on??!?!
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.03.2012, 17:54
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

No niin arvon heimoveljet,

nyt olis kingcapista paskottu pakkiratas...

eli kysymys kuuluu onko se kuin bolt on homma vaihtaa, entä mitä jos sekoittaa td ja sd laatikot, kuinka helposti se käy.puhetta siitä oli muistaakseni jo aikasemmin..

eli td laatikko sd moottorin perään..joku kytkinkopan vaihto siinä oli? meneekö ihan bolt on..

vai pitäskö ihan suosiolla vaihtaa koko paketti eli kone ja laatikko. tuleeko se sieltä kokonaisena pois konehuoneen kautta?? vai pitääkö katkaista?

paljon hyviä kysymyksiä,toivottavasti jollain on faktaa lyödä pöytään ni tietää sitte helpoimman tien tehä tuo remontti.

eli joko sekoittaa sd ja td laatikko tai vaihtaa koko kone ja laatikko paketti.

td kone olis kuulemma huomattavasti parempi kuin tuo sd moottori.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.03.2012, 18:00
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Jaa...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
No niin arvon heimoveljet,

nyt olis kingcapista paskottu pakkiratas...

eli kysymys kuuluu onko se kuin bolt on homma vaihtaa, entä mitä jos sekoittaa td ja sd laatikot, kuinka helposti se käy.puhetta siitä oli muistaakseni jo aikasemmin..

eli td laatikko sd moottorin perään..joku kytkinkopan vaihto siinä oli? meneekö ihan bolt on..

vai pitäskö ihan suosiolla vaihtaa koko paketti eli kone ja laatikko. tuleeko se sieltä kokonaisena pois konehuoneen kautta?? vai pitääkö katkaista?

paljon hyviä kysymyksiä,toivottavasti jollain on faktaa lyödä pöytään ni tietää sitte helpoimman tien tehä tuo remontti.

eli joko sekoittaa sd ja td laatikko tai vaihtaa koko kone ja laatikko paketti.

td kone olis kuulemma huomattavasti parempi kuin tuo sd moottori.

Jaa, että sillai kävi...
Ei ihan bolt-on ratkasu oo... Kytkinkoppa, ja sit se pääakselin koppa myös vaihtaa... Kytkinhaarukka vaihtaa myös, ja sitten lisäksi se painelaakeri. Mut, osathan siis löytyy vahnasta lootasta sitten.

Mikäli tekniikan vaihtaa samalla, niin sähköjen kaa tulee ongelma... Siin tarvii osan johtosarjaa siit luovuttajasta ja sit osan vanhasta... Td:ssä syöttöpumppu tarvii kaks johtoa, kun Sd:n yhden... Startit vaihtaa ja sit laturikin... Ylävesiletkukohan se oli kaa vaihdettava...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 08:48 (GMT +2).