Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.02.2012, 20:00
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehis Näytä viesti
hämärää tai ei, mutta eiks siin oo ees joku pilviveikko pinjoni...eli murikoita vaihtamal ei onnistu, mut sisuskalut käyp...paitsi poskilaakerit...mie mitään kans peristä tiijä, varsin jos ne on autossa...
ainii siehä oot ekspertti näissä hommissa ni voitkii tulla tiukkaa tojotan kitkan

se kilkatus kuuluu joo asiaa, asiaa tietämättömät kysy muutamia kertoja et onks miul susukissa perässä vikaa ku kuulu pien kilkatus kaartaessa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.02.2012, 20:06
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Ette kai te tosissanne suunnittele palalukkoa eteen...?

Tuleehan siitä hirveä ajettava.

Kahden palalukon hinnalla saa yhden kytkettävän taakse ja jättää etupään vapaaksi => huomattavasti fiksumpi systeemi.
Eteneminen käytännössä yhtä hyvä ja hallittavuus paaaaljon parempi.
__________________
- eskimo kaenuusta

Viimeksi muokannut Eskimo : 29.02.2012 20:12
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.02.2012, 20:08
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Ette kai te tosissanne suunnittele palalukkoa eteen...?

Tuleehan siitä hirveä ajettava.
eiku taakse sitä mietin et ois saanu sen etuperän möykyn taakse ku siihe murikkaa ainaki sen palalukon sais mut se ei onnistunu niiku nää viisaammat kerto

edit. löyty näköjääs ohjeetki toho tiukkauksee
http://harski83.vuodatus.net/blog/528319/kitkalukko/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.02.2012, 20:16
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Jep jep. Kitkalukollisen murikan poskilaakerit on 83/50mm ja avoimen 80/45mm.
Joku kyllä joskus muinoin kehu saaneensa sullottua johonkin hiluksin kitkalukolliseen murikkaan jonkinlaisen lockrightin tasauspyörästön tilalle, eli ilmeisesti siihen kitkamöykkyynkin on saatavilla lukkoa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.02.2012, 21:47
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Jep jep. Kitkalukollisen murikan poskilaakerit on 83/50mm ja avoimen 80/45mm.
Joku kyllä joskus muinoin kehu saaneensa sullottua johonkin hiluksin kitkalukolliseen murikkaan jonkinlaisen lockrightin tasauspyörästön tilalle, eli ilmeisesti siihen kitkamöykkyynkin on saatavilla lukkoa.
No miehän taistelin tuon Kitka+Lockright paketin kanssa, no sehän oli aina jumissa vaikka shimmaili miten. Siinä piti olla hdj:n ristitappi jotta sai kasattuu.Mr. vacuumillahan se taas toimi melko hyvin, jos ei tappien katkeamista oteta viaks. Ainu ero oli että oli kasattu ez lockerin jousilla, jotka oli kyllä 10x fiksumman oloset kun lockrightin tupla jousi viritys. Saattopa tuo toimiminen johtua juuri noista.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.02.2012, 22:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Ette kai te tosissanne suunnittele palalukkoa eteen...?

Tuleehan siitä hirveä ajettava.

Kahden palalukon hinnalla saa yhden kytkettävän taakse ja jättää etupään vapaaksi => huomattavasti fiksumpi systeemi.
Eteneminen käytännössä yhtä hyvä ja hallittavuus paaaaljon parempi.
Etenemisen kannaltahan tuo nyt ei pidä alkuunkaan paikkansa. Kyllä se etulukko auton vetää mäen ylös tai kiven päälle paljon paremmin, kuin jos edessä avoin/ kitka ja takana tunkemassa eteenpäin palalukko.

Ajamisen kannalta toki palalukko takana ja kytkettävä vaikka edessä on paljon parempi vaihtoehto. Toisaalta jos vain metsässä ajaa eikä pieni (tai iso ) puskeminen liukkaalla kääntäessä haittaa, niin mikäpä estää ajamasta tiellä takavedolla jolloin sitä etulukon olemassaoloa ei edes huomaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.02.2012, 23:58
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Jep


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Ette kai te tosissanne suunnittele palalukkoa eteen...?

Tuleehan siitä hirveä ajettava.

Kahden palalukon hinnalla saa yhden kytkettävän taakse ja jättää etupään vapaaksi => huomattavasti fiksumpi systeemi.
Eteneminen käytännössä yhtä hyvä ja hallittavuus paaaaljon parempi.
Ei ainakaan hj:stä tullut kauheaa ajettavaa, kun avonaiseen etuperään aussie lockerin laitoin. Siitä parhaiten huomaa, että ohjaus haluaa keskittää aikaisempaa hanakammin kaasua painettaessa, mutta ei häiritse ainakaan minua. Takaa kiristin kitkan(0.55mm shimmilevyjä molemmin puolin ja keskijousen alle 3,8mm prikka+ jousen sisään vielä lisäjousi) Kiristyi huomattavasti alkuperäisestä.

Tyytyväinen olen lockeriin etuperässä ollut. Jotkut sanovat, että hirveäksi ajettavaksi menee, mutta tuskin he ovat moisella kapistuksella varustettua autoa edes koskaan ajaneet.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.03.2012, 00:27
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Ei ainakaan hj:stä tullut kauheaa ajettavaa, kun avonaiseen etuperään aussie lockerin laitoin. Siitä parhaiten huomaa, että ohjaus haluaa keskittää aikaisempaa hanakammin kaasua painettaessa, mutta ei häiritse ainakaan minua. Takaa kiristin kitkan(0.55mm shimmilevyjä molemmin puolin ja keskijousen alle 3,8mm prikka+ jousen sisään vielä lisäjousi) Kiristyi huomattavasti alkuperäisestä.

Tyytyväinen olen lockeriin etuperässä ollut. Jotkut sanovat, että hirveäksi ajettavaksi menee, mutta tuskin he ovat moisella kapistuksella varustettua autoa edes koskaan ajaneet.
Wranglerriin odottaa tallin hyllyssä "klik klak" asennusta etuperään... kerkees vaan joskus rassaaaamaan
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.03.2012, 00:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Wranglerriin odottaa tallin hyllyssä "klik klak" asennusta etuperään... kerkees vaan joskus rassaaaamaan
Eikös se pitäisi ehtiä asentamaan lounastauon aikana?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.03.2012, 00:31
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eikös se pitäisi ehtiä asentamaan lounastauon aikana?
Lounastauko Ei yrittäjällä sellaisia oo.. syödään josssain välissä jos keritään.. nytkin toisella silmällä teen toisella näytöllä mainosta...
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.03.2012, 07:59
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

Ostaa uudet poskilaakerit ja vaihtaa murikoitten sisuskalut päitäin näin saa laitettua palalukon taakse
näin on ainakin mun ljssä tehty
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Dodge 9.1/4" lockright cvy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 29.10.2007 23:11
M: LockRight GM 12 pulttiseen EI MYYDÄ FinnDRZ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 15.09.2007 10:32
M: Suikan LockRight r2ree O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 25 08.04.2007 15:36
O:hiluxiin lockright tai vastaava O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 16.07.2006 02:47
LockRight ja hj??? nuppi Tekniikka & Jutustelu 23 25.01.2005 23:36


Sivu luotu: 13:41 (GMT +2).