Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull
Olen jokseensakin samoilla linjoilla, että varusmiehiä pitäisi hyödyntää yhteiskunnalle tärkeisiin asioihin nykyistä enemmän. Samat asiat sitä oppii (toiminta yhdessä, mobilisointi, kunnon ylläpito, vitutuksen kesto ym. ) jos tekee edes osan ajasta jotakin hyödyllistä kuin että kykkii poterossa.
Mutta - toisaalta juuri näiden lumimyräköidenkin aikaan taisi olla Katainen(?) joka sanoi kyllä myös järkevästi. Miksi varusmiesten pitäisi lähteä auttamaan sähköjen saamisessa, koska sehän on yritysmaailman oma ongelma pitää verkkonsa kunnossa. Ei se ole valtion asia puuttua siihen. Tuossa on myös pointtia.
Itse en ressutoimintaan lanttiakaan heittäisi, mutta kannattaisin ajatusta, että osan veroista voisi itse kohdentaa käytettäväksi haluamaansa sektoriin. Vaikka sitten koulutus tai sosiaaliturva jne...
TT
|
joo siinä olen samaa mieltä että se on yrityksen ongelma pitää verkkonsa kunnossa mutta toisaalta mitäs tapahtuu jos esim helsigistä joku ryhmittymä päättää katkaista sähkön,kaukolämmön tietoliikenneyhteydet??
Voisin veikata että että jos lähiöhelvetin asuntojen sisälämmöt alkaa olee nollan tienoilla talvipakkasella aletaan tarviimaan varusmiehiäkin avuksi..
Toisaalta onhan meillä pelastuslaitos?? kourallinen ihmisiä ei kerkee joka paikkaan, poliisilta loppuu resurssit pitää ihmiset aisoissa, yhteyden pito ei taida onnistua virve verkossa jos tukiasemat hiipuu..
Mitä mahtaa löytyä varuskunnista.. ajoneuvot, miehistö, yhteydenpitovehkeet, varavoimakoneet, huopia yms...
Ainiin ei löydykkään kuun Säästetään ja varuskunnista on myyty kaikki pois ja ne on lakkautettu..
Voin olla tietty väärässä mutta tämä on mun mielipide..