![]()  | 
	    | 
		
			
  | 
	|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
| 
	 | 
| 
		 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 ei paljo kauuempaa, toi pykälä vaan häirittee mun mieltä 
  | 
| 
		 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Niin oletkos nyt läpännyt vai hionut? Itse tarkoitan hiomisella kun venttiili laitetaan koneeseen ja siihen koneeseen säädetään oikea astekulma jonka jälkeen hiomakivellä pyöräytetään venttiileistä syöpymät ja (tai) tiivistepinnan painauma pois. Läppäyksestä aina puhunu kun se venttiili pyöritetään seetirengasta vasten tahnan kanssa. Jos olet purkanut tuon kannen ja vain läpännyt niin voi olla että ei vielä pidä kunnolla, montako sataatuhatta ajettu jne, bensalla saa osviittaa kun kasattuna mutta alipainetesterillä helppo katsoa purettuna. Jos omaa autoa tekisin niin kunnolla hioisin ja seetitkin pyöräyttäisin koneella, mutta voi olla jo sitten ongelmana juuri tuo ettei vakio jousilla venttiilit seuraa nokkia. Hyvä ne kuitenkin olisi pitäväksi saada, vaikuttaa polttoainetalouteen ja moottorin toimivuuteen aika paljon jos valskaa. Eikös tuo pykälä tuossa imuvenassa ole ihan normaali, ei se seetipinta yleensäkkään samaan kulmaan venttiilinlautasen kanssa mene? Eikä sitä niin kauhean varovasti tarvi sen tahnan kanssa pyöritellä  
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 
		 | 
| 
		 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Okei, oikea termi on siis läppäys? 
		
		
		
		
		
		
			En ole millään koneella hionut kun ei sellaista ole.. Tahnalla vaan pahimpia ja tarkoitus olis jatkaa kunhan maalinkäryt hälvenee.. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Broken Back Team #1  | 
| 
		 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 Jep, olet läpännyt. Niinkuin axu87 tossa jo mainitsi niin jos kosla ei ole mikään hetimyytävä vaan tarkoituksena pitää itsellä niin kannattaa viedä kansi koneistamoon jossa ajetaan kanteen oikeat "seetikulmat" ja venttiilit hiotaan siihen tarkoitukseen tehdyllä koneella oikeaan kulmaan kannessa oleviin "seetikulmiin" nähden. Kannattaa. T: Jussi  | 
![]()  | 
	
	
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | 
| Näkymä | |
		
  | 
			 
			Samanlaisia viestiketjuja
		 | 
	||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| Patrol 3.3 td v.86 venttiilien välykset | Anttikan | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.11.2009 09:07 | 
| Venttiilien säätöarvot | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.03.2007 17:38 | |
| BJ-40 venttiilien välykset??? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 28.06.2005 20:24 | 
| BJ-40 venttiilien säätö | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.09.2004 01:00 | |
| Patrollin venttiilien välykset? | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.05.2004 18:57 | |