Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Venttiilien hionta.. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94323)

SamiN 21.02.2012 01:44

Venttiilien hionta..
 
Kun ei ole aiemmin tullut hiottua niin vieläkö tosta tarvii silpasta vai onko niin syöpynyt ettei enää saa tiiviiksi?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99445

Kantta putsailin kans mutta milläs ton sais puhtaaksi asti? Teräsharjaa jo käyttelin varovasti mutta häiritsee noi muutamat kolot tossa kannentiivisteen metallirenkaan kohdalla..

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99446

tatsga 21.02.2012 08:18

Ei näyttäis noi syöpymät niin pahoilta tuolla reuna-alueella, etteikö tuosta vielä käyttökelpoista sais. Ite sain 600cc Yammun tuonnäköisistä venoista vielä aivan soivat pelit. Karstojen putsaus vei 45min/vena x 16kpl... =) Tietty jos jostain motonetistä saa kympillä uusia niin kannattaa ainakin harkita. Jos saat vielä läppäämällä samanlaisen rinkulan ku vasemmassa venassa, niin ei muutaku kansi kii ja kovaa ajoa... =) Jos haluut hifistellä niin katsot manuskasta oikean leveyden tolle seetipinnalle.

Onko toi rauta vai alukansi? Rautakannelle harjaa vaan reilulla kädellä, alukansi dieselkylpyyn ja jollain puunpalasella hinkuttelet karstaa pois. Jos haluut tuosta vielä täysin siistin, niin vie plaanattavaks. Alukannen tapauksessa muutenkin järkevää plaanata.

Rytari 21.02.2012 08:50

kyl toi kansi kannataa käyttää hiomakoneessa, saa siitä pitävän, ja pakovenat menee kyllä jo melko syvälle, rupee jo jousipaineet löystyyn ku ei vakiovenajouset ny niin kireet ole, toi lautasen päällineni tarvis hiooo että hyvä olis, helpommalla varmaan pääsis ku rokkiautosta uudet.... vähä noita kanavia joutuu jujuaan että rupee virtaan :)

SamiN 21.02.2012 10:57

Siis kauanko tollaseen venan hiomiseen pitäs mennä aikaa?

en varmaan puolta minuuttia per vena käyttänyt.. Tosin pyöritin akkukoneella sillain varovasti..

Pakovenassa on tehtaalainen pinta tuollainen, noi on AMC:n kannet..

Rytari 21.02.2012 12:46

ei paljo kauuempaa, toi pykälä vaan häirittee mun mieltä

axu87 21.02.2012 17:34

Niin oletkos nyt läpännyt vai hionut? Itse tarkoitan hiomisella kun venttiili laitetaan koneeseen ja siihen koneeseen säädetään oikea astekulma jonka jälkeen hiomakivellä pyöräytetään venttiileistä syöpymät ja (tai) tiivistepinnan painauma pois. Läppäyksestä aina puhunu kun se venttiili pyöritetään seetirengasta vasten tahnan kanssa. Jos olet purkanut tuon kannen ja vain läpännyt niin voi olla että ei vielä pidä kunnolla, montako sataatuhatta ajettu jne, bensalla saa osviittaa kun kasattuna mutta alipainetesterillä helppo katsoa purettuna. Jos omaa autoa tekisin niin kunnolla hioisin ja seetitkin pyöräyttäisin koneella, mutta voi olla jo sitten ongelmana juuri tuo ettei vakio jousilla venttiilit seuraa nokkia. Hyvä ne kuitenkin olisi pitäväksi saada, vaikuttaa polttoainetalouteen ja moottorin toimivuuteen aika paljon jos valskaa. Eikös tuo pykälä tuossa imuvenassa ole ihan normaali, ei se seetipinta yleensäkkään samaan kulmaan venttiilinlautasen kanssa mene? Eikä sitä niin kauhean varovasti tarvi sen tahnan kanssa pyöritellä :D

SamiN 21.02.2012 19:56

Okei, oikea termi on siis läppäys?

En ole millään koneella hionut kun ei sellaista ole..

Tahnalla vaan pahimpia ja tarkoitus olis jatkaa kunhan maalinkäryt hälvenee..

H&K 21.02.2012 20:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4lucifer74 (Viesti 854383)
Okei, oikea termi on siis läppäys?

En ole millään koneella hionut kun ei sellaista ole..

Tahnalla vaan pahimpia ja tarkoitus olis jatkaa kunhan maalinkäryt hälvenee..


Jep, olet läpännyt. Niinkuin axu87 tossa jo mainitsi niin jos kosla ei ole mikään hetimyytävä vaan tarkoituksena pitää itsellä niin kannattaa viedä kansi koneistamoon jossa ajetaan kanteen oikeat "seetikulmat" ja venttiilit hiotaan siihen tarkoitukseen tehdyllä koneella oikeaan kulmaan kannessa oleviin "seetikulmiin" nähden.

Kannattaa.

T: Jussi


Sivu luotu: 22:49 (GMT +2).