![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ainahan tota muhentajaöljyä on "pojat" laittanu vanhoihin nokilekamersuihinsa muuntajan öljynvaihdon jälkeen. Hyvinki halpaa polttoainetta aina kausittain ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Minkäslaista litkua tuo muuntajaöljy on? Ajetaanhan niillä ranskisöljyillä ja hydrauliikkaöljykin palaa pannussa.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jotain parafiinipohjasta se kai on. Melko juoksevaa litkua kumminkin. Varmasti menee talonlämmityksessä aivan täysin. Seuraavaksi joku kitisee että sen polttamisesta tulee jotain PHB yhdisteitä vain mitä helvettiä ne oli. Ei kai sekään ihan pötypuhetta ole, jos on käytetty jossain iänkaikkisen vanhassa muuntajassa niin voi olla seassa tiäs mitä saissee. Kyllähän sitä ihmiset polttelee jäteöljyjäkin niin tuskin toi niin pahaa on ainakaan
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
se, että toimiiko minuutin vai 500 tkm, riippuu mitä syötetään ja enenkaikkea mille dieselille! Joskus aiemmin jo kerroin, että rivipumppu sietää huonompaa polttoainetta kuin jakajapumppu, ja nuo commonrailit vois olla vielä herkempiä, itse en viitsi edes kokeilla..... Mutta esim bosch on tehnyt syöttöpumpun, missä elementit voidellaan voiteluöljyllä, kun tuo lillinki (lue polttoaine) ei riitä voitelemaan voitelemaan... Oliskohan jotain etua, jos vanha rivipumppu, missä suihkujen avautumispaine vaikkapa 170 kg, verrattuna common rail jossa 2000kg paineella tehdään vaikkapa 5 kpl suihkutuksia/kierto, ja pyörimisnopeus vaikkapa triplat?, toki suihkun avautumispaine vrt. commonrail ruiskutuspaine on aika paljon eri asia, mutta ... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Paljonkohan mahtaa olla nykyään liikennepolttoaineena käytettävän kasviöljyn valmistevero litralta? Liekkö tuota kasviöljy sais jostain niin halvalla niin paljon, että kannattaisi alkaa sillä ajaa laillisesti 2-tankkijärjestelmällä+polttoaineen esilämmityksellä? Itellä tuo polttoaineen tarve jotain 1000l/vuosi, joten jos käynnistykset ja sammutukset hoitais dieselillä ja käyttäis ajossa 20% diesel/kasviöljy seosta, niin menis baut 4 tynnyrillistä öljyä, mikä ei ole mitenkään mahdoton määrä. Mersun kone on ainakin yksi otollisimmista vehkeistä. Lähentelee monipolttoainemoottorin monipuolisuutta. Toimii niin dieselillä, bensalla ja kaiken maailman jäteöljyillä... =)
Edit: Lähetinpä kaikkitietävälle Iltalehden autoilulakitietäjälle, Esko Riihelälle, aiheesta postia. Katsotaan mitä Esko vastaa ja sen jälkeen aletaan mahdollisesti etsimään "öljylähdettä"... =) Viimeksi muokannut tatsga : 21.02.2012 00:02 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä sitä kebab-paikoista saa ilmaseks kun maltat käydä kyselemässä, isommista firmoista (Mc Donalds, Hese) eivät anna kun on joku oma keräilyhomma. Mulla olis sulle lämmönvaihdin, pumppu ja suodattimet huokeella myytävänä jos kiinnostaa. Ilman muuta kannattaa kovastikin, säästöähän tulee euron/litra, mut on siinä oma harrastamisensa. Talvikäyttö kovin haasteellista (pakkasella kuin voita), mutta kesällähän tuo menee ihan raakana eikä kovetu tankkiin. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Raakaöljypohjaista tavaraa se on, eli kyllä se jollain tavalla moottorista menee läpi. Ei jaksa taas alkaa samasta asiasta jutustelemaan, BJ-40/76 tuossa yllä valotti asiaa erinomaisesti.
__________________
Tumpula Racing Team |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Perkule koht o maaseuvul sähöt poikki ja kuivan muuntajan juurelt häviää pokkerin jälet kaukaisuuteen :-)
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Toivottavasti lähtis tuo dieselvero pois.
Olisi paljon mielekkäämpi ajella diesel autolla. ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() käyttövoimavero pois...
...dieselautoilta ja sitten keskittiin että energiasisältöpohjainen polttoaineveron korotus dieselöljyyn nostaa litrahinnan jonnekin 1,80 egen tienoille!
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä itse maksaisin mieluummin vaikka 2€ litra dieselistä jos sais ajaa ilman veroa, tarve5 paikkaiselle, ja vähäinen ajomäärä niin ei tee mieli ostaa henkilö hj tai hdj.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Huomaa ettei ole aikomuskaan poistaa sitä painoon perustuvaa käyttömaksua... Ja itse en maksaisi kahta euroa litralta jos ei ole pakko, 50tkm/vuosi niin alkaa korventaa vaikkei tuo traktori syö kuin reilun 6 litraa satkulle.
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nykyinen Golf variat on hyvä yhdistelmä. Ihan ok tilat (enemmänkin voisi kyllä olla), kuluttaa vähän (viimeksi ajoi tankilla reilu 800km) ja ylläpitokulut on pienet (huoltoväli 50tkm). Vielä kun tuo SDI kone on melko pommin varma niin ei pitäisi tulla edes mitään ylläreitä. Mihinkään se ei kyllä kulje, mutta mikäs kiire tässä on. Kuulin tuossa myös että VAG TSI koneet kuluttaa erittäin paljon öljyä. Varsinkin ne ensimmäiset mallit. FSI malleja taas kuulemma vaivaa männän renkaiden viottumiset. Nyt ovat kuulemma saaneet nuo TSI koneet sellaisiksi ettei ne syö öljyä niin paljoa. Mutta epäilen silti että missä kunnossa 1.2 tsi on 200tkm jälkeen. Porukka tuskin mitään turboja jäähdyttelee. Toisaalta en tiedä tarviiko niitä edes nykyään jäähdytellä? Tuolla firman Caddy maxi 1.2 tsi:llä ajelin eilen ja ihan mukavasti se kulkee vaikka onkin iso auto pienellä koneella. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
"3 henkilöä on allekirjoittanut tämän adressin Allekirjoitukset ovat lähtöisin 2 eri ip-osoitteesta." ![]()
__________________
ex 4wdwannabe -= In Lockers We trust! =- LeijonaEmot RY supporter http://www.noonansuomi.net/ |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |