Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.02.2012, 12:10
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Miten saat huonolla kelillä takana tulevat ottamaan turvaväliä? Itse ainakin olen huomannut, että kun ajaa jatkuvasti pienessä hallitussa liipissä, niin aina ne perseessä roikkujat jostain syystä jättäytyy reilusti taakse... =) Itellä siis E30 benari nopeella(2,5kier tappi-tappi) tehostomattomalla ohjauksella ja lukkoperällä. Näillä keleillä kyl kädet käy ratissa ku halivuudleffassa suoralla tiellä. Sit tietää et on liukasta ku eka hieman puskee ja joutuu kaasulla korjaa auton kulkusuunnan taas yliohjaavaks... =) Mun valtakunnassa liukkaankelin radoilla pitäis olla opetusautoina vastaavanlaiset ja etuvetoiset olis talvella kiellettyjä muutenkin. Sen mitä tullut talvel ajettua mutsin etuveto ooppelilla niin ei kerpele ku tuntuu et eihän semmosel voi edes ajaa ku on koko ajan menos ulos tieltä... =)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.02.2012, 13:19
Mik_ Mik_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.10.10
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 88
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tatsga Näytä viesti
Miten saat huonolla kelillä takana tulevat ottamaan turvaväliä? Itse ainakin olen huomannut, että kun ajaa jatkuvasti pienessä hallitussa liipissä, niin aina ne perseessä roikkujat jostain syystä jättäytyy reilusti taakse... =) Itellä siis E30 benari nopeella(2,5kier tappi-tappi) tehostomattomalla ohjauksella ja lukkoperällä. Näillä keleillä kyl kädet käy ratissa ku halivuudleffassa suoralla tiellä. Sit tietää et on liukasta ku eka hieman puskee ja joutuu kaasulla korjaa auton kulkusuunnan taas yliohjaavaks... =) Mun valtakunnassa liukkaankelin radoilla pitäis olla opetusautoina vastaavanlaiset ja etuvetoiset olis talvella kiellettyjä muutenkin. Sen mitä tullut talvel ajettua mutsin etuveto ooppelilla niin ei kerpele ku tuntuu et eihän semmosel voi edes ajaa ku on koko ajan menos ulos tieltä... =)
Ei ois tarvinnu kertoa merkkiä, oli meinaan sen verran järkevää tekstiä että tajuaa sanomattakin että BMW-kuskihan se siellä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.02.2012, 15:34
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Noh noh... =) Josko sitä ens kesänä sais ton bemmin vihdoin pois tieliikennekäytöstä ja pääsis vetää pappalätsän syvälle silmille ja siirtymään täyspäiväseks mersupapaks... =) Kellään ehdotuksia, mistä löytyy paras valikoima nahkaisia ajohankikkaita? =)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.02.2012, 15:40
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Wink

Onnettomuusaltis yhdistelmä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mik_ Näytä viesti
Ei ois tarvinnu kertoa merkkiä, oli meinaan sen verran järkevää tekstiä että tajuaa sanomattakin että BMW-kuskihan se siellä
Niinpä, kirjoituksesta voi päätellä, että kirjoittaja on nuorempi kun autonsa ja hieman yleistäen voisi todeta, että sellainen yhdistelmä, varsinkin talviliikenteessä on erittäin onnettomuusaltis.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.02.2012, 16:40
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Korjataan, et oon kyllä käyttistä vanhempi mut mersua nuorempi... =) Kerran meinas lähtee auto lapasesta mut nopeet ohjausliikkeet pelasti senkin =) Ja kyllähän tilannenopeus pitää aina olla hanskassa. Vaikka leikinki jatkuvasti, niin en tee sitä semmoisella atakilla millä pääsee valotolpan ympärille tai ojan pohjalle. Ainakin tunnen oman kulkuvälineen ja osaan reagoida yllättäviin tilanteisiin sillä.

Ja nyt joka sanoo et taitava kuski hallitsee autonsa vaikeassa tilanteessa ja hyvä kuski ei joudu hankalaan tilanteeseen saa virtuaalisen kaljapullon otsaansa isossa kaaressa... =P
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.02.2012, 18:12
Swoop Swoop ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 489
Perusasetus

Tos on kyllä pointtia tossa leikkimisessä siinä mielessä että pysyy ns valppaampana. Tietää vähän mitä tehdä jos auto lähtee puskemaan tai muuten vaan lipsumaan johonkin suuntaan. Se että leikkiikö tiellä vai parkkipaikalla aina välistä ni siihen en ota sen kummemmin kantaa.

Kovin noi ihmiset tuntus luottavan noihin ajonvakautus järjestelmiin sun muihin... Ainoo vaan ettei nekään nyt sentään fysiikan lakeja kumoa. Aamulla ajelin vihdintietä kaupunkiin päin ja vastaan tuli joku uudempi jeeppi ja hupsis se pyörähti siinä pienessä ala mäessä 180 astetta ja kynti perse edellä ojaa useamman kymmenen metriä jumalattoman lumi pöllyn saattelemana päätyen muutaman metrin päähän tiestä. Onneks ei pyörähtäny toiseen suuntaan...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.02.2012, 20:29
Arttuperkule:n Avatar
Arttuperkule Arttuperkule ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.12.03
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 358
Perusasetus

Tänään käytiin kaverin autofirmalle hakemassa Tuusulasta pari autoa. Täytyy kyllä sanoa että ihmettelen todella missä "tsadilaiset" opettelevat ajamaan. Jyväskylästä siis lähdettiin ja takaisin päädyttiin, mutta johan oli taas suorituksia matkalla. Meno matkalla useampia autoja pitkin penkkoja ja yksi 20km ennen Keravaa katollaan ojassa ja mediheli pörräs paikalla. Siitä eteenpäin oli kummasti rauhallista tiellä.

Paluu matkalla kun pääsin lahden väylälle, niin ei voinut kun ihmetellä sitä ajotyyliä. Kaistan vaihdot tapahtuu samanlailla kun kesäkelillä, ajetaan rekkojen perseessä kiinni, näkyvyys nolla ja mahdollisuus pysähtyä ilman kolaria nolla. Aura-auto auraa vasenta kaistaa ja lumipöly oli mahdoton, niin sinne pilveen oli pakko painaa sataa ohi ja väkisin työntää takaisin oikealla kaistalle kun ei se aura väistäkkään. Kyllä sielä etelässä ei voi syyttää talvea eikä mitään kirjain yhdistelmiä autoissa, kyllä se ihmismieli on se syy.

Kiitos ja anteeksi, ei mulla muuta...haittaakshe! =D
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.02.2012, 22:28
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Tänään oli ainakin suurimmalla osalla ihmisistä järki matkassa ainakin turun motarilla. Rajotus 80 95% ajo 80 mittariin. Oli tietty muutamia teiden sankareita jotka paahto 120 ohi. Kun parjasin tuosta etuvetoisesta talvella, niin olipas hyvä opettelureissu ajaa hieman jäisiä/lumisia maalaisteitä mutsin autolla. Pari kertaa meinas livetä(molemmat suoralla pätkällä =) mut nopeet refleksit pelasti tilanteen. Molemmissa oli vaan jotain 50-60 kylläkin vauhtia. Kyllä etuvetokin tarjoo näemmä perää sivulle, ainut vaan et se tekee sitä yleensä pyytämäti ja yllättäen, pitää olla varuillaan ja valmiina koko ajan =)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.02.2012, 09:09
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Swoop Näytä viesti
Tos on kyllä pointtia tossa leikkimisessä siinä mielessä että pysyy ns valppaampana. Tietää vähän mitä tehdä jos auto lähtee puskemaan tai muuten vaan lipsumaan johonkin suuntaan. Se että leikkiikö tiellä vai parkkipaikalla aina välistä ni siihen en ota sen kummemmin kantaa.

Kovin noi ihmiset tuntus luottavan noihin ajonvakautus järjestelmiin sun muihin... Ainoo vaan ettei nekään nyt sentään fysiikan lakeja kumoa. Aamulla ajelin vihdintietä kaupunkiin päin ja vastaan tuli joku uudempi jeeppi ja hupsis se pyörähti siinä pienessä ala mäessä 180 astetta ja kynti perse edellä ojaa useamman kymmenen metriä jumalattoman lumi pöllyn saattelemana päätyen muutaman metrin päähän tiestä. Onneks ei pyörähtäny toiseen suuntaan...
Ja oppiipahan tuntemaan autonsa. Onko noi uudet aapiskukkopäkättimet kuinka ennalta arvattavia? Vai onko se niin että ajetaan sitä varotusvaloo vasten aina vaan kovempaa ja sit joskus se karkaa? Oman lukkoperärottelon käytös alkaa olemaan tuttua... Kun puskee niin kaasulla saa oikoseen, mutta liikutaan jo normaaliliikenteessä liian rajoilla. Alaväännön puutteesta johtuen liukkautta ei välttämättä esiinny kuin vasta kuuden, seittämän kympin jälkeen ja jos näin on niin sillon on oikeesti liukasta. Ja jos laatikkovolle polkee lintassa rampista ulos niin se on vaan audi/bmw/kiinanvolvo/mersumiehelle punanen vaate ja sillon on mentävä ohi niin uidin kovaa ja korkeelta. 500-1000 kiloo enempi massaa kai pitää paremmin tiessä kovilla nopeuksilla
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.04.2012, 16:55
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Taasko ne stadilaiset törppöilee: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ta...459520360.html
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Taas tietoturvavuotoo.. Tractor Chit-Chat 4 10.04.2010 10:07
ei vittu p...le taas eläköön hurraa..jipii..KHO päätös taas toyota4x4 Chit-Chat 4 02.03.2010 17:37
Taas GPS:stä Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 74 31.10.2009 21:36
HJ sähköongelma...taas snööri Tekniikka & Jutustelu 9 01.12.2008 18:06
Renkaista taas Tekniikka & Jutustelu 7 08.02.2005 12:58


Sivu luotu: 11:14 (GMT +2).