![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Miten saat huonolla kelillä takana tulevat ottamaan turvaväliä? Itse ainakin olen huomannut, että kun ajaa jatkuvasti pienessä hallitussa liipissä, niin aina ne perseessä roikkujat jostain syystä jättäytyy reilusti taakse... =) Itellä siis E30 benari nopeella(2,5kier tappi-tappi) tehostomattomalla ohjauksella ja lukkoperällä. Näillä keleillä kyl kädet käy ratissa ku halivuudleffassa suoralla tiellä. Sit tietää et on liukasta ku eka hieman puskee ja joutuu kaasulla korjaa auton kulkusuunnan taas yliohjaavaks... =) Mun valtakunnassa liukkaankelin radoilla pitäis olla opetusautoina vastaavanlaiset ja etuvetoiset olis talvella kiellettyjä muutenkin. Sen mitä tullut talvel ajettua mutsin etuveto ooppelilla niin ei kerpele ku tuntuu et eihän semmosel voi edes ajaa ku on koko ajan menos ulos tieltä... =)
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Noh noh... =) Josko sitä ens kesänä sais ton bemmin vihdoin pois tieliikennekäytöstä ja pääsis vetää pappalätsän syvälle silmille ja siirtymään täyspäiväseks mersupapaks... =) Kellään ehdotuksia, mistä löytyy paras valikoima nahkaisia ajohankikkaita? =)
|
|
|||
|
|||
![]() Onnettomuusaltis yhdistelmäLainaus:
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Korjataan, et oon kyllä käyttistä vanhempi mut mersua nuorempi... =) Kerran meinas lähtee auto lapasesta mut nopeet ohjausliikkeet pelasti senkin =) Ja kyllähän tilannenopeus pitää aina olla hanskassa. Vaikka leikinki jatkuvasti, niin en tee sitä semmoisella atakilla millä pääsee valotolpan ympärille tai ojan pohjalle. Ainakin tunnen oman kulkuvälineen ja osaan reagoida yllättäviin tilanteisiin sillä.
Ja nyt joka sanoo et taitava kuski hallitsee autonsa vaikeassa tilanteessa ja hyvä kuski ei joudu hankalaan tilanteeseen saa virtuaalisen kaljapullon otsaansa isossa kaaressa... =P |
|
|||
|
|||
![]()
Tos on kyllä pointtia tossa leikkimisessä siinä mielessä että pysyy ns valppaampana. Tietää vähän mitä tehdä jos auto lähtee puskemaan tai muuten vaan lipsumaan johonkin suuntaan. Se että leikkiikö tiellä vai parkkipaikalla aina välistä ni siihen en ota sen kummemmin kantaa.
Kovin noi ihmiset tuntus luottavan noihin ajonvakautus järjestelmiin sun muihin... Ainoo vaan ettei nekään nyt sentään fysiikan lakeja kumoa. Aamulla ajelin vihdintietä kaupunkiin päin ja vastaan tuli joku uudempi jeeppi ja hupsis se pyörähti siinä pienessä ala mäessä 180 astetta ja kynti perse edellä ojaa useamman kymmenen metriä jumalattoman lumi pöllyn saattelemana päätyen muutaman metrin päähän tiestä. Onneks ei pyörähtäny toiseen suuntaan... |
|
||||
|
||||
![]()
Tänään käytiin kaverin autofirmalle hakemassa Tuusulasta pari autoa. Täytyy kyllä sanoa että ihmettelen todella missä "tsadilaiset" opettelevat ajamaan. Jyväskylästä siis lähdettiin ja takaisin päädyttiin, mutta johan oli taas suorituksia matkalla. Meno matkalla useampia autoja pitkin penkkoja ja yksi 20km ennen Keravaa katollaan ojassa ja mediheli pörräs paikalla. Siitä eteenpäin oli kummasti rauhallista tiellä.
Paluu matkalla kun pääsin lahden väylälle, niin ei voinut kun ihmetellä sitä ajotyyliä. Kaistan vaihdot tapahtuu samanlailla kun kesäkelillä, ajetaan rekkojen perseessä kiinni, näkyvyys nolla ja mahdollisuus pysähtyä ilman kolaria nolla. Aura-auto auraa vasenta kaistaa ja lumipöly oli mahdoton, niin sinne pilveen oli pakko painaa sataa ohi ja väkisin työntää takaisin oikealla kaistalle kun ei se aura väistäkkään. Kyllä sielä etelässä ei voi syyttää talvea eikä mitään kirjain yhdistelmiä autoissa, kyllä se ihmismieli on se syy. Kiitos ja anteeksi, ei mulla muuta...haittaakshe! =D
|
|||
|
|||
![]()
Tänään oli ainakin suurimmalla osalla ihmisistä järki matkassa ainakin turun motarilla. Rajotus 80 95% ajo 80 mittariin. Oli tietty muutamia teiden sankareita jotka paahto 120 ohi. Kun parjasin tuosta etuvetoisesta talvella, niin olipas hyvä opettelureissu ajaa hieman jäisiä/lumisia maalaisteitä mutsin autolla. Pari kertaa meinas livetä(molemmat suoralla pätkällä =) mut nopeet refleksit pelasti tilanteen. Molemmissa oli vaan jotain 50-60 kylläkin vauhtia. Kyllä etuvetokin tarjoo näemmä perää sivulle, ainut vaan et se tekee sitä yleensä pyytämäti ja yllättäen, pitää olla varuillaan ja valmiina koko ajan =)
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Taasko ne stadilaiset törppöilee: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ta...459520360.html
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Taas tietoturvavuotoo.. | Tractor | Chit-Chat | 4 | 10.04.2010 10:07 |
ei vittu p...le taas eläköön hurraa..jipii..KHO päätös taas | toyota4x4 | Chit-Chat | 4 | 02.03.2010 17:37 |
Taas GPS:stä | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 74 | 31.10.2009 21:36 |
HJ sähköongelma...taas | snööri | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 01.12.2008 18:06 |
Renkaista taas | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 08.02.2005 12:58 |