![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tänään katoin boksilta se dokkarin, joka tuli viime keskiviikkona Jimiltä, siinä oli se puhelinkeskustelu, kun se joku meripelastus keskuksen johtaja tms. huuti sille kapulle, että nyt et keksi tekosyitä, vaan menet heti takaisin sinne laivaan!! Aika pelle tuommonen kapteeni...ja senkin evakuoinnin aloittivat ihan viimetingassa.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Olihan samassa ohjelmassa se radio kontakti laivaan ,kun kyselivät, että onko joku hätä kun ajelette rantaan päin?
Ei ole ongelmia, sähköt vaan poikki ... ![]() Sekin oli matkustajat soittaneet ja ilmoittaneet , että nyt on jokin vialla . laivanhenkilökuntaa oleva muija huuteli siellä pelastuskanella , että nyt takas hytteihin ... |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja voitte uskoa, että tuota pelastuskannella huutavaa rouvaa (siis mikä käskee menemään hytteihin) tullaan kuulemaan pari kertaa leivättömän pöydän ääressä.... Mutta tuo kapteeni taisi olla viimmeistä iltaa tositoimissa?, toki maissa joutuu kantamaan tuota titteliä ![]() No, jotain hyvääkin tuossa miehistön toiminnassa; ymmärsivät lopulta ajaa rantaan! (siis tuo karilleajohan tapahtui aikoja ennen kuin tuo laiva töksähti tuohon rantaan, mistä nuo kuvat on) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Niin , yrittihän reitin mukaan jatkaa matkaa, mutta kait huomasit kun konehuoneessa oli vettä polviin asti , että jotain kait tarviis tehdä...
berrusconi auttaa tuota kippari , vieläköhän hemmo on kotiarestissa? vai kadonnut tyttöystävineen gayman saarille
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Tais kopsahtoo just BB puolen konehuoneen kohalle ja kaks viereistä osastoo meni kans puhki. Paatti saatanan kemallaan jo ja öljytukkah*mot huutelee sähköviasta....
![]() Italialaiset, Kreikkalaiset...huoh... ihmeen pitkään ne on selvinny kansakuntina.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Eikös se ole seuraava konkurssikypsä EU:ssa, joten odotamme innolla..
Voiskohan tuon reijän hitsata ja pumpata veten pois tuolta kaarnaveneestä ja ostaa sen halvalla päijänteelle? |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Haisee pisnekselle! Kuhan Saimaa sulaa niin pannaan Kaania tulille ja eiku Välimerelle kanavan ja muutaman muunkin paikan kautta.
Ota sie pumput ja pullot ni mie otan pellit ja puikot ?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Monellekko se siun ruuhi on rekattu, kerätään ukkoja ja lähdetään hakeen toi kiulu kotia..
Tarvii varmaan toisen jolla laivurin paperit, meinaan itse saa ajaa noin isoa , edes pikkupäissään.. Mukana hankkeessa. Minä tarjoon matkalle ne olut kaikille muille paitsi kipparille. ![]() Joko varataan kesäloma? |
|
#9
|
|||
|
|||
Itse itseäni lainaten; Kapteenin EVPLainaus:
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/...oden-vankeutta Siis suurinta tuomiota haetaan tuosta aluksen jättämisestä (pakenemisesta, siis Kapteeni jättää aluksen viimeiseksi- laiminlyönnistä) Siis Merilaki on aika kova, ja nimenomaan sille joka määrää! Toki valtaakin on paljon. ja loppu kevennyksenä lainaus puolustukselta: Puolustus puolestaan pyysi Schettinon vapauttamista kotiarestista sillä perusteella, että ei ole pelkoa siitä, että Schettino uusisi mahdolliset rikoksensa – hänen komentoonsa ei nimittäin uskota ainuttakaan laivaa. ![]() ![]()
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Nostolle hintaa 200 miljoonaa ja romutukseen.
![]() http://www.verkkouutiset.fi/index.ph...-romuksi-menee Mitä lie tuon risteilijän arvo, 450 miljoonaa wikipedian mukaan, ettei tuosta nyt paljonkaan vahinkoa tullu kun kapu halus vähän esitellä paattia.
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
|
#11
|
|||
|
|||
Halpaa kuin kulta... (huumori pohdiskelua)
Mielikuvitus pohdiskelua?
Siis tuo nosto maksaa yli 200 000 000 euroa. (nyt käytän 200 Me) Pikaisesti laskin Wikin tietoista paatin painoa: (päämitoilla, olisko 75% OK) 290.2m x 35.5m x 8.2m = 84477m3 => 0,75 x 84477m3 => n. 63 300 Tonnia. ja nosto maksaa 200 000 000 ja paino 63 300 000 siis 3,16 euroa kilo. Ja tuo paatti makaa kalliolla alkuperäinen vuotokohta pinnassa; sais kaikessa rauhassa poltella muutaman kymmenen neliötä levyä kiinni. (en huomio mitenkään sitä, että botski voi liukua syvänteeseen...) ja että saisi potskin pystyyn, niin riittäisköhän tuonne upoksissa olevan kyljen puolelle 10% nostoa aluksen painosta? siis 6,3 milj. kg, eli 6300 m3 styroksia ja jos m3 maksaa 40 euroa niin se maksaa 252 000 euroa.ja vaikka 10% lisää tukirakenteille..... Aku Ankan tavalla tarvittaisi 2 520 000 euron arvosta styroksia..... Veden päällä on noin (arvaus) leveyden verran, eli 35 metriä ilman antenneja tms, ja syvyys on 8 metriä, ja aikalailla tasapohjainen, niin painopiste pitää aika alhaalla. ja 4 kantta vesilinjasta (n. 10 m, eli 1,2 x syvyys) on varmaan enemmän tai vähemmän veden kestäviä rakenteita.... siis jos sais kallistusksen alle 45 asteeseen, niin pumppauksella vois alkaa kääntyä köli alaspäin. (tallinnan lautoissakin käytetään aika mahtavia laseja , esim tallink princes? perässä 2 kerroksisen ravintolan yläkerran ikkunat on merkitty suuruusluokkaa 6 ja 8 (sisä ja ulko ruutu lämpölasissa) ja tarkoitaskohan se karkaistun lasin? paksuutta? asiasta ei tietoa, mutta kun rystysellä napauttaa, niin vastaa liukupurtaiden välilasia tai samppakaljapulloa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MUTTA käsittääkseni tuo paatti on suunniteltu siten, että kaikki jäät on laitojen sisäpuolen, ja nuo kantavat rakenteet ja ennen kaikkea runko on niin ohutta terästä, että vastaavan rungon voi pienessä mittakaavassa tehdä kotona kevytmetallisena: alumiinifoliota maitopurkista leikatun rungon ympärille? Siis Enoni mukaan ulkokuori on vain vettä pidättämässä, levyt pitää tukea apurakenteisiin, ja runko muodostuu kaikesta rakenteesta..... (taisi olla silloin kun yksi valkoinen lautta ajoi matalikon yli, ja komentosillalla katsoivat "sopivan" rantautumispaikan, ja muistaakseni kaikki matkustajat selvisivät hengissä, ja toki muutama taisi saada vammoja, henkisiä, ruumiillisiä ja muita kolhuja.... keula ei uponnut ollenkaan, mutta perä vajaa 10 kantta liian syvällä... Ja tuo valkoinen oli tukevasti pohjassa, ja pienempi mutta piti hitsailla: Piti rakentaa koko rungolle nostorakenteet, vaikka takapää hitsattiin umpeen! (tyhjennys ja nosto oli kuulemma tasapainoilua....) ja tiivistellä ja tyhjennellä..... (oli massiivinen nostolautta, mutta en löytänyt kuvaa.. Ja tämä on arvailua, haaveita ja muisteloita! |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Eiköhän se paatti ole räjäytelty kappaleiksi, kun on etitty raatoja ja reittiä sisälle..
__________________
Broken Back Team #1 |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Ei kannata alkaa tuosta raadosta enään tekemään laivaa, aika hirveä urakka. Mikään luokituslaitos ei taitaisi edes hyväksyä moista operaatiota ilman todella massiivisia tutkimuksia ja hyväksymisprosesseja.
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Jolla+evinrude 2hp | kristian | O/M/V Muut | 12 | 04.10.2008 20:25 |
| Mies jolla silmät päällekkäin? | Chit-Chat | 0 | 21.08.2007 00:56 | |
| Huom joku jolla LJ kytk kaavio | pee | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 09.01.2007 09:48 |
| Oliskohan jolla kulla | Hippo | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 21.07.2005 21:21 |
| Kyljellään korjaaminen | kumilusmu | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 29.04.2004 22:59 |