![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 350 vortec, remmillä ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
OM606 kevyellä päivityksellä, 300hv/650nm, kestää maailman tappiin ja polttoainetta menee varsin niukasti. Ja vääntää.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ilman mitää ihmettelyjä laippojen ja sovitusten kanssa se Nissanin oma 4.2 litranen, siihen TD05:n T3 laipalla ja crosscountryn (vesi)cooleri. Kolmetuumasella DP:lla ja putkella parantelet hengitystä ja avot, sitten säädöt kohilleen ja pauhuja on vajaat parisataa heppaa ja vääntöä viitisensataa.
Ja virivaraa on vielä paljon jäljellä. Ja jos haluat tosissaan laittaa, niin sitten tyrkkäät siihen sen Duramaxin, siihen löytyy valmiita sovitteita Ausseista. Bensana jos mielit, niin TB48DE, 240hp/400 Nm vakiona, jenkeissä tuota konetta käytetään aika paljon yleisenä viritysaihiona ja pienellä fiilauksella yli tuplataan tehot. Tuolta http://www.patrol4x4.com/forum/nissan-patrol-gu-gr-10/ löytyy aika lailla koettua tietoa... -P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- "Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse" -Minä- Viimeksi muokannut -P- : 14.02.2012 20:23 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Luin nyt tarkemmin tuon postauksen, onko sulla siinä mikä kone tällä hetkellä?
Jos jakajapumppu on Bosch VE44 kompensaattorilla, niin säädä ennemmin sitä kompensaattoria, saat paremmin kohilleen sen. Muuten menee aika sekaisin alakiekat, aika rankasti overfueling tila... -P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- "Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse" -Minä- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
juu kerroppa lisää en ole ihan hirveesti tutkinu pumppua mutta sen pumpun kannen altako löytys lisää savua??
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tatsunin rättipäämallin pensakutonen ämpäriturpolla.
![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
juu löytyyköhän euroopasta moottoreita.. olisihan siinä hauskuutta jo kun nytten painelee rekat ja rattivaihe hiaset ohi motarilla. alkaa kyllästyttää..
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
tää on käyny mielessä .. kait 98 paketti autoon voi moottorin vaihtaa jos se on saman ikäsestä.. tai mistäs sitä tietää edes inssi ..kun on harvinaisempia kuin ferrarit suomessa nää patrollit. duramaxi taitaa olla 6.6 litranen ja taitaa suurin masiina lain puitteissa 5.8 litraa ja 300hv
Viimeksi muokannut toyota4x4 : 14.02.2012 20:57 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
-98 on jo niin uusi että muu kuin alkuperäisen kaltainen moottori on leimateknisistä syistä varsin hankalaa ellei mahdotonta, korjausta vaivaan ainoastaan autoa vaihtamalla..... |
#10
|
||||
|
||||
![]()
ei sillä väliä mistä se moottori on. kuhan täyttää päästönormit ja ne selviää auton valmistajalta. otat selvää minkäpäästö normit täyttää oma auto ja etit sen mukaan moottorin
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Onhan tuo om606 ihan käypä kone jos on valuuttaa, riippuen mitä siihen laittaa haluaa mutta kone apulaitteineen jo useamman tuhannen saati jos haluaa pumppua ja isoa puhallinta niin pitkä penni kuluu, on siinä kuitenkin sitä työtäkin tehdä täys moottori/laatikko swappi.
Onpa näemmä näittenkin hinnat tullut alaspäin http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=34371 Koneen kunnosta tietenkään tietämättä... Viimeksi muokannut axu87 : 14.02.2012 23:51 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
ruottin puolelta kaverit kahto viimetalvena ilman apulaitteita 1000€ luokkaa 5 ja 6 sylinteriset moniventtiili koneet.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta ihan vakavasti jos puhutaan niin komppaan tuota OM606. Onhan niitä toki muitakin koneita mutta tuo taitaa täyttää kaikki vaatimukset aika helposti. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Melkein ite suunnittelisin noita Mersun moottoreita jos ei Nissanin omat kelpaa. Toijotalta ei kyllä löydy yhtään käyttökelpoista moottoria jos luotettavuus ja teho ratkaisee ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
TD42T3 ensiasennuskone Y61 Patrollissa 158hp, 330Nm. Lähes pomminvarmaa kalustoa.
TB45E ensiasennuskone Y61 Patrol 197 ja 348 TB48DE ensiasennuskone Y61 Patrol 245 ja 400. Ei tarvi taistella päästöjen kanssa tahi muutenkaan. Noita 4,2l Patrolleja on ainakin yksi Suomessa. -P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- "Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse" -Minä- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty volvo 850 sedan. vaihto patrolliin | matti.v | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 27.02.2011 12:59 |
moottorin vaihto patrolliin | JV73 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 15.03.2009 20:11 |
O: Patrolliin puhaltimen moottori | aslakki | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 01.02.2008 23:55 |
Patrolliin cooleri/ turbon vaihto | swamber | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 05.06.2007 14:20 |
vaihto-ehto kone uaziin?? | Viitapiru | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 07.01.2006 00:10 |