Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.02.2012, 17:12
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

voi ku oliskin tämmöset tilat vaan omassa käytössä ehä mie muuta tekiskään ku entraisin jeeppejä!

eli metalli hommia ku teen työkseni ni tietyillä rajotteilla saan käyttää kone paja kalustoa apuna. siitä iso kiitos firmalle

kimppa tallilla rakentelu mahollisuudet on aika rajalliset..

äskettäi roudattii osat takas tallille ja maalaamoon. pohjia täytyy käyvä hieromaan jo tänää.

__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.02.2012, 21:16
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

no nyt on loput kori kitit vejelty. ja pitihä se jo mallailla keula peltejä
hiomis hommia ei kerent ku piti hoitaa sosiaalisia suhteita eli höpötellä kakkaa talli kavereitten kans ja pirkottaa

perhana et tuo nykynen vihree näyttää hyvältä! tuos paikallises väri puljus on se väri tutka eli koe pala vaa mukaa ja kone kertoo mitä väriä on.

nuo kaksi väri sutimisetkin ois kyl jees eli valmetin orgis värit mut mie en vaa osaa hahmottaa sellai et näyttäs namilta hopea punasena. mustaa pitäs ainaki saaha lisäks.. ttu! emmie tiä! vaikeeta..

pitäsköhä tehä äänestys taas ???
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.02.2012, 11:22
Tapsa Tapsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.03
Sijainti: Tuusula / Kuopio
Viestit: 214
Perusasetus

Ei helevata, tuohan on mun vanha ajokki!

Ostin sen ihanankeltaisen kaunokaisen muistaakseni v. -99 Kempeleestä ja pois myin kahden muun pihankoriste-Jeepin kanssa muistaakseni vuoden 2010 syyspuolella. (Ostaja korjatkoon, jos olen väärässä ) On minun ensimmäinen ihan omilla rahoilla ostettu auto. Lavamuutokset ym. viritykset oli tehty jo ennen minun aikaani.

Auto oli minulla käyttöpelinä parin vuoden ajan ja kertaakaan se ei minua tielle jättänyt. Tämän jälkeen se siirtyi isäpapan käyttöön ja polttoaineen loppumista kummempia tiellejäämisiä ei hänellekään sattunut. Muutamia vuosia ajeltuaan isäpappa alkoi haluta pienempää, näppärämpää ja helpommin kylmäkäynnistyvää kulkinetta ja Jeeppi jäi pois päivittäisestä käytöstä. Aktiivisen käytön aikana meillä kelattiin Jeepin mittariin n. 40 000 kilometriä.

Viimeisimmät vuotensa ajokki vietti suurimmaksi osaksi pihassa seisoen. Kyllä sitä säännöllisesti pyöritettiin ja sillä myös ajettiin kaikenlaisia piha-ajoja.

Ajokin aktiivikäytön aikana periaatteena oli - valitettavasti - se, että se korjataan, mikä menee rikki. Mitään ylimääräisiä ehostuksia vehkeeseen ei tehty ja sen varmasti siitä hyvin huomasikin.

Ja ne sähköviritykset oli paikallaan jo silloin, kun ajokki meille tuli!

Sen lavalla olleen työkalulaatikon väsäsin minä. Periaatteena oli, että nätti ei tartte olla, mutta kestää pitää.

Takaikkunalla takanatulijoille vilkuttanut pandakarhu on minun vanha unileluni jostain 80-luvulta. Panda vietti ikkunalla kymmenisen vuotta, nostin sen sinne niskatuen ja lasin väliin aikanaan, kun se oli tippunut muuttolaatikosta maahan ja parempaa paikkaakaan en siihen hätään keksinyt. Sinne se sitten jäi. (Onko muuten vielä tallessa? )

Se etukardaani on jonkinmallisen Volvo-kuorma-auton ulosoton akseli. Takapäästä tosiaan puuttui se tuplanivel ja koska kulma meni niin jyrkäksi, täytyi niitä pantoja ym. muita paikkoja vähän rälläkällä avartaa... Että ei ne välttämättä ajossa ole kuluneet...

Jos oikein muistelen, niin meillä ollessa autoon vaihdettiin tuon etukardaanin ja sen ristikoiden lisäksi etupyörien laakerit, vetonivelet, jarrupalat eteen ja jarrurummut ja ehkäpä jopa kengätkin taakse.

Jos siinä kolmivaihteisen tilalle tulleessa nelivaihteisessa laatikossa on se ominaisuus, että pakki menee päälle yhtä helposti, kuin mitä ykkönen ja kolmonenkin, niin sekin kuulostaa minulla olleessa toisessa Jeepissä olleelta laatikolta. Olisikohan tuo vaihtomoottori sitten siinä samassa sinisessä Jeepissä ollut kone (erikoistuntomerkkinä siisti, mutta hieman vaeltava tyhjäkäynti).

Jos nelivaihteinen laatikko on sama, niin se pakin jousi ei ole poikki. Otin laatikosta kannen aikanaan paikoiltaan, kun ominaisuutta tutkiskelin ja sain sen pakin kytkeytymistä "hidastavan" nastan herkisteltyä toimimaan. Se kuitenkin jumitti kohta uudelleen ja perusteellisempi tutkiminen olis vaatinut minunlaiselta laiskurilta aivan liikaa paneutumista ja purkamista.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.02.2012, 19:29
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Disable smilies in text


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsa Näytä viesti
Ei helevata, tuohan on mun vanha ajokki!

- hienoa et löyty 1 edellinen omistaja lisää! pikkusen on muuttunu siintä mitä siulla ollessaan oli parempaan vai huonompaan
ei siul sattus olee Wanhohja kuvia?

Sen lavalla olleen työkalulaatikon väsäsin minä. Periaatteena oli, että nätti ei tartte olla, mutta kestää pitää.

- se oli muuten kestävä jokusen tovin naputtelin lekalla et suostu irtoomaan

Takaikkunalla takanatulijoille vilkuttanut pandakarhu on minun vanha unileluni jostain 80-luvulta. Panda vietti ikkunalla kymmenisen vuotta, nostin sen sinne niskatuen ja lasin väliin aikanaan, kun se oli tippunut muuttolaatikosta maahan ja parempaa paikkaakaan en siihen hätään keksinyt. Sinne se sitten jäi. (Onko muuten vielä tallessa? )

- kyl se talteen otettiin tän hetkistä paikkaa en muista mut käyn kattomassa ja voin postittaa sen takasin

Se etukardaani on jonkinmallisen Volvo-kuorma-auton ulosoton akseli. Takapäästä tosiaan puuttui se tuplanivel ja koska kulma meni niin jyrkäksi, täytyi niitä pantoja ym. muita paikkoja vähän rälläkällä avartaa... Että ei ne välttämättä ajossa ole kuluneet...

- selvis tämäkin mysteeri

Jos oikein muistelen, niin meillä ollessa autoon vaihdettiin tuon etukardaanin ja sen ristikoiden lisäksi etupyörien laakerit, vetonivelet, jarrupalat eteen ja jarrurummut ja ehkäpä jopa kengätkin taakse.

-kyl mie olin positiivisesti yllättyny purkaessa ku näytti suht rujolle mut sit paljastukin et on vaiheltu osia ihan mukavasti

Jos siinä kolmivaihteisen tilalle tulleessa nelivaihteisessa laatikossa on se ominaisuus, että pakki menee päälle yhtä helposti, kuin mitä ykkönen ja kolmonenkin, niin sekin kuulostaa minulla olleessa toisessa Jeepissä olleelta laatikolta. Olisikohan tuo vaihtomoottori sitten siinä samassa sinisessä Jeepissä ollut kone (erikoistuntomerkkinä siisti, mutta hieman vaeltava tyhjäkäynti).

- tämä selviää toivottavasti hyvinkin pian .. on meinaan melkone hinku päästä jo ajeleen!

Jos nelivaihteinen laatikko on sama, niin se pakin jousi ei ole poikki. Otin laatikosta kannen aikanaan paikoiltaan, kun ominaisuutta tutkiskelin ja sain sen pakin kytkeytymistä "hidastavan" nastan herkisteltyä toimimaan. Se kuitenkin jumitti kohta uudelleen ja perusteellisempi tutkiminen olis vaatinut minunlaiselta laiskurilta aivan liikaa paneutumista ja purkamista.
- tän hetkinen vaiva on ainakin se ettei keppi keskitä ollenkaan mut siihen on lääkitys jo olemassa


tää päivä men iha muis hommis mut löytyhä siint ral- kartasta samanlaine sävy.
2006 vuoden kartasta katottuna ois cement grey RAL 7033





ILMOITUS:
konnunsuon-sosialis-demokraattinen-kommunisti-jehova-hihhuli-maahanmuuttajat puolue kokoontui tänään (12.2-2012)päättämään väritys teemasta.

päätetty että maalataan olemassaolevalla vihreällä lisäten kylki pokkauksiin mustaa väri massaa. ja ehkä jotai hassuja kuvioita.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.02.2012, 00:14
Tapsa Tapsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.03
Sijainti: Tuusula / Kuopio
Viestit: 214
Perusasetus

Onhan se ehkä hieman positiivisempaan suuntaan mennyt joo...

On kuvia - ja osa aika hienojakin - mutta ne on tosiaankin wanhoja, eli ajalta ennen digiaikaa.

Minä muuten vietän pari viikkoa tässä Imatralla Immolassa. Ei olis paljoa matkaa pistäytyä vanhaa kulkinetta katsomassa Ensi viikonloppuna pistäydyn kyllä kotisalla, joten vois niitä wanhanajan kuviakin ottaa mukaan katseltavaksi.

Jätin pandan autoon puoliksi tarkoituksella. Nosta se takaisin sinne auton kyytiin, kun se alkaa olla kulkevassa kunnossa. Nimi on muuten, mikäs muukaan, kuin Taotao Jos panda ei sovi kiesin tulevaan imagoon, niin sitten voin ottaa sen takaisin.

Mun mielestä sen nelivaihteisen kepin ei kuulukaan keskittää sen enempää, kuin mitä sen kolmivaihteisenkaan keppi keskittää. Ainoastaan pakille kuuluu olla se jousi. Voin tosin olla väärässäkin.

Osia on tosiaan aina vaihdeltu sen verran - ja oikeastaan minimissään - mitä on tarpeen ollut. Tuo hankittiin pelkästään käyttöautoksi - ja siksi, että siinä on Valmetin moottori. Kulkipeli oli jo minulle tullessaan mm. niiden sähköjen ym. muiden patenttien osalta siinä mallissa, että tiesin jo etukäteen, että jos tästä meinaa priiman tehdä, niin multa loppuu hermot, vehkeet, tilat, rahat ja ammattitaito kesken. Tän topiikin seuraaminen on vaan vahvistanut silloiset fiilikset oikeiksi.

Nostan kyllä projektille hattua ja olen iloinen siitä, että uskollinen palvelija - tai ainakin vielä tallella olevat osat siitä - näkyy saaneen arvoisensa kohtalon!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.02.2012, 18:12
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

tottahan toki saa tulla kattomaan! ja kuvat ois kyl kivoja jos vaa mahtollista.

en tosiaan oo kerent paneutuu tuohon laatikkoon just yhtään muuteku öljyt vaihoin. edellisen omistajan kans oli vaan juttua tuosta keskittämis hommasta.? noo eiköhä tuo tuosta tokene.

pikkusen tekis mieli jossai välissä leväyttää tuo laatikko ja tehä täys remontti mut ei näillä taidoilla

tuolviisiinhä mieki näitä autoja yleensä kyl laittelen, tää nyt vaan karkas vähän lapasesta.. niinku 2 edellistäkin

"ylimääräsistä" pelti osista on juu keretty ehkä tekemään jo parit nissan micrat ja pesukoneen rungot (kuusankoski)

ja eiköhän tää jeeppi oo nyt löytäny viimesen kodin täältä konnunsuolta

ja aprapoo asiaan! kymysykset vaivaa mieltä.

- 78vm. auto tarviiko olla lain puitteissa.

1.pakki valoja? eiks ollu vast 84 pakolliset?
2.mites pakokaasuje mittaus? onks pakko jos ei taho
3.paketti auto, niska tuet -//-
4.saaks kaikki auton sähkö katkasiat eli vilkut, pyyhkiät, tartti yms keskittää yhteen paikkaan esim keski konsoliin ulottuville?
5.rattilukko? koko orgis pesä puuttuu. taakit paskana ja virta lukko asennettu muualle..? kelpaaks pätkä ketjua ja abloy
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.02.2012, 18:32
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti

ja aprapoo asiaan! kymysykset vaivaa mieltä.

- 78vm. auto tarviiko olla lain puitteissa.

1.pakki valoja? eiks ollu vast 84 pakolliset?
2.mites pakokaasuje mittaus? onks pakko jos ei taho
3.paketti auto, niska tuet -//-
4.saaks kaikki auton sähkö katkasiat eli vilkut, pyyhkiät, tartti yms keskittää yhteen paikkaan esim keski konsoliin ulottuville?
5.rattilukko? koko orgis pesä puuttuu. taakit paskana ja virta lukko asennettu muualle..? kelpaaks pätkä ketjua ja abloy
1. Meillä oli -78 VW LT, eikä siinä ollu pakkivaloja koskaan.
2. Bensan raja tais olla 1978, mutta dieselin 1980? Ei tuota em volkkaria koskaan kuitenkaan mitattu. 1981 MB kuorma-autoo huudatettiin leimalla... Valmet moottorisissa Sisuissa oli muuten isommat päästörajat kuin muilla moottoreilla.
3. Ei siinäkään niskatukia ollu.
4. Vilkuista en osaa sanoa, mutta pyyhkijän katkaisijoita on ollu kojetaulussa. Esim 02-bemareissa.
5. Emmä tiijä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.02.2012, 19:05
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
3.paketti auto, niska tuet -//-
5.rattilukko? koko orgis pesä puuttuu. taakit paskana ja virta lukko asennettu muualle..? kelpaaks pätkä ketjua ja abloy
Ei tartte ton ikäne niskatukia, rattilukon vaatii, tuolta lunttaat loput http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...jaVersio20.pdf
01.01.1984 tai sen jälkeen käyttöön otetussa
- autossa peruutusvalo pakollinen, vapaaehtoinen perävaunussa. Yksi tai kaksi valoa. ANA
Tpp 24 §.
01.01.1923 alkaen käsivivut ja muut laitteet automobiilin käyntiinpanoa, ohjausta ja jarrutusta sekä
merkinantoa varten pitää olla niin asetetut, ettei niitä voida vaihtaa toisiinsa ja että automobiilin
kuljettaja niihin helposti ulottuu tarvitsematta siirtyä paikaltaan tai kääntää huomiotaan tiestä.
Asetus automobiililiikenteestä 14.10.1922.
01.01.1968 tai sen jälkeen käyttöön otetussa henkilö- ja pakettiautossa sekä moottoripyörässä tuli olla
erikseen hyväksytty lukkolaite ajoneuvon luvattoman käytön estämiseksi, MaA 12 §, 330/57 +
405/66
- vaatimukset ja hyväksyntä MaA Tpp 21 §, 392/57 + 233/67

Viimeksi muokannut Calmari : 13.02.2012 19:21
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KeTTu TyTöT FSJ Cherokee 1983. the orginal :) young n dum Maasturiprojektit 164 23.04.2016 23:27
KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee young n dum Maasturiprojektit 551 17.04.2016 07:39
KeTTu TyTöT : Tela Elmeri young n dum Maasturiprojektit 35 05.01.2014 12:02
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET young n dum Maasturiprojektit 358 28.10.2012 19:59
FLAT BED lavan teko Kingcap nissaniin Rouveri Tekniikka & Jutustelu 7 06.10.2010 16:37


Sivu luotu: 06:04 (GMT +2).