![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Itse tilasin aikoinani ihan suzukin omat tiivisteet siihen kääntöpäähän. En kyllä muista hintoja enään tarkempaan. Ei se kuitenkaan satoja euroja ollu
Viimeksi muokannut Tomppa82 : 10.02.2012 15:28 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Jotain pienempiä osia on tullut hankittua merkkiliikkeen kautta eikä ne hinnat mitään älyttömiä ole olleet. Hyllyssä osia ei ole, eli pikkuisen joutuu odottelemaan. Tosin esim. nokka-akseli kun tuli Japanista asti niin sen saanti kesti parisen viikkoa.
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#3
|
||||
|
||||
|
vanhoista jakopäänromuista saa halvalla hammashihnavedonpumpulle, ja ei luista
|
|
#4
|
||||
|
||||
MutantRhino - alustaLainaus:
Eli kyllä tuo jakolaatikko nyt menee kasaan TrailGearin 6.5 välityksillä ilman tuota voiman ulosottoa.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
|
#5
|
||||
|
||||
MutantRhino - alusta
Tänään tuli akselit purettua loppuun ja jakolaatikosta irroitettua laipat. Ennen kuin laippamuttereita sai mitenkään auki piti käydä IKH:lla hakemassa lähes metrinen 1" voimavarsi ja siihen 24, 27 ja 30 mm voimahylsyt.
Lisäksi kiinnitysraudaksi lähes kahden metrin 50 x 50 kulmarauta ja kahdella pultilla kiinnitys laippaan niin jo alkoi tapahtumaan... 30 mm voimahylsy oli ohjausimpukan varren pulttiin ja se ei irronnut voimavarrellakaan ennen kuin mutterin lämmitti. Varsi on vielä kiinni sillä ulosvetäjän varsi katkesi - täytynee viedä töihin prässiin samalla kun vaihtaa siellä takaakseleiden laakerit. Tarkoitus on laittaa molemmille akseleille ARBin lukot mutta oikeiden mallien valinta on hieman hakusessa kun netissä oleva info on niin sekavaa ja ristiriitaistakin. Auttavia kommentteja kaivataan. Projektihan on SJ410 vuodelta 1985 ja tässä on perien tiedot, Etuperä on 22 spoorilla - n.24 mm, 10 pulttia ja lautashammaspyörän ulkohalkaisija 165 mm (= 6,5"). Takaperä on 26 spoorilla - n.27 mm, 10 pulttia ja lautashammaspyörän ulkohalkaisija 165 mm (= 6,5"). Huomenna puran vielä kokonaan perämurikat, jotta saan varmennettua oikeat laakerit ja stefat. Hammaspyörien ja vetoakseleiden osalta kaikki vaikuttaisi olevan ihan kunnossa.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... Viimeksi muokannut ruxu : 12.02.2012 09:38 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Jestas, ei ihme että oli hieman korroosio runnellut!
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruxu Projektihan on SJ410 vuodelta 1085, Jeesuksen vanha ![]() Tuohon hydraulipumppuun: Kannattaisiko suunnitella pumpun laittamista kampuran päähän koneen eteen, kytkentä / irroitus tuollaisella "dog clutch" tyyppisellä kytkennällä? http://www.mountaingoatperformance.e...-operated.html
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) Viimeksi muokannut ZeiZei : 12.02.2012 00:10 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Muutama vuosi sitten samaa asiaa selvittelin ja taakse löytyi ARB:n lukko mutta eteen ei ollut valikoimissa sopivaa. Näin se muistaakseni meni, ihan satavarma en ole. Tosin arb:n hinta oli sen verran kova, että itse päädyin palalukkoon.
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#9
|
||||
|
||||
MutantRhino - alusta
Laiton Cross4WD:lle kyselyn, katsotaan mikä vastaus tulee. Ja voisi tietysti laittaa kyselyn myös suoraan ARBille, jotta ainakin mallinumero tulisi varmasti oikein jos lukkoja löytyy yleensä molemmille akseleille.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Oli molempien paikkojen vanhat laakerit levällään ja aloin ihmetteleen, kun oli samanlaisia laakereita niin mahottomasti ja kaikki numerotki täsmäs. Oli vaan merkkiliikkeen kautta tilatut hivenen kalliimpia(poskilaakerit), kun Motonetistä ostetut pyöränlaakerit... |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Suska 410 | Ripe24 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.11.2009 22:09 |
| Pieni Pajero projekti, hitaasti mutta epävarmasti. | maraX | Maasturiprojektit | 2 | 03.02.2007 08:32 |
| hitaasti hyvä tulee? | hpotteri | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.05.2006 14:55 |
| M suska | O/M/V Muut | 7 | 04.03.2005 22:17 | |
| O SUSKA 410 TAI 413 | O/M/V Muut | 0 | 11.11.2004 21:33 | |