Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.02.2012, 15:25
Tomppa82:n Avatar
Tomppa82 Tomppa82 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.05
Sijainti: Kajaani, Finland.
Viestit: 418
Perusasetus

Itse tilasin aikoinani ihan suzukin omat tiivisteet siihen kääntöpäähän. En kyllä muista hintoja enään tarkempaan. Ei se kuitenkaan satoja euroja ollu


Viimeksi muokannut Tomppa82 : 10.02.2012 15:28
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.02.2012, 16:55
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppa82 Näytä viesti
Itse tilasin aikoinani ihan suzukin omat tiivisteet siihen kääntöpäähän. En kyllä muista hintoja enään tarkempaan. Ei se kuitenkaan satoja euroja ollu
Jotain pienempiä osia on tullut hankittua merkkiliikkeen kautta eikä ne hinnat mitään älyttömiä ole olleet. Hyllyssä osia ei ole, eli pikkuisen joutuu odottelemaan. Tosin esim. nokka-akseli kun tuli Japanista asti niin sen saanti kesti parisen viikkoa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.02.2012, 17:20
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

vanhoista jakopäänromuista saa halvalla hammashihnavedonpumpulle, ja ei luista
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.02.2012, 20:47
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - alusta


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
vanhoista jakopäänromuista saa halvalla hammashihnavedonpumpulle, ja ei luista
Kiitos Jari hyvästä vinkistä, eipä tullut tuo mieleen...

Eli kyllä tuo jakolaatikko nyt menee kasaan TrailGearin 6.5 välityksillä ilman tuota voiman ulosottoa.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.02.2012, 21:01
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - alusta


Tänään tuli akselit purettua loppuun ja jakolaatikosta irroitettua laipat. Ennen kuin laippamuttereita sai mitenkään auki piti käydä IKH:lla hakemassa lähes metrinen 1" voimavarsi ja siihen 24, 27 ja 30 mm voimahylsyt.

Lisäksi kiinnitysraudaksi lähes kahden metrin 50 x 50 kulmarauta ja kahdella pultilla kiinnitys laippaan niin jo alkoi tapahtumaan...



30 mm voimahylsy oli ohjausimpukan varren pulttiin ja se ei irronnut voimavarrellakaan ennen kuin mutterin lämmitti. Varsi on vielä kiinni sillä ulosvetäjän varsi katkesi - täytynee viedä töihin prässiin samalla kun vaihtaa siellä takaakseleiden laakerit.

Tarkoitus on laittaa molemmille akseleille ARBin lukot mutta oikeiden mallien valinta on hieman hakusessa kun netissä oleva info on niin sekavaa ja ristiriitaistakin. Auttavia kommentteja kaivataan.

Projektihan on SJ410 vuodelta 1985 ja tässä on perien tiedot,
Etuperä on 22 spoorilla - n.24 mm, 10 pulttia ja lautashammaspyörän ulkohalkaisija 165 mm (= 6,5").

Takaperä on 26 spoorilla - n.27 mm, 10 pulttia ja lautashammaspyörän ulkohalkaisija 165 mm (= 6,5").

Huomenna puran vielä kokonaan perämurikat, jotta saan varmennettua oikeat laakerit ja stefat. Hammaspyörien ja vetoakseleiden osalta kaikki vaikuttaisi olevan ihan kunnossa.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...

Viimeksi muokannut ruxu : 12.02.2012 09:38
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.02.2012, 21:06
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruxu Näytä viesti
Projektihan on SJ410 vuodelta 1085,

Jestas, ei ihme että oli hieman korroosio runnellut!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.02.2012, 00:06
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruxu

Projektihan on SJ410 vuodelta 1085,




Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Jestas, ei ihme että oli hieman korroosio runnellut!

Jeesuksen vanha

Tuohon hydraulipumppuun:

Kannattaisiko suunnitella pumpun laittamista kampuran päähän koneen eteen, kytkentä / irroitus tuollaisella "dog clutch" tyyppisellä kytkennällä?

http://www.mountaingoatperformance.e...-operated.html
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)

Viimeksi muokannut ZeiZei : 12.02.2012 00:10
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.02.2012, 11:09
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruxu Näytä viesti
Tarkoitus on laittaa molemmille akseleille ARBin lukot mutta oikeiden mallien valinta on hieman hakusessa kun netissä oleva info on niin sekavaa ja ristiriitaistakin. Auttavia kommentteja kaivataan.
Muutama vuosi sitten samaa asiaa selvittelin ja taakse löytyi ARB:n lukko mutta eteen ei ollut valikoimissa sopivaa. Näin se muistaakseni meni, ihan satavarma en ole. Tosin arb:n hinta oli sen verran kova, että itse päädyin palalukkoon.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.02.2012, 12:45
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - alusta


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Muutama vuosi sitten samaa asiaa selvittelin ja taakse löytyi ARB:n lukko mutta eteen ei ollut valikoimissa sopivaa. Näin se muistaakseni meni, ihan satavarma en ole. Tosin arb:n hinta oli sen verran kova, että itse päädyin palalukkoon.
Laiton Cross4WD:lle kyselyn, katsotaan mikä vastaus tulee. Ja voisi tietysti laittaa kyselyn myös suoraan ARBille, jotta ainakin mallinumero tulisi varmasti oikein jos lukkoja löytyy yleensä molemmille akseleille.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.02.2012, 21:40
MattiH:n Avatar
MattiH MattiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 340
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruxu Näytä viesti
Huomenna puran vielä kokonaan perämurikat, jotta saan varmennettua oikeat laakerit ja stefat.
Viime kesänä värkkäilin samanikäisen ja -mallisen koirankopin etupyöränlaakereiden kans ja huomasin, että laakerit on samanlaiset ku takaperän poskilaakerit.
Oli molempien paikkojen vanhat laakerit levällään ja aloin ihmetteleen, kun oli samanlaisia laakereita niin mahottomasti ja kaikki numerotki täsmäs.

Oli vaan merkkiliikkeen kautta tilatut hivenen kalliimpia(poskilaakerit), kun Motonetistä ostetut pyöränlaakerit...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Suska 410 Ripe24 O/M/V Ajoneuvot 3 02.11.2009 22:09
Pieni Pajero projekti, hitaasti mutta epävarmasti. maraX Maasturiprojektit 2 03.02.2007 08:32
hitaasti hyvä tulee? hpotteri Tekniikka & Jutustelu 6 13.05.2006 14:55
M suska O/M/V Muut 7 04.03.2005 22:17
O SUSKA 410 TAI 413 O/M/V Muut 0 11.11.2004 21:33


Sivu luotu: 17:48 (GMT +2).