![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eli niitä on saatavana, oliko Calix vai Defa? Ja kummalla puolella, imu vai pakosarjan?
Viimeksi muokannut Smäkä : 07.02.2012 20:35 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
www.defa.com näyttäisi myyvän G13A moottoriin letkulämmitintä joka on tarkoitus asentaakin siihen missä se sulla on, joskin malli on tollanen huomattavasti pienempi - sama jota Defa lähes kaikkiin muihinkin letkulämmitteisiin myy. Näissä ei ole ollut juuri muuta ongelmaa kuin asento, ei se pelaa kuin tietyssä asennossa.
M13A moottoreihin myydään sitten vähän perinteisempää mallia. Calixin nettiluettelo (www.calix.se) tuntee vain '01 ja uudemmat (M ja L 13A moottorit) ja myy niihin Defan tapaan melko perinteisen näköistä aparaattia. Molemmilta sivuilta löytyy myös asennusohjeet joista voit tsiigailla paikkoja.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Näytti jossain olevan juttua, että ko. lämppärissä on jonkinlainen kuitattava lämpörele. Tai vastaavasti vastuksen kannen alla on jotain piuha epäselvyyttä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tässä mallissa on termostaatti joka pätkii, ei kuitattavaa relettä. Semmonenkin kyllä on olemassa.
Siitä edellisestä paloi nimenomaan tuo termostaatti, ei itse vastus. Johtuu varmaankin siitä kun pätkii jatkuvasti kun vesi ei vaihdu. Mötikkä ja letku kyllä lämpiää. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() letkulämppäri
Tuosta
http://www.nettivaraosa.com/purkuautot/1253813 Itsellä SJ413:ssa vastaava defan tuote ja hyvin toimii. Tää jäi ylimääräiseksi tuosta purku swiftistä. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Letkulämmitin = lämminletku. Lohkolämmitin= lämminlohko;-)
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
03 jimnyyn asensin defan lohkolämmittimen syksyllä. Pakosarjan alla paikka lohkossa, käsiksi pääsi kun otti pakosarjan lämpopellin irti, joka oli kiinni 3 mutterilla. Lohkolämmittimen mukaan piti tilata mallikohtainen asennusrauta, joka laitettiin moottorin kannakkeen pulttiin kiinni.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Vähän ihmettelen, jos letkulämmittimen päälläolon jälkeen on vaan lämmin letku ja vastus pelaa yhä. Mulla on noita vastuksia hajonnut aika monta letkussa ja se tapahtuu hyvin nopeasti jos vesi ei kierrä ja se kiehuu - tekee kuplia ja polttaa vastuksen.
Laita pumppu ellei saa lohkoon vastusta. Letkulämmitin = lämmin letku Lohkolämmitin = lämmin lohko Letkulämmitin + pumppu = kaikki vesi lämmintä... TT |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Termostaatti on tähän asti pelastanut Mistä pumppu? Olettaen verkkovirralla toimiva? Kuseekohan sen myötä loppukin käynninaikainen kierto |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Oon laittanut semmosen Bosch -tyyppisen 40 euron 12 v pumpun ja sitä ohjaamaan 220v/12V releen ja releelle sähkö lohkolämppärin haaroittimesta. Kun ajastin kytkee sähkön aamuyöstä, pumppaa pumppu akun virralla pari tuntia samalla kun vastus lämmittää. En ole kytkenyt pumppuun kytkintä että saisi ajon aikana pumppailla koska en ole kokenut sitä tarpeelliseksi. En ole huomannut pumpun vaikuttavan ajon aikaiseen kiertoon mitenkään. Pumppu on kuitenkin hyvin pieni, näitä BMW-Opel- ym. -tyyppisiä lisäpumppuja jolla niissä vissiin pumpataan lisäkiertoa lämppärille.
Mutta, pumppu ennen vastusta. Poltin monta vastusta sillä, että vastus oli imupuolella. Pienessäkin alipaineessa vesi kiehui ja kupli helposti ja vastukset ei kestäneet. Nyt jouduin tehdä paljon hankalamman letkuhässäkän mutta pumppu on ennen vastusta ja ylipaineen puolella vastuksella ei ole mitään ongelmaa. Muista käyttää pumppua myös joskus kesäikana. Ne on magneettivetoiset ne siivet lähes kaikissa pumpuissa ja jäähdytysnesteen lika jumittaa pitkän tauon aikana siivet jumiin. Moottori kyllä pyörii - vesi ei kuitenkaan liiku ja taas palaa vastus. Mulla on tuon systeemin kanssa mennyt vuosien aikana niin monta pumppua ja vastusta sekä hermoja että sillä rahalla olisi saanut jo webaston/eberin. Nyt näyttäisi kehitystyö onnistuneen ;-) TT Viimeksi muokannut solihull : 10.02.2012 21:28 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
w123 300 diesel Mersuun tuli laitettua sähköinen kiertovesipumppu sitä varten, että saa veden kiertämään enemmän lämmityslaitteen kennossa ja toisaalta samaan rakennelmaan kuului letkut ylimääräiselle kennolle, joka kiinni pikaliittimin kuskin penkin takapuolella.
Kahdella kennolla tulee hyttiin hyvin lämpöä joskin tällä hetkellä lisäkenno rikki ja auton omakin kenno vuotaa vähän. Systeemi olisi aika hyvä jos lisäisi letkulämmittimen tehostamaan jäädytysnesten lämpenemistä. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Kumpaan letkuun tuo letkulämmitin kiinnitetään, ylempään vai alempaan? Ja kuinka päin, kierto moottoriin päin, vai moottorista pois? Saako vastus olla hieman vinossa?
Noista lämppärin kennoon menevistä letkuista kyse siis. Defan lämmitin, ja ohjeesta ei suoraan jimnyyn ole apua. Auto on 2014 jimny, ja lohkossa ei enää paikkaa ole. Eli letkulämmitin on laitettava. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Suzuki Jimny | ahola | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 30.01.2012 20:26 |
Myydään Suzuki letkulämmitin | LaaLaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 18.12.2011 16:26 |
Myyty Suzuki Jimny | Sami_V | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 30.07.2010 12:29 |
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" | JER81 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.09.2009 21:01 |
Myydään Suzuki Jimny -00 | Sami_V | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 21.10.2008 18:15 |