Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.02.2012, 19:58
Smäkä:n Avatar
Smäkä Smäkä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Kemi
Viestit: 189
Perusasetus

Eli niitä on saatavana, oliko Calix vai Defa?
Ja kummalla puolella, imu vai pakosarjan?


Viimeksi muokannut Smäkä : 07.02.2012 20:35
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.02.2012, 20:55
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

www.defa.com näyttäisi myyvän G13A moottoriin letkulämmitintä joka on tarkoitus asentaakin siihen missä se sulla on, joskin malli on tollanen huomattavasti pienempi - sama jota Defa lähes kaikkiin muihinkin letkulämmitteisiin myy. Näissä ei ole ollut juuri muuta ongelmaa kuin asento, ei se pelaa kuin tietyssä asennossa.

M13A moottoreihin myydään sitten vähän perinteisempää mallia.

Calixin nettiluettelo (www.calix.se) tuntee vain '01 ja uudemmat (M ja L 13A moottorit) ja myy niihin Defan tapaan melko perinteisen näköistä aparaattia.

Molemmilta sivuilta löytyy myös asennusohjeet joista voit tsiigailla paikkoja.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.02.2012, 21:04
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Näytti jossain olevan juttua, että ko. lämppärissä on jonkinlainen kuitattava lämpörele. Tai vastaavasti vastuksen kannen alla on jotain piuha epäselvyyttä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.02.2012, 21:40
Smäkä:n Avatar
Smäkä Smäkä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Kemi
Viestit: 189
Perusasetus

Tässä mallissa on termostaatti joka pätkii, ei kuitattavaa relettä. Semmonenkin kyllä on olemassa.

Siitä edellisestä paloi nimenomaan tuo termostaatti, ei itse vastus.

Johtuu varmaankin siitä kun pätkii jatkuvasti kun vesi ei vaihdu.
Mötikkä ja letku kyllä lämpiää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.02.2012, 21:42
Smäkä:n Avatar
Smäkä Smäkä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Kemi
Viestit: 189
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
www.defa.com näyttäisi myyvän G13A moottoriin letkulämmitintä joka on tarkoitus asentaakin siihen missä se sulla on, joskin malli on tollanen huomattavasti pienempi - sama jota Defa lähes kaikkiin muihinkin letkulämmitteisiin myy. Näissä ei ole ollut juuri muuta ongelmaa kuin asento, ei se pelaa kuin tietyssä asennossa.

M13A moottoreihin myydään sitten vähän perinteisempää mallia.

Calixin nettiluettelo (www.calix.se) tuntee vain '01 ja uudemmat (M ja L 13A moottorit) ja myy niihin Defan tapaan melko perinteisen näköistä aparaattia.

Molemmilta sivuilta löytyy myös asennusohjeet joista voit tsiigailla paikkoja.
Semmonen pienempi malli oli edellisessä Samuraissani, helvetin pitkien letkujen päässä ja hyvin kiersi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.02.2012, 16:56
-Mika-:n Avatar
-Mika- -Mika- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.06
Sijainti: Raahe
Viestit: 292
Perusasetus

letkulämppäri


Tuosta
http://www.nettivaraosa.com/purkuautot/1253813
Itsellä SJ413:ssa vastaava defan tuote ja hyvin toimii.
Tää jäi ylimääräiseksi tuosta purku swiftistä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.02.2012, 19:18
Volvoton:n Avatar
Volvoton Volvoton ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.01.06
Sijainti: Mansessa, Finland.
Viestit: 362
Perusasetus

Letkulämmitin = lämminletku. Lohkolämmitin= lämminlohko;-)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.02.2012, 19:46
ln110:n Avatar
ln110 ln110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 96
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Smäkä Näytä viesti
Eli niitä on saatavana, oliko Calix vai Defa?
Ja kummalla puolella, imu vai pakosarjan?
03 jimnyyn asensin defan lohkolämmittimen syksyllä. Pakosarjan alla paikka lohkossa, käsiksi pääsi kun otti pakosarjan lämpopellin irti, joka oli kiinni 3 mutterilla. Lohkolämmittimen mukaan piti tilata mallikohtainen asennusrauta, joka laitettiin moottorin kannakkeen pulttiin kiinni.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.02.2012, 23:04
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Vähän ihmettelen, jos letkulämmittimen päälläolon jälkeen on vaan lämmin letku ja vastus pelaa yhä. Mulla on noita vastuksia hajonnut aika monta letkussa ja se tapahtuu hyvin nopeasti jos vesi ei kierrä ja se kiehuu - tekee kuplia ja polttaa vastuksen.

Laita pumppu ellei saa lohkoon vastusta.

Letkulämmitin = lämmin letku
Lohkolämmitin = lämmin lohko
Letkulämmitin + pumppu = kaikki vesi lämmintä...

TT
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.02.2012, 20:39
Smäkä:n Avatar
Smäkä Smäkä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Kemi
Viestit: 189
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Vähän ihmettelen, jos letkulämmittimen päälläolon jälkeen on vaan lämmin letku ja vastus pelaa yhä. Mulla on noita vastuksia hajonnut aika monta letkussa ja se tapahtuu hyvin nopeasti jos vesi ei kierrä ja se kiehuu - tekee kuplia ja polttaa vastuksen.

Laita pumppu ellei saa lohkoon vastusta.

Letkulämmitin = lämmin letku
Lohkolämmitin = lämmin lohko
Letkulämmitin + pumppu = kaikki vesi lämmintä...

TT
Lopulta se pettää, se on varma
Termostaatti on tähän asti pelastanut

Mistä pumppu? Olettaen verkkovirralla toimiva?
Kuseekohan sen myötä loppukin käynninaikainen kierto
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.02.2012, 21:25
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Oon laittanut semmosen Bosch -tyyppisen 40 euron 12 v pumpun ja sitä ohjaamaan 220v/12V releen ja releelle sähkö lohkolämppärin haaroittimesta. Kun ajastin kytkee sähkön aamuyöstä, pumppaa pumppu akun virralla pari tuntia samalla kun vastus lämmittää. En ole kytkenyt pumppuun kytkintä että saisi ajon aikana pumppailla koska en ole kokenut sitä tarpeelliseksi. En ole huomannut pumpun vaikuttavan ajon aikaiseen kiertoon mitenkään. Pumppu on kuitenkin hyvin pieni, näitä BMW-Opel- ym. -tyyppisiä lisäpumppuja jolla niissä vissiin pumpataan lisäkiertoa lämppärille.

Mutta, pumppu ennen vastusta. Poltin monta vastusta sillä, että vastus oli imupuolella. Pienessäkin alipaineessa vesi kiehui ja kupli helposti ja vastukset ei kestäneet. Nyt jouduin tehdä paljon hankalamman letkuhässäkän mutta pumppu on ennen vastusta ja ylipaineen puolella vastuksella ei ole mitään ongelmaa.

Muista käyttää pumppua myös joskus kesäikana. Ne on magneettivetoiset ne siivet lähes kaikissa pumpuissa ja jäähdytysnesteen lika jumittaa pitkän tauon aikana siivet jumiin. Moottori kyllä pyörii - vesi ei kuitenkaan liiku ja taas palaa vastus.

Mulla on tuon systeemin kanssa mennyt vuosien aikana niin monta pumppua ja vastusta sekä hermoja että sillä rahalla olisi saanut jo webaston/eberin. Nyt näyttäisi kehitystyö onnistuneen ;-)


TT

Viimeksi muokannut solihull : 10.02.2012 21:28
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.02.2012, 21:39
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

w123 300 diesel Mersuun tuli laitettua sähköinen kiertovesipumppu sitä varten, että saa veden kiertämään enemmän lämmityslaitteen kennossa ja toisaalta samaan rakennelmaan kuului letkut ylimääräiselle kennolle, joka kiinni pikaliittimin kuskin penkin takapuolella.

Kahdella kennolla tulee hyttiin hyvin lämpöä joskin tällä hetkellä lisäkenno rikki ja auton omakin kenno vuotaa vähän.

Systeemi olisi aika hyvä jos lisäisi letkulämmittimen tehostamaan jäädytysnesten lämpenemistä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.11.2014, 13:56
Dinosaurus Dinosaurus ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.13
Sijainti: suomi
Viestit: 47
Perusasetus

Kumpaan letkuun tuo letkulämmitin kiinnitetään, ylempään vai alempaan? Ja kuinka päin, kierto moottoriin päin, vai moottorista pois? Saako vastus olla hieman vinossa?
Noista lämppärin kennoon menevistä letkuista kyse siis. Defan lämmitin, ja ohjeesta ei suoraan jimnyyn ole apua.
Auto on 2014 jimny, ja lohkossa ei enää paikkaa ole. Eli letkulämmitin on laitettava.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Suzuki Jimny ahola O/M/V Ajoneuvot 0 30.01.2012 20:26
Myydään Suzuki letkulämmitin LaaLaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 18.12.2011 16:26
Myyty Suzuki Jimny Sami_V O/M/V Ajoneuvot 7 30.07.2010 12:29
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" JER81 O/M/V Ajoneuvot 2 16.09.2009 21:01
Myydään Suzuki Jimny -00 Sami_V O/M/V Ajoneuvot 5 21.10.2008 18:15


Sivu luotu: 01:50 (GMT +2).