![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ei ole. Enkä ole kerennyt oikeen paneutumaankaan ![]() Suoraansanottuna vituttanut koko keksintö niin paljon että ennemmin olen tehnyt klapeja, ne hommat kun ei juuri hermoja kiristä! Mutta pakkokai sitä olisi aktivoitua ja alkuviikosta taas ruveta miettimään mitähän seuraavaksi. Solenoidien testaus ensin ja sitten pyörimisanturin testailua. Mulla ei kone jostain syystä avaa noita greatlakesxj.com remppamanuaaleja? Oisko jollain heittää isompi kuva tuosta TCU:n pinnien järjestyksestä, tuo lavanelikon linkittämä on niin pirun pieni.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Vilkaiseppa sitä minkä linkitin, siinä on mun mielestä noi TCU:n pinnit myös mainittu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Profiilissa näkyy isompana...
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
No siinäpä se onkin ku rahna ei riitä uudempiin kamppeisiin. Tollaista 90vuosimallin kinneriä oon katellu.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Kiitoksia, huomenna pajottamaan!
Lainaus:
Mulla olis tuo oma -90 mahdollisesti kaupan, heti kun löydän vaan tuon vaihdevian... |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Jeeppi nykii, ei ota kierroksia ja paukkaa putkessa, mistä vikaa etsimään?
Hommasin vähän aikaa sitten -90 cherokeen 4 litrasella koneella ja manuaalivaihteistolla. Vika ilmenee silloin tällöin ja menee ohi "itsekseen" kun aikansa kaasulla härnää ja herkuttelee. kun tämä vika tulee niin ei tahtois pyöriä kun alle n. 1700 kierroksen, kun koittaa kaasutella niin putkessa paukkaa ja kun tämä vika on päällä niin kierroslukumittari tipahtelee ajoittain nollaan. normaali ajossa auto pitää tyhjäkäyntiä korkealla n. 1500 mutta ajoittain tyhjäkäyntikin on normaali, hieman alle 1000. Vaihdettuja osia / tutkittua. Tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyörijä, bensansuodatin ja bensanpaineet mitattu, tyhjäkäynnillä 2 bar ja kierroksilla sai käymään 2,5 bar, näiden pitäs olla ok. Liittimiä availtu ja suihkittu CRC:tä. Jonkunverran olen hakua käyttänyt ja lueskellu näitä jeeppi keskusteluja ja samanmoisia ongelmia ollut muillakin. mutta mistä lähteä vikaa etsimään ettei tarviis kaikkia antureita alkaa uusia hommaamaan. kiitoksia vinkeistä jo etukäteen. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Solenoidit toimii. Pistin takapyörät pyörimään ja syötin virtaa -> vaihde vaihtui.
(olis ollut varmaan hauskaa kun olisi neliveto mennyt päälle ja jeeppi tallin seinästä läpi )Miten tuo pyörimisanturi olisi parasta mitata? Ja toinen mikä ihmetyttää että "D3 tps ground" pinniin ei tule maata? Johto menee TPS anturin kautta eikä läpän asentoa muuttamalla muutu. Pistin hyppyjohdolla suoraan varmaa maata tuohon johtoon, eikä miksikään muuttunut. Seuraavaksi pitää kai viedä jollekin jolla on uusia näkemyksiä. Rupee omat konstit ja taidot loppumaan ![]() Eipä ole ennen tarvinnut autoa pajalle viedä. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
D3:ssa ei kait pitäskään olla "maata" vaan on TPS:n potikan toinen laita kun toiseen laitaan tulee jännite ja keskeltä otetaan anturitieto.
Pyörimisanturiin ei edelleenkään ole muita hyviä ideoita kuin renkaat ilmaan ja C3 pinniltä mittarin kanssa kattelemmaan tuleeko sinne pulssia vai ei. Saattaa joko vaatia reippaasti kierroksia renkaalle tai sitten esim. oskillaatorin (onko näitä vielä), että havaitsee pulssin. Tai sitten moottori sammuksissa ja virrat päällä koittaa saada laatikko N-asennossa kardaania käännettyä ja samalla mittaria tarkkailtua (en tiä onnistuuko, kun ei ole tullut kokeiltua). Taas villejä veikkauksia... Koita pitää auto paikoillaan testauksessa, niin ei tarvitse tehdä peltihommia niin paljoa... |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Manuaalin mukaan pitäisi irrottaa nopeusanturin liitin ja mitata liittimeltä vastusta. Vastusarvon pitäisi sitten muuttua kardaania pyöritellessä, kun kytkin avaa ja sulkee. Jos minkäänlaisia arvoja ei näy, niin sitten anturi on rikki.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
| Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
| Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
| Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
| Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |