![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Silloiselta vuosilta tuli vastaan hyvä naftanesilämmitin vesiletkuun purkki jossa oli spiraali josta virratessaan nafta oli lämmennyt jäähdytysnesteessä ennen suodattimia pelitti ainakin riittävästi perkinskoneisessa transitiissa -30 asteisessa talvikelissä ja normi transvaattori jäätyi satavarmasti vaikka kuinka vaihteli suodattimia samalla polttoaineella ajot silti (sama tankkauspiste) Taitaa vain olla liian yksinkertainen ja liika vähän elektroniikkaa nykyisiin autoihin tuossa lisälaitteessa. |
#127
|
|||
|
|||
![]()
Näin minäkin ymmärsin, talvilaadussa parafiinit lyhytjaksoisempia eli tuossa kesälaadussa raskaampia( herkempiä saostumaan). Kaiketi paras konsti on olla kaatamatta diesel100 tankkiin, en vaan käsitä mihin se perustuu ettei pienet välykset kestä vettä, suuremman pintajännityksenkö vuoksi?
|
#128
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos dieselistä poistettaisiin pelkästään rikkiä, voiteluominaisuudet paranisivat.
__________________
Tumpula Racing Team |
#129
|
||||
|
||||
![]()
Ei sinne dieseliin niitä parafiinejä ole lisätty, vaan niitä poistetaan tai muutetaan talvikäyttöä silmällä pitäen. Samasta dokumentista:
"Dieselpolttoaine on satojen erilaisten parafiinisten, nafteenisten ja aromaattisten hiilivetyjen seos. Samepiste on lämpötila, jossa ensimmäiset parafiiniset hiilivedyt alkavat kiteytyä ja samalla polttoaineen ulkonäkö muuttuu kirkkaasta sameaksi. Parafiinit ovat hyödyllisiä setaaniluvun ja palamisominaisuuksien kannalta, joten niitä ei voi poistaa polttoaineesta liian tarkkaan. Sameus ei vaikeuta polttoaineen käyttöä hyvin huolletuissa ja talvioloja varten hyvin rakennetuissa ajoneuvoissa." |
#130
|
||||
|
||||
![]()
Mitä mitä , netistä löytyy muutakin faktaa kuin pelkkää jynkkyä.
![]() ![]() ![]() Tuota opusta en muistanukkaan mutta sen kun silmäilee niin on joko viisaampi tai sitten ei.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#131
|
|||
|
|||
![]()
Mutta eikös öljy ole vähänniinkuin parafiinejä?
|
#132
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#133
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja oliko se ministeri Vennamo, joka käski lisäämään petroolia, en muista. MUTTA sen muistan että KUN PAKKASET MENI OHIi, niin veroherrat huusi kurkku suorana etta petroolia ei saa käyttää, koska se on verotonta! ![]() Ja sitten lisää asiaan kuulumatonta: tiesitkö että bensa vaihtelee kanssa vuodenaikojen mukaan ![]() |
#134
|
||||
|
||||
![]()
tänäaamulla jääty vanha sprintterin raato. Otin suodattimen irti niin oikeen helisi sisällä jäät.. Kaadoin uutta tavaraa täyteen ja laitoin paikalleen-> ei vieläkään käymää, avasin suutinputket ja ei mitää eli pumpussa vesihelmi-> suodatin irti ja kaadoin sen piripintaan tavaraa ja laitoin sierran pakosarjan päälle lämpeämään sit kun alko höyry nousee suodatin paikalleen ja kapum se lähti käymään ja saatiin ajetuksi varikolle uutta suodatinta ja diesel 100 kehiin
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
#135
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuota bensa hommaa en tienny. Onko milloin tullu tuo talvi/kesäbensa juttu, ja miten ne laadut eroaa toisistaan?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#136
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Lisätääs nyt sitten, vaikka aattelin olla hämmentämättä jokaista topiccia täällä mut jos on väärintankkaus niin diesel pelissä ollaan vaihdettu suodatin talvella ja kesällä pyydetty menee huoltoon vaihdattamaan = auto toimii. Talvella jäätyneet ollaan sulateltu diesel 100 ja suodatin vaihtoon ja talvilaatua kehiin = auto toimii. En tiedä muusta mutta näillä me harrastuksen myötä ollaan toimittu ja ollaan kyllä myös jouduttu nostaa kädet kohti suurempaa voimaa ![]() ![]() Viimeksi muokannut Ahma : 03.02.2012 15:16 |
#137
|
||||
|
||||
![]()
Mäkin luulin että nyt on perkule diisselit jäässä kun pyörittää mutta ei käynnisty ja -20c' pakkasta. kaapeleilla toisesta autostakaan ei ottanut käynnistyäkseen.
no vaihdoin akun ja akunkengät uusiin ja lähti käyntiin kuin palmun alta. |
#138
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kärjistetysti: Siis käsittääkseni ero on se, että talvibensa höyrystyy huomattavasti helpommin/kylmemmässä. => haihtuu helpommin (siis jos talvibensaa esim. moottorisahan tankissa, niin siitä haihtuu osa nopeasti kesäkuumalla, ja jäljelle jäänytkään ei pala kunnolla.) Kesäbensa ei taasen haihdu juurikaan pakkasessa => siis jos em. moottorisahassa kesäbensaa tankissa, niin tulipalopakkasella ei saa käyntiin, vaan kastelee tulpan kun tarpeeksi pitkään nykii. Toinen hyvä esimerkki on moottorikelkka, alkutalvesta kesän yli tankissa ollut bensa aiheuttaa harmaita hiuksia, itse tyhjentäisin/ajaisin tankin melkein tyhjäksi, säilytysaine sekaan, ja käyttäsin kesällä muutaman kuukauden välein, ja kelkkakauden alussa uutta bensaa tankkiin max 1 kk tarpeisiin. Ja tuo nyky bensa on niin huonoa säilymään, että itse kaadan jo kanisteriin valmiiksi tuon moly:n säilytysaineen, ja bensa perään => mulla ei ole kanistereissa tippaakaan bensaa missä ei ole säilytysainetta ![]() p.s eräissä -80 ja -90 4wd toyotissa jo vakiona sähkölämmitteinen dsl suodattimen jalka ![]() |
#139
|
||||
|
||||
![]()
Tänään taas yks diisseli auto elvytetty
![]() ![]() ![]() On muuten yllättävän paljon ollut akkuvikasia autoja , 50 akkua vaihdettu jo muutaman päivän sisään .
__________________
Älä rääkkää sitä ! No enhä minä rääkkääkkään! |
#140
|
|||
|
|||
![]() <
Hiluxissa palaa T-Belt, akku ja jäähdytinneste valo. Remmit kyllä pyörii, missä vika ?
|
#141
|
|||
|
|||
![]()
Tuo kelkkajuttu pitää täysin paikkansa, kerran olen jättänyt puolitankkia kesäksi ja se jäi viimeiseksi.
|
#142
|
||||
|
||||
![]()
Laturissa, jännitteensäätimessä tai niihin liityvässä sulakkeessa.
|
#143
|
|||
|
|||
![]() Minäkin elvytin yhden
2003? transportteri, 2,5 tdi, oli päässyt lohkolämmityksen jälkeen 300m, ja oli sammunut vaihdetta pienemmälle vaihtaessa (ei ollut jaksanut kunnolla vetää reisteystä läpi) ja pakkasta yöllä n. 29 ja päivällä kun hyyty oli -25C
No, hinattiin/työnnettiin +10C talliin, ja pistettiin auton sisätilalämmittimet puhaltamaan suodattimeen ja tankkin, ja auto lokilämppäriin ja akku lataukseen (rajattu reilu 14,5v/n.10 amppeeria) Reilun tunnin päästä alettiin ihmettelemään, että mitä tehdään: ensimmäiseksi kopeloitiin dsl-suodatin, ja oli reilusti plussan puolella, sitten tankki, tuntu olevan plussalla (sanoppa nyt muovitankista, onko se kylmä/lämmin, ja kun oli tiedossa että melkein täynnä) No, ensimmäiseksi ajateltiin laskea vedet suodattimasta, ja sitähän ei kannata tehdä jos tankissa alipainetta; joten tankin korkki auki, ja tankista puhalsi oikein kunnolla, haisi nuhasellekkin diesel! -> siis tankissa reilusti ylipainetta? meinas mennä ihmetyksen sormi ällistyksen suuhun ![]() Suodattimesta laskettiin kahvikupillinen lämmintä dsl, ja vettä ei havaittu ollenkaan. No, transu alkoi käymään pitkähkön startin jälkeen, ja vaikka sammutti niin käynnistyi ok. korkkia ihmeteltiin eriasteisina paloina varmaan tunti, ja kun ei märällä lattialla maatessa (!) löytynyt tukossa olevaa huohotinta, niin Lidl:n metalliporanterä tuhosi korkin ![]() diesel 100:sta tankkin vajaa pullo, ja ajoohjeeksi epätasasta ajoa ![]() Yritin sekoittaa tuota dsl100:aa työntämällä paineilmaa tankkiin täyttökorkin reiästä letkulla, mutta kun puklasi muutaman litran kengille, niin päätin antaa olla ![]() |
#144
|
||||
|
||||
![]()
Elvyttelin kaks hyytynyttä dieseliä tulille alkutalvesta, enkä käyttäny
a- diesel100 b- 2-t öljyä c- uusia suodattimia t- magneettista molekyylinmuuntajaa g- jäteöljyä f- bensaa h- mitään muitakaan lisäaineita Miten voi olla mahdollista, että hyytyneen dieselin saa täysin toimintakuntoiseksi, kun 1-tyhjentää kesälaadun tankista pois ja laittaa talvilaatua tilalle 2-lämmittää paikallaan olevat suodattimet kuumailmapuhaltimella riittävän lämpimäksi 3- käynnistää koneen ![]() ![]() ![]() PS- oliham tää shit tsätin puolella ![]() ![]() ![]() |
#145
|
|||
|
|||
![]()
Laturissa hiilet loppu.Helppo ja halpa vaihtaa hiilisilta.Mut kato myös pääsulakkeet(3 kpl)
|
#146
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#147
|
||||
|
||||
![]()
Kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta kapistukselta ! Saako näitä ostoskanavalta ale-hintaan 89,99 e ? Nostaako tämä tehoja vähintään 35 % ja samalla pienentää tiisselin kulutusta 25 % ?
ps. anteeksi sitsät ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#148
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#149
|
||||
|
||||
![]()
Se laittaa ne dieselmolekyylit selkeään jonon, ettei tuu pakkasellakaan ahdasta suuttimessa!
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#150
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
RUMARACING Esla T4 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vanhan kempin elvytys | Kovakalu69 | Chit-Chat | 8 | 03.08.2014 12:27 |
Diesel auton käyttö 2012 . | temirhan77 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 29.12.2011 16:41 |
PIKKUMUSTAN ELVYTYS | offipete | Maasturiprojektit | 36 | 27.04.2008 19:43 |
Löpöpytyn elvytys | JiiPee | Chit-Chat | 0 | 01.04.2008 11:09 |
Käkikellon elvytys | S-V | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 01.05.2005 18:39 |