Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.02.2012, 09:50
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Lainaus:
Olisiko kenelläkään hyviä ideoita teräksisten laakerikoolien irrottamiseen alumiinisesta banjosta? Sattuneesta syystä ne on siellä tiukassa, koitin toholla lämmittää ja sitten paukutella tuurnan ja massavasaran kanssa irti parisen tuntia, vaan ei siitä tullut mitään Uskaltaisiko vetää vaikka migillä laakerikoolin sisälle kakun, jos kuumentaisi tarpeeksi alumiiniakin niin lähtisikö sitten koputtamalla irti? Vai laajeneeko teräs enemmän kuin alumiini (ei muista enää) ja sitten tuo jumii vain entistä pahemmin Etuakselilta joka on ihan normi teräksinen banjo, meni kahden laakerikoolin irrottamiseen vastaavista koloista ~5s. kappaleelta. Vähän helpompaa
Alumiinin lämpölaajeneminen on tuplat teräkseen verrattuna.. Eli kyllä niiden lämmöllä pitäisi löystyä.
Tuo mikkisauma sisäpinnalla vetää kyllä mukavasti kooleja kasaan.

__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.02.2012, 11:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Alumiinin lämpölaajeneminen on tuplat teräkseen verrattuna.. Eli kyllä niiden lämmöllä pitäisi löystyä.
Tuo mikkisauma sisäpinnalla vetää kyllä mukavasti kooleja kasaan.
OK, koitanpa tuolla systeemillä jos irtoaisi
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.02.2012, 18:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
OK, koitanpa tuolla systeemillä jos irtoaisi
Itseäni lainaten - hitsasin sopivan knöölin kiertämään laakerikoolin sisäkehän, sen jälkeen pari napautusta toiselta puolelta reunaan tuurnan ja vasaran kanssa ja irti oli.

Oikealla tyylillä ei tuossakaan hommassa mennyt juuri minuuttia kauempaa hitsikakun tekemisestä irrotukseen
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.02.2012, 09:03
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Hyvä homma. Osaa olla joskus tiukassa nuo laakerikoolit. Varsinkin jos ovat lämpöisesä paikassa ja alumiinissa. Vaatii lujan sovitteen, ettei löysty lämmön vaikutuksesta.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.02.2012, 12:59
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Nyt kun on akselit ja kardaanit hetkellisesti irti autosta välitystenvaihdon ja etulukon asennuksen takia, niin samalla päädyin paneutua vähän pakoputken ongelmiin.

Putki on saanut Kulmakorvessa parit tällit, ja on alkanut supsuttaa. Lisäksi alkuperäinen putki on vähän hölmösti tehty - ainakin maastoajoa silmälläpitäen - koska vasemman puolen lohkolta tuleva putki menee öljypohjan ali matalimmasta kohtaa. Käytännössä siis niin alhaalta, että 2" korotetussa autossa pakoputki on ollut vielä muutamia senttejä etuakselia alempana. Putkea irrottaessa selvisi supsutuksen syyt, molemmat "downtube":t oli löysällä pakosarjasta.

Muuten putki tulee kuten ennenkin, mutta vas.puol. lohkon putki siirtyy öljypohjan taakse, lohkon ja turbiinikopan väliin. Silloin ei enää roiku alhaalla. Alkuperäinen putki on sarjoilta alas 2", yhdistymisestä eteenpäin 2.5" rööriä. Tarkoitus oli tehdä yhdistymisestä eteenpäin 3" putkella, mutta sitten tarttisi ostaa myös uusi 3" katalysaattori. Nykyinen on ehjä, joten tiedä nyt sitten.. Jos vaikka laajentaisi ton nykyisen sisään- ja ulostulot, kun irti se pitää leikellä kuitenkin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.02.2012, 21:56
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tarkoitus oli tehdä yhdistymisestä eteenpäin 3" putkella, mutta sitten tarttisi ostaa myös uusi 3" katalysaattori. Nykyinen on ehjä, joten tiedä nyt sitten.. Jos vaikka laajentaisi ton nykyisen sisään- ja ulostulot, kun irti se pitää leikellä kuitenkin
Just noin, eli suurennat ne sisään- ja ulostulot, koska mitään huipputehoja tuskin olet hakemassa. Miulla on Chevyssä suurennetyt Nissanin katit leimaamista varten ja Jeepissä Suurennettu Skodan katti. Mitään katalysaattorin vaurioitumista ei ole havaittu peloitteluista huolimatta, muka kuumenee pilalle hitsattaessa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.02.2012, 11:29
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Just noin, eli suurennat ne sisään- ja ulostulot, koska mitään huipputehoja tuskin olet hakemassa. Miulla on Chevyssä suurennetyt Nissanin katit leimaamista varten ja Jeepissä Suurennettu Skodan katti. Mitään katalysaattorin vaurioitumista ei ole havaittu peloitteluista huolimatta, muka kuumenee pilalle hitsattaessa.
Jos sitä niin kauan ja paljon hitsuuttelis, että kuumenee sisuskalut, kerkeis se ohut pintapelti palaa ja sulaa ja kaasuuntua ja haihtua ja maatuakin siinä.

Siks toisekseen saahan sen katin toiminnan mitattua joka vuos kun täytyy pierut kuitenkin mitata.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.02.2012, 18:55
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Nyt kun on akselit ja kardaanit hetkellisesti irti autosta välitystenvaihdon ja etulukon asennuksen takia..
Voi olla että luki jossain kohassa mutta silmät harittaa senverran ettei näje jotta mikä lukko tule eteen ja tuleeko taakse kans jotain vai mennäänkö kitkalukolla?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.02.2012, 19:34
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Voi olla että luki jossain kohassa mutta silmät harittaa senverran ettei näje jotta mikä lukko tule eteen ja tuleeko taakse kans jotain vai mennäänkö kitkalukolla?
Eteen tuli Eatonin e-locker, taakse tulee uudet kitkalevyt (ihan OEM kamaa, ei mitään kiinanpaskaa). Mietinnässä on jos jossain saisi teetettyä muutaman kymmenyksen alkuperäistä paksummat levyt mikä tulee viimeiseksi kitkapakoissa, jos vaikka lukko pitäisi vähän paremmin. Toisaalta voi sitten kulua turhan nopeasti? Lisälevyjä ei voi laittaa kummallakaan puolella, koska ei yksinkertaisesti mahdu

Olisin hommannut taakse lunchbox lockerin, mutta sitä ei tähän alukuoriseen saa kuin avoimeen murikkaan, ja ehjää käytettyä avointa murikkaa en löytänyt mistään. Rauta D44:n tyhjä avoin case maksaisi ~50$, D44a:han saa vain "ladattuja" ja se maksaakin sitten jo melkein 300$
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 17:31 (GMT +2).