![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]() Kieltämättä se panhard/ilmatikkukiinnitys näyttäis joutuvan aika koville. Mutta vahvoja saumoja tähän on hitsattukin ja nyt ajatus että joutuisi jotain purkamaan tuntuisikin jo työltä. Saumat kun on jo hitsattu loppuun asti ja tyyliin kyllä kestää! Ossin omat saumat ovat saattaneet ollakin papusoppaa, mutta sen vuoksi tuon rungon taivutukset ja kaikki hitsaukset tulikin tekemään LapaTeamin Mika. Nyt häntä varmaan harmittaa kun Ossi halusi toteuttaa ton panhardin tavalla arvelluttava. Saattaa olla hänenkin maine vaarassa vaikka hän vain teki työtä käskettyä ja hitsasi. ![]() Eikä se panhard ole tainnut olla ainoa joka on aiheuttanut hauskoja sanailuja näkemyserojen merkeissä. ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos päädytte irroittamaan tikkujen kiinnityksiä niin ehdottaisin kiinnityspisteiden tuomista leveämmälle. Jouset suositellaan asennettavaksi alapäästä leveämmälle kuin ylhäältä, sillä se tekee autosta vähemmän kaatumisherkän.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Etupäässä tikut ovatkin sopivasti vinossa ja juuri alaspäin leveten. Takana ne ovat nyt paljon pystymmässä. Superlonin ratkaisu korjaisi tätäkin asiaa. Eli takapäässäkin ne olisivat jatkossa vinommassa alaspäin leveten.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tämäkin hieman edistynyt tosin huomattavasti hitaammalla tahdilla mitä alussa.
Ohjaus on kursittu kasaan. Hitsausvaiheet vielä kesken. Näistä kuvista ei kovin helppo ole kaikkea päätellä, mutta näkee sentään kokonaisuuden. Peltejäkin on ilmaantunut auton pohjaan sekä eteen ja taakse. Harmi että ainoa selkeä kuva pellityksistä ja taustalla pari henkilöä tynnyreiden takana notkumassa jotka eivät halunneet kasvojaan palstalle. Tulipa sitten ensimmäisen kerran käytettyä paint ohjelmaa. Suhteellisen hyvä lopputulos. ![]() Tämännäköisiä Pajeron osia ilmaantui yhtenä päivänä. Lopuksi se tärkein. Osaksi vielä hahmotteluvaiheessa. Korin puoleista kiinnitysrautaa jatkettiin koska sen irroittaminen siististi hitsaussaumoistaan olisi ollut vaikeaa. Jatkospaikkaan hitsataan tukilaput. Tuo panhard tanko on samaista ainesputkea kuin edessäkin. Eli kerrataan vielä: 30 mm halkaisija sekä 8,5 mm seinämä. Tuentaputki on samalla polttoainetankin tukirauta. Eli tuohon reikään tulee itse rakenneltu polttoainetankki. Ohjeena saimme myös että hitsakkaa vahvat saumat. Hitsausmestari ei enää ole paikalla mutta Ossi röpöttelee papusoppaa täytteeksi ja se on siinä. ![]() Tämä on samalla todiste siitä että kyllä me osataan kuunnella ja ottaa opiksi neuvoista vaikka pääsääntöisesti rakentelu on ollut aika jääräpäistä. ![]() ![]() Viimeksi muokannut Picu : 06.02.2012 20:34 Perustelu: panhard tankon mittojen korjaus |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kuten sanottua ittepäinen pitää olla.Eikös tänään tullu kahdesta suusta Mää tiedän
![]()
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Toi ohjausvarren kulma ohjaussylinteriin nähden ääriasennossa sais olla aika suora, niin ei rasita sylinteriä/sylinterin vartta
![]() |
![]() |
Luokat |
officrossi, porttaaliakselit, putkirunko |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota land cruiser rj "crossiauto" | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 31.10.2011 20:43 |
Myyty Aussie locker HJ, BJ eli tojon isoon perään | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.12.2008 09:47 |
V: Chevy > isoon autotraileriin | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 17.04.2006 22:17 |
Järeä puskuri isoon autoon | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 14.04.2006 18:33 | |
Isoon Sormuksen Isäntä | mikk0 | URL | 3 | 18.11.2004 20:56 |